måndag, augusti 13, 2007

Primal Scream-förbannelsen

Det verkar som att Primal Scream och jag inte är menade för varandra. Alls.

Sist jag skulle se dem på var i Roskilde förra året. Då var jag för berusad för att uppskatta spelningen. Nu var det dags att hämta upp det på Way out west men sammanfattningsvis kan man väl säga att jag inte riktigt var i stånd att uppskatta spelningen den här gången heller.

Det verkar vila en fylleförbannelse över dem. Eller så är det bara jag som har dålig fingertoppskänsla. Jag tror på det första alternativet.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Änglavakt kallas det.

Kanalisera sa...

För att inte tala om Tough Alliance... där kan vi snacka fylleförbannelse. Eller, smutsigare ändå, shotsförbannelse.

Anonym sa...

Precis som man tydligen inte kan stå ut med Techno utan tunga droger, kanske det behövs en rejäl fylla för att kunna närma sig Primal Scream.:-)

Anonym sa...

haha,know what you mean!

Anonym sa...

Primal Scream fick ändå kass kritik av GP. Nog för att jag avskyr GP, men...

Anonym sa...

De var sådär ändå, mikebike. Koop däremot... :)

Nemo sa...

Det verkar som om hoppet om en recension av The Pouges kan smälta ner i takt med bloggfrossemannens bakrus...

SixesAndSevens sa...

Såg Primal Scream på Readingfestivalen i England ca 1993. Inte ens då var de bra...Skitband.

Anonym sa...

Fylleförbannelse!

Så Shane macgowan og the Pogues i Oslo 1987....da snakker vi om tung fylleförbandelse.
Han drakk vel en liter gin utblandet med noen dråper vann på ca. 5-10 minutter,han delte villig med seg av sin alkohol til de som sto lengs frem.

Anonym sa...

Du missade alltså Lady Sovereign för Primal Scream? I pity da fool... Majbor, tsk, tsk. Alltid svaga för drogromantik.

Johan C. Svensson sa...

Är det sån där rockenroll?

Anonym sa...

Läste att en man i 30-års åldern hade trillat från en höjd i samband med Way out west. Med tanke på din berusningsgrad kunde det ha varit du;)

mikebike sa...

el guapo: hahaha ska komma ihåg det.

kanalisera: ahh playbackgäng som går av scen efter 20 minuter. i dont dig it at all.

magnus: haha ja kanske är det så.

jenny norr: skönt att höra.

buetobueto: ahh dem skeet jag i. kanske jag inte borde gjort då.

nemo: pouges... ahh de verkade vara helt värdelösa. ingen sa att det var bra. jag sov då. så illa var det. fredagen var ingen bra dag för en mikael.

sixx: hahahah

kåre: ja jävla skit. det ångrar jag stort!!

mikebike sa...

CAT: men det var det inte;)

Anonym sa...

Vilken tur!

lisa sa...

de var skitdåliga ändå ju. du missade inget.

Anonym sa...

De heter Pogues ikke pouges.....

ILJA sa...

Vi fick backstage-biljetter till Primal Scream år 2000 tror jag det var, spelningen var på Münchenbryggeriet. Min kompis Mike frågade en stor roadie om han ville ha bärhjälp, sen small det till och Micke fick en näve i ansiktet. Sen sparkade 3 gorill-as ut oss så jag blödde och det gick hål på min läderjacka. Vänlighet lönar sig inte alltid.

Bitterljuva minnen till Primal Scream har jag.

Men spelningen var super!