tisdag, mars 13, 2007

Golbögen (brev till Ben & Jerry's)

Pssst!

Ben & Jerry's. Vet ni. Hemköp på stigbergstorget har nedgraderat er från de fräcka frysskåpen på bästa plats till en liten sunkig jävla frysbox som kammar noll i displayförmåga. Det värsta av allt är att ni blev degraderade till förmån för Eldorados frysta bär i papplåda. Fy fan.

Vad har ni gjort dem för ont egentligen? Det straff ni utsatts för är ju jämförbart med att bli dragen i avföring.

Jag kanske vet vad det hela beror på och jag kan ge er tipset. Ni vet hur man betalar. Jag snackar checkar från "Bank of Ben & Jerry's" såklart.

Det är så att sist när jag köpte en Chocolate Fudge Brownie (för någon vecka sedan) så innehöll den nästan inga "chunks" som ni är så jävla malliga över. Det är ju halva er grej. Jag var så besviken sist att jag funderade på att reklamera min pint. Men jag orkade inte. Matt av upgivenhet.

Kan det vara så att ägaren av Hemköp stigis precis som jag är en trogen pundare av era smaker och att han i protest mot för få chunks/ml glass förflyttade er till grisaboxen?? Det låter rätt rimligt om ni frågar mig.

Jag brukar inte tjalla men gör undantag här. Det är så sorgligt att er försäljning ska slå i botten just där jag köper mitt knark. Nu har ni chans att ställa allt till rätta igen. Om ni ser till att dunka i fett med chunks framöver så är hälften glömt. Om ni skickar över lite mer av er vackra valuta (ni har adressen) så är jag villig att påpeka denna lilla fadäs och försöka ta er upp på gräddhyllan igen. Där ni hör hemma.

Fred och kärlek på er

/Råttan

15 kommentarer:

Anonym sa...

Lönnsirap, Ben & jerry's, Dansk bøff och multimanviatminer..

Du är en blandmissbrukare av rang Mike

lisa sa...

Det heter inte hemköp, det heter Gamla Billhäls!

Unknown sa...

Snacka om att fiska efter gratisransoner nu när billighetsalternativet försvunnit.:-)

Nä, dags för budkavle mot de löjligt höga Ben & Jerry priserna.

JAC sa...

Du är allt lite småsniken du...

Anonym sa...

Jag såg på typ aktuellt eller nåt för ett tag sen att bloggare fick drösvis av saker hemskickade till sig för att de sedan skulle skriva om det i sin blogg... Blog Marketing liksom. Jag hoppas till gud att det inte är så det ligger till. Att du skriver om bøffen, ben & jerrys och multiman för att du får en massa deg för det. Du är ju i reklambranschen så du vet ju hur ett munläder ska vädras. Du lär ju ha fått ett par stycken att fylla sin värdekupong på bøffen och häva glassknark tack vare dina smickrande ord.

Tjejen i reportaget (som tydligen var nån 16-årig bloggare av rang) var i alla fall emot det. Låt dig inte bli köpt.

Men det tror och hoppas jag inte.

mikebike sa...

luca: hahaha japp jag är djupt nere i träsket. på jagkt efter nästa kick.

lisa: hahaha japp jag brukar fan säga det tillochmed;)

magnus: hej slutledningsförmåga!

jac: varför då tycker du?

crispet: nu blir jag besviken. här är en av de mest obrandade bloggarna på hela nätet. inga annonser. jag har fått drösvis med erbjudanden om att skriva om olika saker, hypa olika saker. Det jag skriver om, skriver jag om bara för att jag vill. De flesta företag vill inte bli förknippade med min blogg skulle jag tro. Bloggen är inte mitt jobb. den står helt utanför allt jag gör dagtid. av just B&J fick jag checkar skickat till mig för att de tyckte bloggen var kul. inte som betalning. det var de rätt noga med och jag både dissar och hissar dem. som det passar mig.

jag skulle säkert kunna sälja ut min blogg om det betalas rätt. men bloggen är och har varit extremt viktig för mig på olika vis så det räcker inte med sampling för att jag ska skriva om nåt. hittills har jag inte skrivit på uppdrag för något kommersiellt och då har det snart gått två år.

