onsdag, mars 07, 2007

Iprenmannen

Åhhh vad jag är så trött på den lille vanskapte mannen i plojig Buttericksutstyrsel.

Minns att jag flabbade jättemycket när han kom cyklande för första gången in i primetime tv, med en gitarr och fleppt stora fötter och spelade sin iprenlåt. Roligt grepp för ett läkemedelsföretag. Gott så.

Han gick på kändisfester och dök upp i olika mediala sammanhang och blev ipremannen med hela svenska folket. Sedan började han bli jobbig. Ärligt talat. Kan någon låta honom dö nu tack. Det börjar kännas äckligt tjatigt att se det lilla miffot i reklampauserna nu. Samma, samma, samma.

Och varför ser han så beklämd ut för hela tiden? Hans ansiktsuttryck har tagit formen av en blandning mellan någon som är våldsamt bajsnödig och fått dukigt mycket pisk. Det är inte bara fult – det är provocerande med.

Jag har lust att skrika honom rakt i ansiktet: ”Hörru ditt lilla värktablettsmongo, ta en Treo och var som folk för i helvete om Ipren inte gör jobbet för dig.”

19 kommentarer:

Anonym sa...

Vad blir nästa tema för Iprenreklam?

Sound of music var ganska kul liksom de gamla dansbandsgänget.

Lordi med tandvärk?
Göran Persson med rygsskott efter att ha matat svinen på "torpet"?

Mike efter en cykeltur i hoodland/Hissingen?

Anonym sa...

Skojar du? Har hatat tomtejäveln från första ögonblick.. likväl som jag vill strypa de satans jobbiga Enirotomtarna (och ComHems töntiga dockfamilj, icke att förglömma). Vad är det med er reklamare att köra samma jävla grej år ut och år in? Man kräks ju på skiten.

SixesAndSevens sa...

Apropå nåt helt annat: Har precis lärt mig att man tappar ca ett halvt kilo gammalt uttjänt skinn varje år... Så jag tänkte du kunde räkna lite på hur mycket det blir per dag och timme och så... Lagom till det är dax för nästa visit i simhallen... ;)

mikebike sa...

andreas: haha gött!

sixx: uhhh jag fick reda på det igår. damn. jag höll på att spy av det.

Anonym sa...

hahaha! Men det är ju synd om honom! Vad ska han göra för roller om han inte får göra iprenmannen?

Du undrade någon gång hur det är...
det är fint... jag hatar mitt jobb bara, och jag är fantastiskt less på att inte få något annat, jag är smart och välutbildad. wtf!?

urk.
//snellie

Skriet från lappmarken sa...

Hörde en intervju med Iprensnubben. Han var måttligt dryg. Hävdade med bestämdhet att det inte var som Iprenmannen han var igenkänd utan att det var för alla andra roller, oklart vilka.

Magica de Hex sa...

Fast igår kväll när han befann sig i öknen skrattde jag för första gången åt denne lille man. har aldrig tyckt det var kul förut, men jag är väl gammal och långsam ...

Anonym sa...

Det bästa Mike... Människan bor i Majorna! Någonstans runt Slottskogsgatan tror jag. Inte bekräftade/kontrollerade uppgifter, men ändå! Har en arbetskompis som bor där och ser honom mer än "ibland". Haha, DEN ironin. Låt gå om skiten hade uppehållt sig på Jävuls-Ön, men icke!

dddd sa...

Den där reklamen får mig att vilja skölja ner x antal tabletter med varningstriangel, bara för att slippa skiten. Hur svårt är det att göra bra reklam? Varför ÖVERHUVUDTAGET göra reklam för värktabletter, let alone värktabletter som inte fungerar?

Bit mig, Ipren.

Anonym sa...

Jo, det finns andra roller. Är det inte Iprenmannen som är med i Jönssonligan på Mallorca och ger Sickan en bedövningspil i en katedral och säger: "Curaaare bedövningsmedel - snabbverkande." Ödlan och brorsan hette de skurkarna tror jag.
(varför vet jag allt detta?)

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Detta har IMDB att förtälja om Iprensnubbens aka Johann Neumann storheter. Inte direkt vad man blir ihågkommen genom....

1# Puder (2001) .... Costumer
... aka Powder (International: English title)
2# "Fot i graven, En" (2001) (mini) TV Series

3# Jönssonligan på Mallorca (1989) .... Ödlan
4# Í skugga hrafnsins (1988) .... Leonardo
... aka In the Shadow of the Raven (USA)
... aka Korpens skugga
... aka Ravnens skygge (Norway)
... aka The Shadow of the Raven

AnnaPanna sa...

Snellie kan sluta tycka synd om Iprenmannen. Han har ett aldeles eget och förmodligen ganska rikt liv när han inte jönsar sig i reklamen. Han är ordförande i en av Buddistisk förening i Sverige och har det förmodligen helt ok. Kanske har han det ungefär som Lasse B i Lets Dance ?? VILL INTE VA MED MEN ÄR BUNDEN AV KONTRAKTET - typ....
Håller helt med om att man precis som med 90% av all reklam i TV;
1. önskar den åt h - - ike!
2. i brist på det: VARIATION!

Anonym sa...

annapanna: jag går inte runt och tycker synd om iprenmannen... det var bara en spontan tanke.
Han har säkert ett skitbra liv. Bättre än mitt.

Petra sa...

Faktum är att jag hatat Ipenreklamen så mycket att jag nästan helt vägrat äta tabletterna. Men idag, när jag vaknade med monsterhuvudvärken från Helvetet, och två vanliga Treo vare sig gjort till eller ifrån tog jag faktiskt en Ipren. And behold, här sitter jag på en stol, utan att spy av smärta. :-) Vad vill jag ha sagt med detta? Hm...det kan man undra. Kanske att Iprenmannen borde skjutas men att tabletterna har sina fördelar? ;-)

Anonym sa...

Stör mig något katastrof på den lille typen.
Föredrar paracetamol.

Johanna Graf sa...

Hoppas bara iunnerligt att han inte gått upp så i rollen att han blivit IPREN-mannen även privat. Som Vasakronan-killen. Jag trodde han spelade gapig och dryg, tills jag mötte honom vid nåt politiskt torgmöte i Stockholms city, där han stod i publiken och gapade på exakt samma sätt som i reklamen. Sjuk upplevelse.

Anonym sa...

Ah men. Skojas det här?? Sen När skulle iprengubben varit kul??
Har inte hatat men väl tolererat spandexeländet från första stund.
Enda reklamsnutten som manat fram mitt motivilliga leende har varit det där med kulturtemat (om dålig utländsk reklam eller vad det är) - men då ler man ju åt de specifika bakgrundsdetaljerna och inte nå'annat... Jag hade tvärt ändrat reklammanus! :)

Anonym sa...

Jajaminsann. Vad vill du från TV? Han är kändis och du är tevezombie.