torsdag, mars 15, 2007

Majornas svar på Näcken

Idag är jag på precis så gott humör man är på när man vaknat av att grannen ovanför (styrelsen) övar vansinniga folkmusikskalor på sin vidriga lilla fiol - KLOCKAN 07.00!!

Det jävla aset har tydligen inte någon form av fingertoppskänsla alls. Han verkar tro att ALLA gillar hans skit. Men det gör ingen. Det vågar jag lova.

Spontant önskade jag att jag var tuff nog för att springa upp och mörda honom. Jag skulle krossa det fasansfulla instrumentet mot hans huvud. Japp jag blir aggressiv av tanken att jag bor granne med Majornas svar på näcken.

Jag försöker föreställa mig hur han brukar gå till gamla pingvindammen i slottskogen, dressa av sin lusekofta, grovrandiga manchesterbrallor och waldorfpjucks för att sätta sig och gnola. Då blir jag lite gladare. Folk skulle gå dit och kasta macka. Svinhårt.

Bara en tvättäkta dåre tror att det är kool att spela sin skit innan människor hunnit vakna till en helvetesdag. Det är strykvarning 11 på en skala 1-10. Nu är måttet sjukt jävla rågat.

Nu är hämnden ett faktum. Man vet aldrig när den kommer, det kan dröja, men kommer gör den och då blir det inte kul... det kan jag lova. Bäst av allt är att det inte lättat på hela dagen. Jag är lika förbannad nu som i morse.

Enda botemedlet är öl... NU NU NU!!!

23 kommentarer:

Blancaflor sa...

Finns det inte vissa regler för när det skall vara tyst i fastigheten? "Styrelsen" borde veta... men det kanske är 22-07??

Rakel Orakel sa...

Men stackarn hade säkert vaknat utvilad 04.30 med kli i fingrarna. Kände sig som den gode grannen när han höll sig ända till sju. Det här kräver ju ett motdrag. Ge dottern en fiol och ge dig själv mycket kraftiga öronproppar?

Keke sa...

Sådärja... Det var det här jag tyckte redan efter doftincidenten. Jag ser verkligen fram emot att höra om "the vengeance".

SixesAndSevens sa...

100 spänn på att du bor i ett sunkigt skitlyhört så kallat "landshövdingenhus". Gör inte alla det i majorna? Hatar dessa.
Och i så fall får du nästan skylla dig själv... ;)

SixesAndSevens sa...

landshövdingehus. heter det.

Anonym sa...

När kommer "Vän av ordning" gå i aktion? Som om du kunde uthärda detta eller reagera på ett måttligt sätt..

JAC sa...

"Hej!
Det är förbjudet att spela fiol mellan klockan 2000-0900 på vardagar och 1800-1200 på helgdagar. Om detta sker kallas det förargelseväckande beteende och är straffbart.

/Grannsamverkan"

Anonym sa...

Det finns en enkel lösning: be killen skaffa sordin (=ljuddämpare) till felan. Det borde i och för sig vara lagstadgat att äga en sådan om man ska gnida på fela i höghus. Men är det inte så att alla hurtfriska morgonfacister tror att de inte stör sin omgivning då de börjar borra/röja ur garaget/öva trumsolo kl. 6.17 på morgon?

Anonym sa...

"Hej!

Ett jävla ljud till från dig och du får leta fela i dina kroppsöppningar.

Då får du fan se på "gigan tystnar, aldrig Näcken spelar mer i Silverbäcken"

Kjamiz

Granneligrannen"

Anonym sa...

Inte för att jag vill kasta sten i glashus...Ähh, klart jag vill....:-)

Mike. vad hände med det där om att ringa på och säga till istället för att lappa dörren lite fegt???? Kanske dax att kavla upp ärmarna, utveckla lite manlighet, ringa på och påtala att med elgitarr kan han köra med hörlurar...

Anonym sa...

skål och trevlig helg! :)

Anonym sa...

Var glad att han inte sitter naken ute i trapphuset och spelar.

Å andra sidan hade det varit något att ta kort på och skicka in till Aftonbladet nyheter ("psykotisk man rymde från mentalvården) eller tipsa om till 100 höjdare.

Håller med Magnus om att du borde samla ihop lite av din manlighet och ringa på, för att be honom köpa dämpare eller vänta med att spela tills klockan åtminstone blivit nio.

Nemo sa...

Om receptet är öl... NU NU NU - hur blev då fiolspelsreaktionen idag - på morgonen? Enirotroll? ,-)

mikebike sa...

blanca: jo han satt och väntade spänt till kl 0700 prick.

rakel: jag vill på inget sätt att min dotter blir kollega med min fiolgranne.

keke: den kommer. när han som minst anar det.

sixx: hahahahaha fan vad rolig kommentar. men icke. mer utav ett funkishus.

luca: vi får väl se

anonym: nu hjälper inte dämpare. det räcker att han finns.

rens: perfekt rakt av. du vet hur man tar dem du, det hör jag det ;)

magnus: jag ska inte skriva några jävla lappar. jag bidar min tid. samlar poäng. skulle vara dumt att bränna av allt nu. men min tid kommer;)

snellie: skål på dig!

tirre: usch vad obehagligt.

nemo: gårdagens öl dövade bra;) hörde inget gnissel imorse. bara ett sus.

AnnaPanna sa...

Det där med att Ge en varning till grannen om I VILKA KROPPSÖPPNINGAR han kan hitta spridda delar av sin Helvtesfiol om han spelar före kl 09 på mornarna, tycker jag var ett bra föslag.
Skönt att läsa att ölen hjälpte...
Hoppas nu att gubbset inte sätter igång kl 07 i morgon (lördag) eller söndag...
Good luck !

Anonym sa...

Köp en säckpipa och börja med psykologisk krigföring!

Anonym sa...

Om han är vaken tidigt, är han säkert trött rätt tidigt. Då kan ju du spela säckpipa eller nåt vid 23-tiden så får han höra hur kul det är.

A sa...

Stackars dig. Du borde absolut klaga, så kan man ju inte ha det. Då får du dricka mkt öl... :P

Anonym sa...

Du kanske skulle ställa ut en bräda som du måste lacka om??
Fast han kanske lackar ur då??
*hehe*

Anna

Anonym sa...

Jag har minst en granne som spelar gitarr hellre än bra, men det kan jag leva med. Värre är det när trumpetaren drar i gång. *ton-ton-ton* tyst tre sekunder *liten fanfar* tyst *falsk ton-falsk ton-ton-ton*

Och värst när puckona kör på discomusik 08.00. Jävlar vad jag hamrar element då.

Anonym sa...

Det finns värre grannar. Tro mig. Bor ute i förorten i Malmö. Känns som ingen av mina grannar sover.

Anna sa...

Fy fan vad bra humor det inlägget var. I synnerhet att du fortfarande är lika arg på kvällen som på morgonen. Och jävlar vad jag stör mig på folk som kallar fiol för fela. Det antyder att du är insatt i detta med fioler och bara det stör mig något så oerhört. Nördighet. Fyfan vad det borde vara förbjudet.

Stefan sa...

Hah! Du använder ju hela internet som en gigantisk tvättstuga att sätta upp kvasi-anonyma lappar med gnäll i!

Effins sake!