torsdag, mars 01, 2007

Alternativt lexikon

Fick ett tips av en läsare som heter Polly. Hon hade googlat "kisskorv" och hittat en guldgruva av kraftuttryck plus förklaringar signerat "dirty".

Här får man bland annat lära sig betydelsen av trender och modeuttryck som D.B.O, fistofob och truckflata enligt en väldigt tydlig pedagogik; ord, förklaring, exempel.

Jag har bland annat lagt till ett par nya favvo-ord i mitt ordförråd. Kioskmongo, waldorfpattar och det extremt sofistikerade ordet vänstersurfa ( se förklaring nedan).

Vänstersurfa

Förklaring: när datormusen flyttas till vänster sida för att kunna använda högerhanden till annat.

Exempel: jag "vänstersurfade" när jag av misstag klickade in på Charles Bronsons hemliga bögsida.


http://www.fittkramp.com/svordom/sv/alla-svordomar/

9 kommentarer:

Anonym sa...

Även kallat Herrsurfa.

"Safari har meynvalet Privat surfning om man t.ex. vill Herrsurfa"

Anonym sa...

Jag tycker att Öfverklassrunk var fantastiskkt kul!!! Har dock ej läst alla än....

mikebike sa...

guapo: typsikt mac va - alltid först med det senaste ;)

polly: nej läser man alla blir man ju sjukt avtrubbad dessutom

Anonym sa...

Kollegans stolthet över att ha fått med Tarmsvåger känner än idag inga gränser..

mikebike sa...

hahaha tarmsvåger. så äckligt att jag klöks!

Anonym sa...

Äh, riktigt seriösa surfare är väl ambidextriska vid det här laget?

Anonym sa...

Eh. Det som är intressant är att veta varför Polly googlade kisskorv....

Anonym sa...

Jo, det är et ord som jag aaaaalltid säger & har gjort sen my teens...det används mest för att understryka hur riktigt riktigt bra något är tex...åååhhh den här maten var kisskorvsgod...alltså ett toppbetyg...säkert svårt att förstå men, sån e jag!

Honey sa...

haha, jag brukar aldrig skratta högt när jag sitter och ensamsurfar, men nu har jag gjort det flera gånger och jag är ändå bara på A... :)