måndag, mars 26, 2007

Usch!

Nu har jag gått förbi Apoteket och blivit förbannad varje gång i flera veckor.

I fönstrena sitter posters i monsterformat som visar en härlig liten bildserie på en liten flicka som är förkyld nåt så in i helvete. Hon petar i näsan, nyser, kvider och ser alldeles fasansfullt vanaställd ut. Jag äcklas av bilderna. Känner mig smittad bara av att gå förbi.

Herregud vilket preventivmedel de skyltar med, är första tanken. Det är provocerande av apoteket att exploatera en liten flicka på det viset. Få allmänheten att hata henne istället för att tycka synd om. Så rått. Det säger en del om vitrockarnas cynism.

I ett längre led kan man ju undra hur fan föräldrarna resonerade.

Vår dotter skulle passa perfekt till den här vidriga kampanjen. Hon kan ju se rejält dassig ut. Gött med lite fickpengar också.

Typ så kanske. Ring S.O.C

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som om reklamen verkligen lyckats. Vad har du köpt?

mikebike sa...

Tord: i ren protest - inget såklart.

Mylt sa...

Och jag som tycker att hon är väldigt söt, mitt i all sin misär...Där ser man hur olika man kan tycka.

Alley Cat sa...

Jag visste väl det Mikebike, att det skulle finnas åtminstone en vettig person till på den här jorden som får kväljningar av flickebarnet... Självklart är det du!!!

Jag upprörs kraftigt över att någon kan låta sitt stackars oskyldiga barn visas upp på detta vidriga sätt. Man kan ju tänka sig att "Snor-vad-hon-nu-heter" kommer att vara ett namn som förföljer flickan under hela skolgången...

Skämmas ta mig fan, borde både föräldrar och Apoteket göra!!!