torsdag, mars 08, 2007

Multiman - på självaste kvinnodagen

Idag när jag rotade i värktablett-och-vitamin-lådan på jobbet lyckades jag få fingrarna på ett rör "Multiman" från Friggs. Jag upprepar, Multiman. På självaste kvinnodagen och allt. Fett.

Är det nåt vi män behöver så är det banne mig specialvitaminer med lite mer kuk i än alla andra fjösiga brustabletter. Vi män behöver ju lite mäktigare doningar såklart.

Skönt att R&D-avdelningen på friggs fattat dealen och tagit fram en tablett med mer boost i vitaminväg och dessutom skalat bort sånt där onödigt tjafs som järn. Inte nog med det. De passade på att boosta in lite omega3 också för att befästa ett intelligensmässigt försprång. Sweet.

Lite attityd och en ny fräsig förpackning i svart satt som det skulle i gommen det också. Alla förbannade brusvitaminer och mineralshit har så multifärgade och fruktiga motiv annars. Det är gay. Det vet ju alla. Äntligen ska män ända ner i betongarbetarfacket kunna luta sig tillbaka och stå för att de också diggar (dricker) vitaminer. Det är den nya svarta, bokstavligt talat.

Aldrig mer ska en man behöva smyga undan för att skamset dricka sin dos. För nu är den här - Multiman. Det känns fint.

Det är så lätt att vara mes och så svårt att vara man.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Multiman är väl bara en annan benämning för en bisexuell man som tycker om att transa på sin fritid?

Eller antyder multiman att man får simultanförmåga?

Anonym sa...

Själv har jag druckit en tablett Multi Familj med jordgubbssmak idag.. Känns lite barnfamilj, men det är gott och förhoppningsvis nyttigt :P

Anonym sa...

Ultimat vore om den smakade och hade samma färg som Jack Daniels också så man kan dricka den lite nonchalant "on the rocks" på morgonfikat på jobbet. Det är hårt.

Ataharis sa...

För övrigt kommer coca-cola med en ny smak: cola zero - cola light för män. Svart förpackning, sötad med aspartam istället för sucralos, och en mer maskulin framtoning. Cola light dricks bara av tjejer enligt Coca Cola Co.

mikebike sa...

jontas: det där vet du nog bättre än jag;)

emelie: ojoj multi kulti. det verkar hett det här multikonceptet. nåt för alla.

martin: ja gud vad avslappnat att dricka jack daniels till morgonkaffet:) hade nog inte dröjt så länge till man hade behövt se sig om efter nytt arbete ;)

trulsa: oj vad bra. äntligen ska man kunna dricka sockerfri läsk. jag längtar dock till de släpper en cola death med tokhöga halter koffein och en sockerchock som förlamar minst och dödar helst ;)

Vi på Kantarellen sa...

Hm.... jag undrar hur dessa gay-vitaminer har för verkan på mig. ?

Anonym sa...

Mike: det är svårt att marknadsföra produkter för män utan att allt blir lite gay . Inte för att jag klagar, gay piggar upp vardagen, precis som vitaminer.
För några år sen gick en reklam på tv för ett cerat för män (labello tror jag) med en man som gled fram på en surfingbräda (kan ha varit en båt) och så drog fram ceratet med ett macho enhandsgrepp. Tyvärr ser det oundvikligen gay ut för en man att smörja läpparna med cerat - hur svart och smart hylsa det än har så för det ändå tankarna till oralsex.

Trulsa: Cola Zero är gott som fan! Smakar helt enkelt precis som vanlig coca cola. Drack det i London för ett par veckor sen och hoppas nu ivrigt att den ska komma till Sverige inom en snar framtid.

mikebike sa...

mamselamsen: men jag måste varit otydlig. friggs multiman är ju o-gay.

sofia: fan, det är ju inte multiman som är... juaja skitsamma. det var lite ironi bara;) däremot kommer jag ihåg den labelloreklamen. fanimej en av de dummaste grejer jag sett. praktiskt enhandsgrepp. bra för nån som förlorat en arm men de är försvinnande få. annars är det väl inte så jävla svårt att stanna upp och använda ett klassiskt stift.

Anonym sa...

Man köper väl vitaminer för att få i sig det där nyttiga och inte enbart för att vara del av "Multimanklubben".

De som saknar gaykomplex köper nog bara sina vitamindjävlar hur töntigt det än är för att de behöver skiten. Själv snor jag vitamnier från min flickväns burk

Anonym sa...

Mike: det är inte Multiman som är..? Gay? Ah, ok då.

Enhandsgrepp kanske krävs för att få upp ceratet och applicera det på läpparna tillräckligt snabbt för att ingen ska hinna se en använda det. Svart färg på hylsan för en generisk kamouflageeffekt (om nån frågar kan man säga att det är en riktigt liten mp3-spelare).

Lisa and Anders sa...

Visst är det klyftigt att dela in befolkningen i fack så att man fattar direkt när man står där på Apoteket?

Själv har jag alltid sett mig som en sportig variant av kvinna, och ju mer åren passerar revy desto svårare blir det att välja. Multisport? Inte riktigt längre. Återstår bara multikvinna…

lisa sa...

Äsch, allt annat än proteinpulver är töntigt.

Anna sa...

På tal om vitaminer och annat nyttigt måste jag informera om Resorbdrinken. För er som inte är insatta är Resorb vätskeersättning i brustablettform, men det fina slutar inte där. Det används flitigt i hemmen som bakfyllemedel och fungerar alldeles utmärkt! Och vad kan då vara bättre än Resorbdrinken, en blandning av vodka, tranbärsjuice, citron och...Resorb. Samtidigt som du blir full dämpar du alltså din eventuella bakfylla. Skapad av studenter, för studenter i Åre på skidresa. Jag har redan pratat med Inferno om att införa drinken där. Tror att det kommer att bli en succé.

Anonym sa...

Som tur är finns det Friggs Multi-kvinna (http://www.friggs.se/default.asp?id=3838) utrustad med mer vagina - precis vad en redig tös behöver. Tommy Nilsson säger att han tycker att män ska vara män och kvinnor kvinnor. Tommy skulle vara en så fin posterboy för denna manliga brustablett. Tommy ÄR en riktig multiman (när Tommy landat Friggs som sponsor kommer Multiman givetvis döpas om till Tommyman). Det är därför han kan ha den där frisyren utan att skämmas.

Anonym sa...

Tog man inte bort aspartamet i cola light för att man kan få cancer av det? Att då återinföra ämnet i en en coladryck riktat till män låter som en ondsint hämnd för alla mäns missgärningar mot kvinnor. Eller för att inte jordens befolkning ska fortsätta öka?

Ataharis sa...

Sofia: den kommer när som helst, hade colasäljare på jobbet som gav oss smakprov. Håll ut. :)

Mikebikes önskade variant tror jag inte de kommer att saluföra snart, tyvärr. :)

Jenny: sukralos är en klorförening, så jag vet inte om det är nyttigare.

Anonym sa...

Käft och sluta lek övermän. Alla behöver vitaminer spelar ingen roll ifall ni är steroidsprängda byggare.

Anonym sa...

Käft och sluta lek övermän. Alla behöver vitaminer spelar ingen roll ifall ni är steroidsprängda byggare.