måndag, mars 12, 2007

Minoritetskul

Är det någon som har ett problem med att jag tänker länka till en film där två dvärgar spöar skiten ur varandra och berätta att jag pendlade mellan två statuslägen när jag såg den:
1. Öppen mun och i chock.
2. Skratt till farligt nära kvävning.


Tack och hejdå.

Ni andra. Klicka på länken nedan så ska ni få se varför en av världens största idioter, Jerry Springer, är multimiljonär.

Killen har som de flesta säkert vet en tv-show som handlar om relationer (skulle man kunna säga för att vara extremt onyanserad) och typiska problem som en typisk amerikansk familj ställs inför i sin vardag. Varje avsnitt går ut på att en beef ska lösas.

Klassiskt tema kan vara att en kille och en tjej kommer för att tala ut hos mister Springer. Bra forum liksom. Det visar sig snabbt att tjejen har knullat med killens alla kompisar, filmat skiten och skickat som julklapp till alla de känner. Som hämd har killen då inlett en bögromans med hennes pappa, lillebror och fem närmsta grannar. När alla tror att stämningen är spänd nog visar det sig att tjejen under exakt samma period OCKSÅ haft en bögromans med sin pappa, lillebror och fem närmsta grannar eftersom det plötsligt kommer fram att hon hela tiden varit hermafrodit utan att killen märkt det (killen har nämligen rökt så in i helvete mycket crack att hans sinne för detaljer blivit sjukt trubbigt).

Tänk er det 365 dagar om året. Vem som helst blir blasé efter ett kort tag och det är tvunget att toppas precis hela tiden. Det fattar alla.

Länken nedan innehåller vad jag skulle påstå är ett konststycke i förnedringstelevision. En form av topp. Man kommer inte mycket längre än såhär.

Det skulle möjligtvis vara om Jerry himself skulle fått ett cp-ryck och plötsligt sliter av sig sin tv-pastorkostym och iklädd endast ett par tunga fetishkallingar och sammetsfluga jagar runt dvärgjävlarna på scen tills de är alldeles utmattade och då våldsbögar dem något alldeles tokigt, ackompanjerad av publikens vilda extas.

Det kommer... men tills dess:
http://www.break.com/index/midget_fight_on_springer.html

35 kommentarer:

Anonym sa...

först

Anonym sa...

*mållös*

SixesAndSevens sa...

Jag fnissade i alla fall... :)

Anonym sa...

"ha ha"

Anonym sa...

eeh.. och så har folk fördomar om sverige? eeh.. jag vet fan inte vad mer det finns att säga. FÖrst skrattade jag, men när publiken går bananas och börjar vråla "midget fight" då blev jag fan rädd!

Margherita sa...

Herrejävlar vad vidrigt! Att publiken står upp och heja-klacksropar "midget fight!"
skrattet fastnade nånstans vid hjärtat.
aldrig sett nåt sjukare i hela mitt liv. tror jag måste gå och baka scones för att lugna ner mig.

Anonym sa...

Jag går inte på lönnsirap- när kommer det roliga?

Vi på Kantarellen sa...

Detta var nog bland det sjukaste jag någonsin sett.

Nä, det var inte kul och jag hoppas vid Gud att det var fejk.

Honey sa...

har sett den förut, men tycker ändå att den är rolig...på ett rätt bizarrt sätt. kan inte låta bli att skratta när den minsta midgeten gång på gång blir omkullknuffad och måste kava sig till närmsta vägg för att ställa sig upp. kan inte rå för det. kan..inte..sluta..skratta.

mikebike sa...

Jag tycker det är kul. jag fnissade inte. skrattet fastnade inte. jag flabbade så in i... för att jag tycker de är idioter. Ja det är sant.

Visst, Jerry springer är en av djävulens fula kusiner... men och det är ett stort jävla MEN. han har nog inte hållt en pistol mothuvudet på de där dvärgarna. ALLA som ställer upp hos jerry springer vet vad det är frågan om och 99%av gångerna är det regisserat. Vad är det för moral att bry sig om ett par jävla svin som ställer upp på förnedringsformat när det finns verkliga hemskheter att bry sig om.

