tisdag, augusti 14, 2007

Udda fakta

Tänkte eventuellt börja berätta lite om mig själv här på bloggen.

Så så, lugn och fin. Jag menar inte den där vanliga och förbannat astråkiga fakta som "jag tycker om att glo på film, fotografera och läsa böcker på min fritid" eller "jag äcklas av konsistensen hos överkokt pasta och har svårt för liza marklund som person" heller för den delen, Det gör jag ju redan. Jag syftar på lite mer udda fakta.

Lite i stil med då när jag outtade min tvångsmässiga luktmongo-störning.

Här går vi:

Ibland när jag snyter mig kan jag bara inte låta bli att veckla upp snorpappret och kolla upp hur illa det egentligen stod till i snoken. Stört som fan, jag vet. Fast det är inte slut där.

Ju sämre skick snytpappret är i efter en näsfanfar, desto gladare blir jag. Jag fattar inte riktigt själv vad som är själva dealen där men om det visar sig vara dräparklass på piprensningen så kan jag nästan känna mig lite stolt. Som om jag precis åstadkommit något viktigt för eftervärlden. Minnesvärt. Ungefär som en konstnär som överväldigas lite av sin egen talang.

Det bästa är när jag lyckas med ett s.k. multifräs (blandad konsistens och färgskala). Då kan jag riktigt tänka: "Fan Mikael, det var allt ett rejält snyt" och tror mig nästan men bara nästan kunna urskilja en känsla av vemod, att det faktiskt tar emot lite att spola ner och slänga bort pappret (min canvas) sådär utan vidare.

Skumt va, men jag reflekterar åtminstone över det.

32 kommentarer:

Unknown sa...

ha-ha! jag delar också din udda faschination av snytning. Man måste ju titta och beskåda sitt mästerverk. Visst är det sjukt? men samtidigt som nåt slags tillfredställande tvångsbeteende.

Unknown sa...

Hmmm... du tittar väl möjligtvis inte i porslinsportföljen också, efter att ha som Borat säger gjort "fult brunt därbak"? Uppföljning av outandand efterlyses!

SixesAndSevens sa...

Alla kollar väl in snoret? Eller? I alla fall jag...

mikebike sa...

per: sknt att inte vara ensam;)

sixx: kollar in kanske, men är du stolt? ;)

Anonym sa...

jag hade en lärare på gymnasiet som varje dag ägnade sig åt trumpetsnytningar med påföljande snorstudier. han måste nog ha varit expert.

skillnaden mellan honom och dej mikebike var ju att jag betvivlar att du har 30 ulkande elever i din tvångspublik under dina snorlaborationer! ;-)

Anonym sa...

Tja!
Borås-mongona fick vad de förtjänade i Valencia. Så härligt att det svider lite med "vi har en chans". NOT-INTE-IKKE-EJ.

Skall bli ett nöje att följa snacket, det nedtonade fram till returmötet i textil-staden med någon Polyramid-blandning till gräs. Sorry att de vann 15 mille för att framstå som koner...

Anonym sa...

Nej, du är inte ensam. Men precis som Per bekriver så är jag även inne på wc-fetischism. Det är faktisk helt sjukt när man tänker på det.. efter en rejäl dumpning kan jag gå omkring och småmysa flera timmar och tänka på hur duktig jag var som fick ur mig så mycket. Jag brukar komma på mig själv med dessa tankar och bli lite rädd..

Anonym sa...

Mike, kolla med din morsa. Kan det varit så att nojkblåsen på den tiden du duschade max en gång i veckan ofta följdes av "Åååhh...det var duktigt lilla Mickegubben, nu fick du nog ut allt som fanns inne i din söta lilla rara näsa"?
Kanske funkar det på samma sätt som att vi killar känner oss lyckade/glada och lite duktiga när vi lyckas få ett par tuttar i händerna?

Nemo sa...

Det där kan nog många skäggiga psykologer analysera sönder o samman...som att du har en undermedveten längtan över att något som hemsöker dig skall lämna din kropp.

Hmm..tror du hade något inlägg om toaletter och analys av andra rester som vi släpper ifrån oss med jämna mellanrum - i samband med skrynkel- & vikarkriget

Anonym sa...

ok du e inte värst. en gång när jag harklade mej så kände jag i den gojjan som kom ut att de inte bara va snor utan lixom hårda grejor. Jag va ju tvungen att titta på skiten för jag fattde ju inget. det såg ut som mininjurar och jag blev totalt livrädd. jag va tvungen att ringa en som jobbar på sjukhus för att fråga om man kunde harkla loss mandlarna. hon trodde inte det men nu r jag lite rädd varje gång när jag gör det för fan man vet ju aldrig.

Anonym sa...

ullen: harkla loss mandlarna???
Det var dagens oro det =)

Anonym sa...

Haha! Jaaa, duktigt Mike! Du "reflekterar i alla fall över det". Då är det ju a-okay! ;P Blir man inte lite smårädd när man SER vad kroppen kan producera...? Lite småäcklad av sig själv?

Anonym sa...

