torsdag, december 02, 2010

Nyss saxat ur Malous mun

– Många av de roligaste komikerna är ju faktiskt CP-skadade.

Hon menade detta helt seriöst och använde alltså inte CP-skadad som den mindre officiella och något mer politiskt inkorrekta termen för "knäpp på ett kul sätt", "dum i huvudet" eller något som över huvudtaget innehöll någon ironisk underton.

Vilken fantastisk koll hon måste ha. Jag kan inte komma på en enda rolig ståuppare som är CP-skadad. Har jag missat något? Hon kan ju inte seriöst ha syftat på han Odelberg. Han är ju verkligen värdelöst tråkig. Jag kan tänka mig att han var kul på en personalfest någon gång på nittiotalet men man kan inte bygga en vettig humorkarriär över tjugo år på att köra en repertoar som baseras på sin CP-skada. Man kan uppenbarligen leva på det, men det är inte samma sak som att vara en av de roligaste. Dessutom pratade hon plural. Många av de roligaste... Vi snackar alltså om en hel drös skitroliga CP:n som totalt har gått mig förbi. Det känns inte bra. Vilka är de? Jag vill veta nu.


Bonuskul:
Malou lyckades dessutom tvinga Kodjo Akolor att bekräfta detta uttalande. DET mina damer och herrar, är stor humor.

18 kommentarer:

E sa...

Undrar om hon seriöst menade att Kodjo är CP-skadad? Och jag håller med, den där Odelberg är så fruktansvärt tråkig. Jag mådde alltid dåligt när han var på TV, för alla skratt från publiken var så ansträngda, som att de var tvungna att tycka att han var rolig bara för att han är CP-skadad.

l sa...

Jag har kollat med Internetet och det finns ingen annan än Odelberg som är "rolig" och CP-skadad.

Linda sa...

Mäh nu tryckte jag på fel knapp.

Ska stå Linda och inte l

Fröken Sverige sa...

Hahaha! Visst är det härligt att vara föräldraledig och kunna se alla dessa underbara dagTVprogram. Hur ska man överleva när man börjar jobba? :)

Tom sa...

Jag fattar inte. Vår TV visar bara Playhouse Disney.

Jo tjena sa...

Men så har hon ju inte alla kantareller i korgen heller den kvinnan.

Medelklassman sa...

Helt fantastiskt hur du kan titta på Malou utan att det börjar brinna i huvudet på dig.

jag blir arg när jag ser henne. På riktigt.

bananprojektet.se sa...

Det är fantastiskt vilka nötter som blir placerade i soffor framför tv-kameror.

Jag har stört mej på Malou sedan hon fått för sig att hon är Sveriges "Opera Winfrey". Hon och det där skalliga helvetet på ettan.

Min fråga blir helt naturligt, vad vet Malou som vi inte vet?

Ugge sa...

Josh Blue är CP-skadad och är en känd komiker som som vann det amerikanska Last Comic Standing 2006.

Han är den enda CP-skadade komiker jag vet.

Anonym sa...

josh blue är faktiskt kul, han kör sin grej och sin arm och allt, skillnaden är att han har talang och lesper dodelberg har det INTE.

mvh/exilväschötten

Ida sa...

Åh vad pinsamt det var... Och sen att gamle gubben Theodor inte tyckte man kunde skämta om allt gjorde hela diskussionen lite stiff tycker jag.

Agnes sa...

helt sjukt kul. din blogg äger verkligen.

Fifi sa...

Malou kommer säkert att få ett argt brev från CP-skadades Riksförbund efter det här programmet. De känner säkert att de inte kommer att bli tagna påallvar längre.

JAC sa...

Det finns en kille i Sverige som är CP-skadad och kör lite stå-upp tror jag. Jonas Helgesson heter han. Så att du känner till en. Jag menar, det är ju rätt underground...

mikebike sa...

E: ja han är verkligen astrist.

Linda: och så rolig är han inte.

fröken sverige: haha ja jag älskar det. ja det blir en tuff övergång helt klart. när börjar du?

Tom: ja inte mycket bättre.

Jo tjena: nä det verkar inte så

bananprojektet: ja herregudf. vinjetten bara. i know a place... aint nobody cryin' *aaarghhhh*

30+: jag är en hård man, härdad som stål. ingen tortyr kommer åt mig längre.

ugge och exil: ok kul, jag tvivlar verkligen inte på att det finns roliga komiker som är cp-skadade. jag tvivlar på att det skulle vara många av de roligaste som är det.

Ida: haha du kollade också. visst var det kul.

agnes: tack du! :)

fifi: haha ja det kommer hon säkert. alla föreningar med riksförbud är så sjukt känsliga :)

JAC: ok då finns det två, jag väntar fortfarande på de där många :)

Spader Ess sa...

Man undrar lite vad hon har för hållhake på TV4 som låter henne fortsätta att jobba? Som av en händelse hade jag en liten spaning om henne igår på min egen Blogg. :-)

optikerdotter sa...

jonas helgesson är faktiskt väldigt bra! även om jag mest hört honom i lite mer föreläsningssammanhang... men det är mer som stand up! men han är ju inte i plural direkt.

emster sa...

det är förvånansvärt bra gäster på malou. jag fattar inte. hur får hon dit dem?

ps. i love kodjo.