torsdag, december 23, 2010

Mardrömstydning

Inatt drömde jag att J gjorde slut med mig för att jag köpte ett klädesplagg hon inte samtyckt till.

Vi var ute och kollade på kläder och jag frågade på skoj vad hon skulle säga om jag köpte mig en jeansskjorta utan ärmar. "Då skulle vi inte kunna vara tillsammans mer", svarade hon helt känslolöst. Jag blev provocerad och sa att hon inte kunde mena allvar. Men hon vidhöll att vårt förhållande skulle vara över om jag köpte ett så vederstyggligt plagg. Så jag köpte skjortan bara för att jävlas. Då gjorde hon slut. På riktigt.

Medan hon packade ihop sina grejer skrek jag lipande att hon för helvete diggar Bruce Springsteen trots hans ärmlösa jeansskjortor. Hon svarade att han var den ende mannen på jorden som kom undan med det. Att han hade skrivit Born to run och då får man klä sig hur fan man vill. Hulkande klämde jag fram att Chuck Norris minsann också kom undan med det. Då gick hon och smällde igen dörren efter sig. Det var slut.

Så jävla obehagligt. Vem fan gör något sådant?

Jag har hört att om man drömmer att man tappar tänderna så betyder det att man oroar sig för sin ekonomi. Frågan är hur jag ska tolka den här drömmen...

Att jag inte ska köpa en jeansskjorta utan ärmar va?

5 kommentarer:

bananprojektet sa...

Köp den! Ge den i julklapp till J.

mikebike sa...

Sagt och gjort :)

Vitriol sa...

Jag måste säga att dröm-du gjorde en rejäl tabbe när han drog upp Chuck Norris som ett positivt argument för något. Dröm-du förtjänar inte Dröm-J, det hör man helt klart.

God jul

mikebike sa...

Vitriol: haha nä jag litar inte alltid riktigt på mitt dröm-jags omdöme. God jul du med!

Fifi sa...

Du måste ju nästan köpa en nu!
Inte för att jag vill att det ska ta slut mellan er, men det skulle vara kul. Dessutom tror jag att jeansskjortan utan armar står för något väldigt positivt! Det är mycket tvärtom när det gäller drömtydning har jag hört.

God jul!