Anonym sa...

förlåt. nu känner jag mig dum... jag trodde inte heller att det var på det sättet. jag är bara på ett sånt antikommersiellt humör på senaste tiden av lite olika anledningar. Jag får lite såna domedagstankar när man ser allt runt om en som drivs med en och samma drivkraft. pengar. och då kan man bli lite väl svartsynt ibland. Det är därför man blir alldeles varm i hjärtat när man upptäcker saker i samhället som inte drivs av ett vinstintresse... som bloggfrossa. eller biografen scala i båstad. eller kulturhuset dunkers i helsingborg. eller en liten jazzklubb i danmark.

nästa gång jag är i gbg så är det jag som bjuder på en lunchbøf. kärlek till min favoritbloggare

mikebike sa...

crispet: haha det är helkool.

Anonym sa...

Ha ha ha ha ha ha "Det jag skriver om, skriver jag om bara för att jag vill" ha ha ha ha "obrandade bloggen bla bla bla".. du är en hora och det vet du. Kom inte med ditt snick snack, mördare!

Anonym sa...

Jag har sagt förut och säger det igen. Det finns bara lejon och björnar.

Amerikansk hippieglass som kostar skjortan, har fåniga namn och med en sort som innehåller kakdeg!
Det är nog knark i också eftersom ni blir så hookade.

L&B:s pistageglass däremot. Den slinker ner utan motstånd, gör jobbet och finns på lättillgängliga ställen.

Anonym sa...

Golbögen (brev till Ben & Jerry's)

Pssst!

Ben & Jerry's. Vet ni. Hemköp på stigbergstorget har nedgraderat er från de fräcka frysskåpen på bästa plats till en liten sunkig jävla frysbox som kammar noll i displayförmåga. Det värsta av allt är att ni blev degraderade till förmån för Eldorados frysta bär i papplåda. Fy fan.

Vad har ni gjort dem för ont egentligen? Det straff ni utsatts för är ju jämförbart med att bli dragen i avföring.

Jag kanske vet vad det hela beror på och jag kan ge er tipset. Ni vet hur man betalar. Jag snackar checkar från "Bank of Ben & Jerry's" såklart.

Det är så att sist när jag köpte en Chocolate Fudge Brownie (för någon vecka sedan) så innehöll den nästan inga "chunks" som ni är så jävla malliga över. Det är ju halva er grej. Jag var så besviken sist att jag funderade på att reklamera min pint. Men jag orkade inte. Matt av upgivenhet.

Kan det vara så att ägaren av Hemköp stigis precis som jag är en trogen pundare av era smaker och att han i protest mot för få chunks/ml glass förflyttade er till grisaboxen?? Det låter rätt rimligt om ni frågar mig.

Jag brukar inte tjalla men gör undantag här. Det är så sorgligt att er försäljning ska slå i botten just där jag köper mitt knark. Nu har ni chans att ställa allt till rätta igen. Om ni ser till att dunka i fett med chunks framöver så är hälften glömt. Om ni skickar över lite mer av er vackra valuta (ni har adressen) så är jag villig att påpeka denna lilla fadäs och försöka ta er upp på gräddhyllan igen. Där ni hör hemma.

Fred och kärlek på er

/Råttan

publicerad av mikebike kl 00:06

Anonym sa...

Ja, nog fan är det knark i kakdegsglassen. Jag har precis köpt en stor hink av mentalt tvång, och det är aset här som hookat upp mig. Egentligen borde jag stämma, men jag vill hellre äta glass.

Anonym sa...

Killen som drev affären på Stigbergstorget är en man av principer. Det var han redan på den tiden jag bodde där.
Och att våga sätta sig upp emot Ben & Jerry's ... det är min idol. Ben & Jerry's må vara gudar, men tro inte att de kan behandla sina troende hur som helst.

A sa...

Haha, det gör du rätt i! Håller med alla som klagar på priset. Varför ska dte vara så dyrt, för bara en halvliter. Det är liksom inte mycket glass. Varför är jag beroende av det? Åh alla dessa frågor utan svar.

Anonym sa...

Två fyllon ~50 sitter och värmer sig och delar på en liten dricka.)
Fyllo 1: Har du Googlat någon gång?
Fyllo 2: Va fan säger du? Det är klart jag aldrig har golat på någon!
Fyllo 1: Jag sa Googlat!
Fyllo 2: Men vad fan tror du om mig! Jag golar fan inte!
Fyllo 1: Googlat, man gör det på Internet!
Fyllo 2: Kan man gola på internet? Jag hatar fan det här moderna samhället!