Du är wack. Och förresten, han den där jävla brevbärarn våldtar ju fan en brud rätt vad det är. Vad är det för jävla cepe?

AnnaPanna sa...

Wacko - helt klart. Men appropå wacko : kolla in den här !! Där ligger du i läg i alla fall, va ? Åtminstone hoppas jag att du gör det.... eller gillar du kanske använda suspensoarer eller går igång på damskor ?
http://www.op.se/parser.php?level1=2&level2=6&id=805795.

Böffer sa...

Jag blir besviken vid luktfri avföring.

Anonym sa...

Men du - vilken skön ny inriktning på alternativ kultur :D

Seriöst, jag kollar också mitt snytetyg!

Anonym sa...

Jag tror du har fått grymt mycket beröm för snytningar som barn och att det hänger kvar. Dutti! Du vill väl aldrig mer ha snorbroms, va? Skulle ju förta det trevliga med att få riktigt p-r-e-s-s-a ut.

Anonym sa...

Om man dessutom är äckelmagad och spyr som en Kärcher efter snorgeggsanalysen.
Janne

Lintin sa...

Jävlar i havet och jesus i en liten balja, här gick jag och trodde att jag var ensam om min snorfluktning!

Anonym sa...

Kolla snorpappret trodde jag alla gjorde. Men att beundra det som kommer ut måste nog räknas som udda.

Anonym sa...

När tarmen min tömts har jag alltid en något ologisk tanke om att det liksom var sista gången det behövdes. Någonsin. Iofs dyker samma tanke upp när jag städat/diskat as well.

Anonym sa...

Min syster anser att det är ett måste, näst intill plikt, att lyfta på täcket efter att man har fisit. Hon verkar inte ens reflektera över att det är bisarrt, onödigt och lite lätt sjukligt att lukta på sina egna under-täcket-fisar. Hon bara tittar förvånat på mig och säger "Men man MÅSTE ju göra det. Det går ju inte att låta bli"

Jag slår vad om att hon tittar stolt på sitt snor och klappar sig själv på axeln när hon klubbat en grande. (jag har en jacka med knäppning bak och extra långa ärmar i beredskap)

*skakar på huvudet* Bisarrt är ordet. Bisarrt

Langri sa...

Det är klart att det finns ett intresse att veta vad man producerar...Du är helt normal, Mike.

Anonym sa...

you´re one sick puppy

Mallans Loppis sa...

Haha, jag gör precis likadant!! Kan inte påminna mig, eller ens tänka mig att jag skulle kunna snyta mig utan att titta i pappret. Ungefär som att äta en sockerbulle utan att slicka sig kring munnen. Båda är lika omöjliga. Tack för en rolig blogg!

Anonym sa...

Har du sett när huvudpersonen i Pensionat Oscar har varit på toa? Ni har nog ett och annat gemensamt.

Robin sa...

Så länge man inte äter upp snoret, öronvaxet eller john blund-gruset så är det väl okej.

Men som jag lärde mig för någon vecka sen; mucofagi, det att konsumera snor, kan ha en vaccinerande effekt.

Har dock aldrig hajat hur eftersom varje förkylning är ett nytt virus.

Anonym sa...

Nog ganska vanligt... likaså att ta en nyfiken titt ner i holken efter fullgjort arbete. Det som besvärar mig mer är hur vissa (många) kan torka sig utan att använda vatten? Halva Sverige måste gå runt bruna i stjärten.

Anonym sa...

Jag är ny läsare på den här bloggen och jag har i stort sett sträckläst från och med mars månads inlägg.

Några frågor som dyker upp är:
- Har du hämnats på din granne "styrelsen" för hans klagolapp ännu?
- Kommer du någonsin att leva ut dina våldsfantasier och banka in skallen/mörda någon?
- Varför fortsätter du att besöka Böghalla? Finns det ingen annan simhall i centrala Göteborg? Är det trots allt någon djupt/ytligt liggande fascination för det homoerotiska som får dig att återkomma?

Reflektion över vanligt förkommande ord i bloggen:
- flepp
- mongo
- vålds- (verbprefix)
- bajs-/skitnödig

Forsätt blogga!

mikebike sa...

hahaha många roliga kommentarer här jag hade velat svara på men jag har haft en riktigt jävla körig vecka. MEN

ny bloggstammis:

1. Nej det har jag inte. Jag hatar honom i tysthet och han mig. Det fungerar bra så. Dock tilltalade han mig häromdagen. då höll jag på att ramla omkull.

2. du behöver nog inte oroa dig. Bloggen är ju m,in ventil. det är här jag lever ut. har du inte förstått det vid det här laget. jag är en lugn och fin person. faktiskt;)

3. nej det finns ingen annan simhall där det går att simma i stan. jag åker fan inte till hisingens 25-metare. och nej jag har inga homoerotiska fantasier. släpp det. tjatigt.

japp jag kommer fortsätta. stay cool

dddd sa...

Jag kollar också in mitt snor. Vad jag gör med andra papper som använts på andra ställen låter jag vara osagt.

Anonym sa...

Shit, du är verkligen duktig på detajler. Tell me more you sick bastard!