torsdag, augusti 23, 2007

Världens viktigaste webbtjänst

Blev precis tipsad om en webbtjänst man bara inte kan vara utan. Äntligen säger jag bara.

Att det skulle ta sådan förbannat lång tid innan någon kom på genidraget att skapa en tjänst där alla kan få sitt eget ip-nummer uppstönat av en sexig tjej. Som världen har väntat.

http://www.moanmyip.com/

Så går det när alla bidragspengar går åt till skit som Röda korset, Rädda barnen och olika typer av sjukdomsforskning.

Låt det bli en läxa.


Tack RG för din outtömliga källa till "internet-freak-stuff"

11 kommentarer:

Lintin sa...

Hahaha, vilken underbar start på dagen! Synd att det inte fanns en manlig motsvarighet bara.

Doris sa...

Fy fan vad jag älskar att läsa din blogg. Jag blir så jävla kåt, ordkåt. Jag och min bästa polare bloggar, vi kallar dig KUNGEN. Visst är det najs?
Kram från D

Anonym sa...

Jävligt användbart om man är blind. Fast man kan ju fråga sig om blinda har så stor glädje av att surfa?

mikebike sa...

Lintin: Haha... ta det kool. det är ju bara version 1.0. kommer säkert en update.

Doris: Ehhh... Kungen, jo men det är väl nice. keep on reading and seeding ;)

adde: du just denna grej har funnists för blinda hur längesom helst för man kan koppla på röstläsning för browsers. men lite hetare kanske än en statisk kommunalkärringröst iallafall;)

stationsvakt@gmail.com sa...

Grymt! :-D

Anonym sa...

Jag är fascinerad över RG:s förmåga till att hitta knäppa grejer på nätet.

Ulrika Good sa...

Vi har samma (tyska) källa du och jag. Eller hur?

mikebike sa...

johnny: haha ja svingrymt.

Cat: det är väl alla! ;)

Ulrika: haha jojomensan. såg dig bland hans facebook-kontakter. I know where you work! Gjorde han massutskick? sån är han. han samlar internetkredd och han gör det bra.

Nemo sa...

Det är ju lysande...
mera bra idéer;
www.utanvatten.se

Nästa steg:

www.bytluft.nu

En tjänst för dig som vill byta luft i däcken. Från sommar- till vinterluft.

Anonym sa...

Samlar internetkredd... pfff. Jag är inte så spotlightkåt som andra. Jag agerar anonymt och osynligt. Ingen vet vem jag är, förutom några få. Och de är för beroende av mina spaningar för att röja min identitet. Kort sagt - I´m da contentprovidah!

mikebike sa...

nemo: feta tips. tack;)

Rens: hahahahaha kul att reta dig. fan jag saknar ditt verbala battlande. visst - låt gå - du är the contentprovidah. och jag är tacksam;)