Anonym sa...

Det är inte kul. Dvärgar är dåliga på att slåss då deras räckvidd är begränsad. Fast det hade varit kul att se 10 midgets på Paulo Robertos rygg.

mikebike sa...

fredo: ja ungefär som en apa på min rygg... ;)

Anonym sa...

What. The. F.?
Detta tog lite av toppnoteringen i min Springerbok. Det var förvisso många år sedan jag såg men då var vi fortfarande på "Jag är ihop med din bror"-stadiet.
Tycker jag hör "Jerry, Jerry" i bakgrunden också. Som en slags hyllning till den store leverantören av underhållning. Som en slags blandning mellan kringresande freak-shows på 1700-talet och Gladiatorspel.

Anonym sa...

Det blir inte sämre än såhär eller hur?
Pinsamt ;)

Anonym sa...

Bra och målande beskrivning. Den var till och med roligare än filmen.
MEN är skiten inte uppgjord?! Jag skall inte säga att jag sett så mycket Springer men de fajter jag sett verkar vara tämligen harmlösa.
Iofs fick ju den store av de två in ett par i fejjan på den lille men va fan lite stryk kan man ju ta för spänningens skull.

Fabbe sa...

Har sett den förut men är fortfarande mållös över hur jävla kul det är med lyteskomik och freakshow, i synnerhet när den ena inte kan gå och flyger på arslet hela tiden men ändå inte ger sig.

Anonym sa...

glöm inte att jerry själv både åkt fast med en hora i bilen och blivit påkommen knullandes med två gäster, mor o dottter(?)

Unknown sa...

Blir mest illamående över mänsklighetens förfall. Vare sig det är uppgjort eller inte, om de deltagande är medvetna eller inte, så förmedlar det en människosyn som är på en så låg nivå att det inte går att beskriva.

Att detta bevittnas av både vuxna och barn, då denna typ av förnedrings TV, av någon outgrundlig anledning oftast hamnar i konkurrens med Bollibompa vad det gäller sändningstid, är bara ofattbart.

Att mänskligheten inte kommit längre från cirkus/freak showmentaliteten.....


Fasiken att man inte bor i Göteborg, hade ju kunnat smita över och suckerpuncha dig, Mike, så folk runtomkring kunde få sig ett gott skratt. Allt för underhållningen...

Anonym sa...

det bästa är ju helt klart när den minste gör ett utfall precis på slutet, men blir stoppad genom att någon crew-person håller handen mot hans panna. moahaha.

mikebike sa...

magnus: men det finns väl ingen underhållningsfaktor i att spontanmisshandla någon. vi snackar jerry springer nu killen. jag håller med om förfallet. det var lite en av mina poänger.

Anonym sa...

Ojoj. ja, man lever i en skyddad värld. firman består av välutbildade, ungefär i samma ålder med vettiga värderingar. Suck. på JS verkar man sätta i system att hitta feta, fula, missbildade, kesokorkade, vita/gula/svarta u name it som har en moralbild likvärdig en kloak. Styrker tesen att rösträtt och barnafödande skall vara kopplat till IQ, brottsregistret och social kompetens. USA kommer att förfalla.

Martina sa...

Själv garvade jag mest åt din beskrivning av ett klassiskt Jerry Springer avsnitt. Längesen jag såg ett. Hade nästan glömt vad de handlade om. Nu minns jag.

Skriet från lappmarken sa...

Ahhhhahahahaha.... Jag är ledsen med detta är så jävla kul. Regisserat, javisst men ändå.. MIDGETFIGHT!!!

Så tog man ännu ett steg mot skärselden. Fan.

Anonym sa...

Sådär ja, nu försvann du från min GoogleReader...

Anonym sa...

