fredag, augusti 31, 2007

Den perfekta presenten

Det börjar lacka mot Juniorettes treårsdag nu.

Länge har jag funderat på en bra present. Hon har ju det mesta som passar den fas hon är inne i nu. Trehjuling, leksaksspis, dockor, doktorsväska, leksaksaffär, lego och så vidare. Det skulle vara fint att ge henne en utmaning. Något spännande och utvecklande gärna något som på sikt genererar en fin avkastning.

När jag var liten minns jag att jag fick en trollerilåda. Det var skoj men värdelöst. Dessutom vill jag inte att min dotter ska någon som helst gemensam faktor med Sveriges rikstrollisar Joe "sleazebag haircut" Labero och John "fatso" Houdi.



Jag har funderat och det lutar nog åt ett "Mitt första Meth Lab" (en något upphottad version av Den lille kemisten) istället. Intressant och lärorik väg till en smart slutprodukt med extremt bra potential till en säkrad jetset-pension.

Metamfetamin är ju som bekant fortfarande relativt sällsynt på den svenska marknaden, vilket i sig talar för att det borde vara ett smart drag ur konkurrenssynpunk. Sedan handlar det ju bara att skapa ett behov. I USA blev det snabbt en bred folkdrog under 1990-talet. Vem säger att det inte kan bli det här.

Allt som krävs är en sann entreprenörsanda som jag brukar säga.

Fan vad jag är smart.

8 kommentarer:

Anonym sa...

DÄR kan du snacka om pensionsförsäkring mannen! Fuck hela fondmaffian!

mikebike sa...

adde: precis vad jag tänkte

Anonym sa...

Du är ju inte riktigt slug du! :-)

Anonym sa...

jag har tre bubblare

en vampyrisk miniponny (falabellahästar är söta)

en svingande trapets (cirkusartister är avundsvärda och får spännande liv)

ett presentkort och löfte om att betala hennes körkort när hon fyller 18 (hon fattar det inte nu men kommer vara dig grymt och evigt tacksam när den dagen kommer)

listan bygger på det jag så här 22 år i efterhand önskar att min pappa gett mig i treårspresent istället för ett hemmagym för småbarn och en elektrisk bilbana...

Anonym sa...

ronnie här igen...

eller den bästa om du e rik...ge henne en minut på BR leksaker en kundvagn och låt henne gå amok och proppa kundvagnen full med allt hon kan tänkas önska sig...

upplevelsen i sig och att kunna skryta om det i efterhand är nog coolare än alla presenter i världen...

kram ronnie

www.wasabilicious.blogg.se

mikebike sa...

jaså: låter som ni inte tycker att ett litet methlab är en bra present... hmmm... konstigt

Anonym sa...

HAHAHAHA!! Svinkul ju!

Anonym sa...

Ljud från våningen under: *kluckkluckkluck*