söndag, mars 11, 2007

Nytt begrepp

Har precis lärt mig ett nytt begrepp: Cykelbudsful.

Var på Pizza Hut och svullade i mig lite fredagsbuffé. Skön grund om man ska dricka tjeckiskt efter jobbet.

Plötsligt dundrar en hord av cykelbudskillar från stans alla firmor in. De var kanske 8-10 stycken. Alla ser likadana ut. Smutsiga och äckliga som fan. Svårt att sätta fingret på vad exakt problemet är förutom att de ser ut som ena riktiga hobos. Det är nåt neandertalaraktigt över dem. Seniga killar med tatueringar, måttlös ansiktspiercing, mentalfallsfrippor (missfärgad mohikanmodell verkar vanlig förekommande) och den där allmänt otvättade looken. Alla är klädda i insvettade elastiska kläder med neonfärgade inslag.

Vad är grejen. Måste man se ut och bete sig som fan bara för att man livnär sig på att rulla runt och leverera grejer? Jag tror fanimej att jag hatar alla cykelbud.

Det var som att sitta och äta vid bordet bredvid en massa kopior av Christer Petterson och hans sköna posse. Med skillnaden att de var yngre, ofräschare och hade fulare kläder. Ska aldrig mer anlita cykelbud.

11 kommentarer:

rigg sa...

Åtta-tio lika fula från olika firmor? Hade det varit samma firma hade man kunnat tro att det var ett familjeföretag. Men, kanske familjen har tagit över hela cykelbudsbranchen i Göteborg?

Förresten, du är utmanad, kolla här för mer information...

Anonym sa...

Det är väl som med alla yrken, t ex att ekonomer ser ut som ekonomer, försäljare som försäljare, psykologer som psykologer osv.. Du har uppenbarligen insett hur cykelbud ser ut. Vilket yrke har du? ;)

mikebike sa...

Rigg: haha ja fan de kanske har tagit över... utmaning... ja kanske. har redan blivit utmanad å kanske jag slår ihop utmaningarna... två i en liksom;)

BD: ja nu vet jag sannerligen hur de ser ut. shit vilken black friday!

Anonym sa...

Men cykelbudsbrudar är väl balla?

Anonym sa...

Glöm inte cykelhjälmen. Det kan vara den absolut fulaste accessoar som någonsin uppfunnits. Speciellt när de försöker göra den sådär coolt sportig med neonränder och skit. (Sportestetik är i sig en jävla katastrof.. värd en hel avhandling i sig själv.)

Anonym sa...

Har du sett "Drengene fra Angora"? Du vet dokusåpan Cykelholdet? Cyklisten som är holländare som alltid är hög? Jag såg honom när jag läste ditt inlägg. =) Har du missat serien kan jag varmt rekommendera den.

Anonym sa...

Jag antar att de är som reklamare, de klär sig lika för att känna tillhörighet. Fast fult.

Agneta - My Nail Mania sa...

Åhh... du beskrev ju precis drömkillen!! Så när som på spandexen då. Den är det bara en handfull pudelrockare som klär i.

christel sa...

Cykelbudsful? Är det bara jag som tycker cykelbud är sexiga? Muskulösa och snabba och trevliga gör dom sitt jobb helt miljövänligt...

Anonym sa...

Att budarna skulle vara fulare än Svarten kan jag eventuellt köpa, beträffande Kjell-Arne är jag mera tveksam.

Anonym sa...

haha. Dagens skratt! du är för rolig. förmodligen för att jag själv har budat i götet senaste fyra åren. Christer Pettersson lookalikes? Det köper jag.
Synd att jag missade pizza-hut buffén (verkligen) så hade jag kunnat spana på dig med.