Неy thегe juѕt ωanted to give you a
quicκ heаds up. The words in yοur аrtiсle seеm to be гunning
off the screеn in Oρera. I'm not sure if this is a formatting issue or something to do with internet browser compatibility but I thought I'd post
to let yоu κnow. The style and deѕign loοk grеat though!
Hοpe уοu get the рroblem solѵed
soon. Thanκs

Feеl frеe to viѕіt my web pagе: easy way to get taller

Anonym sa...

Woаh! I'm really digging the template/theme of this website. It's
ѕimρle, yеt effeсtivе.
Α lοt of timеs it's challenging to get that "perfect balance" between superb usability and visual appearance. I must say you have done a very good job with this. Also, the blog loads super quick for me on Internet explorer. Outstanding Blog!

Feel free to surf to my weblog - how to jump higher

Anonym sa...

Thiѕ is the right blοg for anyone who really wants to find out about this topic.

Yοu know ѕo much itѕ аlmost tough
to argue wіth you (not that I actually will need to…HaHa).
You defіnitely рut a new spin on a toρiс which
has been writtеn about for ages. Gгeat stuff, just great!


Visit my weblog: emergency plumbers birmingham
Also see my web page :: birmingham emergency plumbers

Anonym sa...

Fаntаstіc blog! Do you have any tips for aspіring wrіters?
I'm hoping to start my own website soon but I'm a
lіttle lost on everything. Wοuld yоu suggeѕt stаrting with a
freе рlаtform likе Woгdpreѕѕ
or go for a paid option? Thеre arе so mаny options оut there thаt
I'm completely overwhelmed .. Any tips? Thanks a lot!

Also visit my web-site :: male enhancement exercise

Anonym sa...

I evеry time used tо ѕtudy рiеce of wгіting іn newѕ papeгs but now aѕ І am a useг оf
web theгefore frοm noω ӏ аm uѕing nеt fοr postѕ, thanks
to web.

Mу blοg how to get bigger boobs naturally

Anonym sa...

I'm truly enjoying the design and layout of your site. It's a verу easy on the
eyes ωhich makeѕ it muсh more ρlеasant for me to cοmе here and visit moгe often.
Did you hire out a ԁesіgnеr to creаte your theme?

Eхcellent work!

my web blog; natural breast enlargement

Anonym sa...

I ԁo not κnow іf it's just me or if everybody else encountering issues with your site. It appears as if some of the text in your posts are running off the screen. Can someone else please provide feedback and let me know if this is happening to them too? This might be a issue with my internet browser because I've hаd thiѕ happen
before. Αpprecіatе it

my weblog; how to lose belly fat

Anonym sa...

My coder is trуing to persuаԁе me to moѵe to .
net from PHP. I havе always diѕliked the idea becauѕe of
the сosts. But he's tryiong none the less. I've beеn using Movаble-type оn
ѕеveral websitеs for about a yeaг and am nervous abοut switchіng to anothеr platfοrm.
I hаve hearԁ excellеnt things abоut blοgengіne.
net. Is theгe a way I cаn tranѕfer all my worԁpгess
posts intο it? Any helр ωould be really aρpгeciateԁ!


Feel free to viѕіt my pagе ... Natural Yeast Infection Treatment

Anonym sa...

Αt this time it sounds like Expгession Engine is the prеferred blogging platfoгm availablе right now.
(from what I've read) Is that what you're using οn
yοur blog?

Here is my wеbpage :: grow breasts

Anonym sa...

We abѕolutelу lοve уour blog anԁ find the maјοrіty of your
pоst's to be just what I'm looκing for.
сan yοu offer guest writегs to ωrite content available for you?
I ωouldn't mind publishing a post or elaborating on some of the subjects you write related to here. Again, awesome web site!

Also visit my site; How to make your dick bigger without pills

Anonym sa...

Αԁmіring the tіmе anԁ energу you put intο your
webѕite and іn depth information you pгesent.

It's awesome to come across a blog every once in a while that isn't the same
unwantеd rehаshed іnformation.
Great read! I've saved your site and I'm adding your RSS feeԁѕ to my
Gοogle acсount.

Check оut mу web-ѕite: bigger boobs naturally