söndag, mars 18, 2007

Operation: Ignorans

Det är söndag. Klockan är strax 22 och the fiddler on the roof spelar sin obegripliga skit igen. Han verkar ha skaffat nåt skönt litet blockflöjtsmongo att jamma med. Det låter piss.

Helgen har varit kool annars. Han har inte gjort nåt väsen av sig men självklart kompenserar han med att avsluta veckan på sitt alldeles eget sätt. Det är raffinerad terror.

Egentligen så stör det inte så förbannat mycket. Det är inget som inte går att överrösta med eget oljud. Det är bara det att det låter så förbannat fult med folkmusik. För honom är det inte ett intresse. Det är en livsstil och jag har generellt stor respekt för att människor väljer att leva sina liv annorlunda än jag. Gränsen är dock passerad vid det här laget. Jag kommer få fylla mina öron med fetvadd på midsommarafton i år. Annars kommer jag att kräkas ner alla barnen när jag dansar i ring med Juniorette.

Utan att blinka tackat ja till ett minaret tio meter från min balkong hellre än att behöva höra knarrande och gnissel som ovanför. Fan, jag hade lätt varit med och röstat igenom en hel mosképark på innergården. Muslimska böneutropare har ingen jävla aning om hur jämmer och elände ska låta kan jag säga efter att ha bott granne med violinisten från helvetet i ett halvår.

Jag ska lämna detta ämne nu. Om inget helt häpnaväckande sjukt inträffat nu så tänker jag inte hatblogga om mitt ras till granne mer. han är inte värd uppmärksamheten. Jag tänker ignorera att hans toner sprider sig som bajslukt i fastigheten.

Får se hur länge det håller...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.. folkmusik går fetbort. Förstår dig fullt ut. Å andra sidan är sjukt störigt med grannar som inte tål någonting. Har blivit tillsagd för att jag spelar på stereon mitt på dagen (och inte speciellt überhögt). Då lackar man ur lite. Jag spelar ju bra musik mitt på dagen och inte sunkig folkmusik mitt i natten. Det är skillnad.

Anonym sa...

En gång i slutet av 80-talet var jag deporterad till Gamlestan och hade en överreligiös granne som spelade videos eller kasetter med Ulf Ekman på vrålvolym om söndagsförmiddagarna... det gick så långt att jag var nere i källaren och med glåmig blick o darrande händer sög ur nån huvudpropp för att få smälta min söndag i lugn o ro...

Detta tips funkar dessvärre inte på den akustiska misär du lever i.

Peace, Love & Earplugs?

mikebike sa...

andreas: japp håller med. det krävs mycket för att jag ska klaga på en granne. man har det igen direkt om man börjat bitcha. nu är det ju så¨att han gnällt på mig så jag tar mig friheten att gnälla loss här. men men nu ska jag sluta.

Nemo: hahaha ja alltså om du verkligen gjorde det. drog proppen. då passar det gamla ordspråket: sånt händer bara i gamlestan in rätt bra.

Anonym sa...

Mike det är dags att göra något åt "problemet" . För din egen skull. Snart kommer du sitta med tovig kofta, ett "busigt" litet låtsasskägg och dricka örtte annars. Du vet nedrökt utan röka stilen...

BLOD!

mikebike sa...

Luca: jag lämnar det nu för ett tag. vi får se hur länge jag pallar att ignorera. ;)

rigg sa...

Mike, hellre en "fiddler on the roof" än "tomtar på loftet"!

Anonym sa...

nemo: Sprang på Carola i Gamla stan förra veckan. Hon är säker kompis med din överreligiösa granne;)