lördag, augusti 18, 2007

Tackas lille Hajald

Idag blåser två av tre skitkvällstidningar upp att Harald Treutiger fått sparken på löpet. En bild på en bekymrad Harald och ett citat i stora svarta bokstäver säger: "De tycker jag är för ful".

Lägg av för fan din lipsill, har jag lust att skrika rätt upp i ansiktet på honom. Han är inte för ful. Han är kass. Det är nog där skon klämmer skulle jag tro. Det och att han bara har tjugofem tittare i sitt skitseglingprogram.

Tv fullkomligt kryllar av fula människor. Titta på bosse bildoktorn, ingen superhunk direkt. Harald skulle dessutom lätt platsa bland SVT:s smått beiga vädermän. Fagrare killar kan en blindbock pricka.

Vidare har andra människor utan vare sig talang eller looks lyckats landa på fötter. Ta bara Hans "kuken" Fahlén eller Peter Siepen som exempel.

Jävla Harald. Folk får sparken varje dag utan att en jävel bryr sig men på nåt sätt har han lyckats han böla till sig folkets stöd och startat en närmast pervers rädda-harald-kampanj.

Motbjudande Harald. Motbjudande.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan ju inte annat än att hålla med dig. Han har ju fört en borttynande tillvaro i tv sen han fick kliva åt sidan i Robinson till förmån för Anders Lundin någon gång under förra seklet. Att dessutom då bli satt i ett halvtimmesprogram på tv4 plus med en ytterst begränsad tittarskara borde vara en jävligt tydlig signal till honom. "Hörru, nu får du en sista chans, antingen skärper du dig eller så kan du segla iväg."
Fast å andra sidan kan ju Öppna kanalen behöva något mer känt ansikte än de som figurerar där.

Anonym sa...

Vissa gör verkligen allt för att försöka hålla sig kvar. Mediakåta är vad dom är.

Lintin sa...

Ja han är en synnerligen obehaglig man. Han, Martin Timell och Pernilla Wahlgren är högst uppe på min lista över de kändisar som har störst procentuell andel seriemördarvarning. Otäcka små kryp! Hoppas att det dröjer länge innan vi måste se Haralds tillkämpade fasad på löpet igen..

Nemo sa...

Bloggfotade det löpet...och är bara frågande

KuriÅsa sa...

Men nu blir jag fan förbannad. Får man inte vara i TV om man är ful?

Hjälp...

Anonym sa...

Men Harald... det finns fortfarande det stora "fulhetsmediet" Radio att erövra! P4 i Göteborg, jag säger inget mer...

Anonym sa...

Jag blev uppsagd i början av året och nu börjar man ju fundera... var det för att jag var för ful? Arbetsbrist my ass! Buhuhu....*snyft* /Jen

Anonym sa...

Nej det är bara kvinnor som behöver se bra ut på TV. Undantag: Babben, men då är ju hon extremt bra på det hon gör, och hennes icke-perfekta utsida glöms aldrig bort utan används t o m som en del av humorn.

SixesAndSevens sa...

Hehe... Jag flinade gott åt den löpsedeln...

mikebike sa...

Andreas: det var det jag tänkte, öppna borde ha plats för en harald.

petra: haha, jag vet inte om jag skulle klassa harald som mediakåt direkt.

lintin: äh så obehaglig är han väl inte. han känns rätt oförarglig harald tycker jag. det är bara så B att lipa ut i kvällspress. waste of my brainspace liksom.

Nemo: hahahaha ja det är vad man blir - frågande.

Ozzy: jo såklart man får. Kolla på Martin Timell!!

anonym: och som ovan nämnt "Öppna"

anonym2: Lägg av. Kolla Stina, Karin2130-karin, Malou... de jobbar ju på utav bara fan.

Sixx: själv blev jag bara trött... oerhört trött;)

Anonym sa...

Mike; Ha ha ha! Tack ska du ha. /Snyggo-Jen

Anonym sa...

Led svårt när Harald var konferencier på en tillställning för 3-4 år sedan. Han glömde namn på pristagare, snackade goja och var helt enkelt fel ute. Jag var förvånad då, trodde han hade någon form av halvproffsig lägstanivå.

mikebike sa...

snyggo-jen: hahaha men vassego!

bueto: han kanske var fuller så...

Lisa and Anders sa...

Hahaha det var det roligaste jag läst på länge!