söndag, augusti 19, 2007

Operation: Desert storm

Jag orkar inte tjata mer om Croccs nu. Jag erkänner mig besegrad. Den har tagit sig in, etsat sig fast i "folksjälen" och är här för att stanna. Den kommer snart betraktas som det allra svenskaste som finns. Galet. Glöm Volvo, Ikea och Tetra-Pak. Glöm dalahästar, wasa-knäcke, falu-rött, sill och nubbe, trällor (träskor) och glöm för i helvete alla älgbesmyckade tysksouvernirer. Nu är det Crocs som gäller för hela slanten.

Härom dagen såg jag i en skobutik på Södra Larmgatan att Crocs nu även finns i ballerina-modell samt som stövlar. Då blev jag svag och ledsen.

Och när jag börjar tro att jag sett allt... då går en man förbi utanför Hemköp och på fötterna har han den svenska folktofflan - i ökenkammo-mönstrad modell. ÖKENKAMMO!!

Vansinnet tar visst aldrig slut.

21 kommentarer:

: \ sa...

jag kommer snart inte att ha några vänner kvar på grund av dom jävla tofflorna. Jag klarar inte av männsiskor som sätter något så vederstyggligt på fötterna, om jag skall fortsätta säga upp kontakten med alla som bär tofflorna så e det snart väldigt ensamt här. Fast det är väl därför jag tvingas dra mig tillbaka till datorn också i och för sig...

Anonym sa...

Jag tror inte de är här för att stanna. Tror de kommer vara döda och begravda om sisådär 2 år. Hoppas hoppas!

Anonym sa...

En kollega har dom i ballerinamodell. Själv kallar jag det inte för ballerinamodell. Dom ser lika smidiga ut som en traktor.

Anonym sa...

Jag kan fortfarande inte ta dessa tofflor på allvar och jag hoppas innerligt att de blir något man skäms för om några år. "Vad höll jag på med, hur kunde jag tycka att de hade några som helst positiva kvaliteter?" (OBS jag hör själv inte till idioterna som köpt dem.)

Anonym sa...

Som en av väldigt få visa män i Hollywood sa...

1. Vem är Michael Douglas?
2. Vi vill ha Michael Douglas!!!
3. Vi vill ha en ung Michael Douglas.
4. Vem är Michael Douglas?

Anonym sa...

Dom är så jävla fula! Men så otroligt sköna att ha på sig!
Skäms för att berätta det men jag äger ett par rosa. Har dom dock bara på jobbet (Dagis)!

Johnny sa...

du frågade inte var han köpt dem...:-)

Langri sa...

Det värsta är väl ändå att Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna nu målat över sin fantastiska hockeykarriär i glättiga pastellfärger. Nu kommer han bli hågkommen för Crocsen istället för briljanta assists. Snacka om icing. Foppa har alltså inte bara begått våld på svenska folket, modeindustrin, mina och dina ögon. Nej, framförallt har han begått våld på sig själv och sitt namn. För pengar han aldrig behövde. Puckat.

Terese sa...

När jag var i Borlänge hos mitt ex såg vi en dam som hade hysteriskt färgade skor. Tänk dig kamofluerade fast istället för gröna nyanser var det alla andra färger. ALLA andra färger. Jag tjöt av skratt.

Anonym sa...

Gosse, jag har sett en hybrid mellan seglarskor och croc. Japp, knullad i ögonen om och om igen. Vart tar vansinnet slut?

Unknown sa...

En sak som jag finner lite roande dock, är att du Mike är så upprörd. Jag menar du jobbar ju i en bransch som inte har något större mål i världsaltet än att övertyga folk om att dom vill ha saker dom inte egentligen behöver. Snygga eller fula, bra eller dåliga.:-)

Anonym sa...

Egentligen borde du tacka din lyckliga stjärna att folk nu köper Crocs istället för TEVA sandaler. För det är tusen resor värre!
Nu slipper du ialla fall se folks äckliga tår.

Anonym sa...

Jag tycker att dom är sköna och en del modeller är riktigt snygga. Länge leve crocs!!! Var du på pickalurven när du såg stövlarna?? Låter vansinnigt. Länge leve crocs!!

Tutte i blåbärsskogen sa...

Och om ett år eller så, kommer alla att ha slängt dem.... utom jag, för jag ska spara mina i 25 år och sälja dem dyrt på Blocket.

Anonym sa...

Någon sa att crocsen skulle vara döda och begravna om några år. Må så vara, men halveringstiden på skiten är väl runt 500 000 år så de kommer dyka upp igen....

Fy fan.

Nemo sa...

Tss...tss... vad är Ökenkammo mot "all mens terrain Crocs"...
Check it out!
http://www.kevinscatalog.com/images/crcter.jpg

Såg oxå Crocs i svart,...med eldflammor...den ultimata hårdrockscrocsen - dessvärre har jag inten bild på den. (eller bättre)

mikebike sa...

:\ Du det kunde vara värre;)

anonym: begravda. men tänk på sopberget. det kommer synas från rymden för i helvete.

petra: hahaha ja jättesmidiga. ballerinacrocs. så stört.

anonym2: ja vad fan höll du på med.

anonym3: got the hint.

victoria: ja men där passar de väl bra. för dety är ju en barnsko egentligen. och barn dömer inte på samma sätt ;)

Jdawg: nej jag stod paralyserad i totalt chocktillstånd.

langri: va? spelade foppa hockey?? hmmm det kommer jag inte ihåg, när jag hör foppa ser jag eb knallorange plasttoffla.

tee: hur kan du skratta. jag hade grinat. hjärtskärande.

moto-mike: hahahahah knullad i ögonen... mohahahhaah.

magnus: japp helt meningslöst i det långa loppet kanske. men vad har det med att jag odiggar crocs att göra? får jag inte tycka något om produkter längre? har jag förverkat den rätten? konstig slutsats ;)

dabomb: jag vill itne veta vad det är ens om det är så illa.

krokodieln: din lille provokatör;)

tutte: smart drag. jag ska genast investera i en containerlast.

niklas: hahaha värre än kärnbränsle.

nemo: att de skulle komma med flames var ytterst förutsägbart. men dock fortfarande lika vidrigt.

Anonym sa...

Pernilla är äckligt ordentligt jävla ond IRL. På rikigt. Kom på mig själv med att plötsligt få en helt oväntad förståelse för kvinnomisshandlare efter ytterst lite dryg konversation med dvärgtanten. Stackars Ingrosso-sate.

Anonym sa...

Just när jag hoppats på att crocs-hysterin börjar lägga sig så snubblar jag på nåt som gör hela grejen ännu sjukare... skosmycken för att pimpa upp dina crocks! Fanns i hysteriska mängder i både Grekland och Thailand www.krakboet.com

Anonym sa...

Det värsta är att folk använder dem så seriöst... Snygg kjol + blus och ser allmänt proper ut... OCH knallrosa crocs.

De är så fel.

Anonym sa...

Jag kan ge en rykande färsk rapport från London: Crocsen rular en hel del skoaffärer. DOCK kan jag tillägga att jag bara såg en (1) människa bära dem. Gnydde av förtjusning efter den ekvationen.