torsdag, augusti 30, 2007

Ibland är livets ironi slående

Innan sommaren var jag med och gjorde en kampanj för Weight Watchers frysmat. (http://www.tatagidet.nu/)

Vi köpte in en massa sjuka priser som skulle fungera som bas till hela sajten och en av produkterna råkade vara en svetsmask som av en slump hamnade på mig vid fotograferingstillfället. Plötsligt var jag och min slanka fina pre-semester-feta kropp med som enda människa i kampanjen.

Ingen större poäng i det egentligen. Bara så väldigt ironiskt nu i efterhand eftersom jag under min Berlinsemester insåg att jag på ett år lagt till med 10 ångestfyllda lösa kilon på grund av den vidrigaste bland dödssynder. Ren lättja.



När jag gick i högstadiet gick min dag ofta ut på att INTE råka i trubbel på eftersom jag var så otroligt spinkig. Tänk om jag vid den tiden hade vetat att jag längre fram i livet inte bara skulle behöva dras med bekvämlighetsfetma utan även agera affischgosse i en kampanj för kalorisnål frysmat med Weightwatchers som avsändare.

Då skulle jag njutit av stryket. Uppskattat det.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, du säljer dig till mammon. För att kränga tjockisprodukter. Och två gånger!

Anonym sa...

På Valhalla: "Ey, Costas! Han kommer när som helst. Läste du bloggen imorse? Sweet potatoe, han kommer vara slav på bana fem!"

Anonym sa...

83 streckkoder, vilket bluff.

Lintin sa...

Äsch då, du ser ju alldeles lagom ut. Bootylicious. Det värsta som finns är spinkiga män, det tror jag att alla kvinnor skriver under på, so work that putmage!

Anonym sa...

åh... tänk om jag kunde få ihop tio streckkoder så jag kunde få det nästan kompletta hästskosetet. Skulle passa perfekt till min nästan kompletta häst.

Anonym sa...

"När jag gick i högstadiet gick min dag ofta ut på att INTE råka i trubbel på eftersom jag var så otroligt spinkig."
:D
Skön skola du måste gått på där de stora tuffa grabbarna bonkade de spinkiga.

Nemo sa...

En sån sanslös kampanj! Hade Heinz ledningsgrupp sovit i Pål Holländers vita snöhög? Trodde dom att försäljningskurvan skulle peaka 70 grader? Jag kan ha fel... men tror inte input gav mer i output.

No offense för dig o dina reklammates... men alltså... Asfaltskross - 532 steckkoder... det är bara så bra.

Mike - repeterar siten för dig:
www.armyfitness.se
Kommer snart till GBG. Ses vi Ängåsbergen?

mikebike sa...

rens: shit vilken rolig kommentar;) just för att den kom från dig... hahahaha.

jenny: hahaha... mycket roligt.

anonym: vaddå bluff. det kostar att ligga på topp.

lintin: jag gillar själv min popsmala kropp bäst. den jag inte längre har.

optikerdotter: hohoho... ja dety är ju skitbra.

adde: ja men är det inte så på alla skolor.

Ulrika Good sa...

Vadå ironi? Erkänn att det stod i tidplanen:
Juli: Mikebike åker till Tyskland, käkar korvar och blir fet. Gråter ut på bloggen.
Augusti: Lansering av sajt.
September: Mikebike smal igen! Lägger upp slankbilder och prisar "Biff Bearnaise".
Jag bugar mig djupt och är imponerad.

Doris sa...

Sooner or läjter we all get medelåldersfetma...

mikebike sa...

ulrika: hahaha precis produktionsledningen här är så jävla sylvass den bara kan bli. ner på sekundnivå. fråga din kollega ;)

doris: jag hade föredragit nävligt mycket läjter isåfall.... damnit!

Anonym sa...

Om man får alla atribut för en aktiv/nyttig livsstil behöver man verkligen bantarmaten då?

Eller är det själva idén att man skall skämmas över sitt misslyckande, tröstäta och behöva en ny kur?