söndag, november 27, 2005

Christian Ohlsson

Jag var inne och spanade in silverfisken nyss. Han hade gjort en hatalista som jag tyckte mycket om. Han hade med Christian Ohlsson som en person han hade väldigt väldigt svårt för.

Jag tänkte direkt att vaffan: "Du har nog levt i exil lite för länge mr. Silfverfish" Ska man välja en friidrottstjärna så är väl Holm den enda rätta. Jag är nämligen själv en notorisk holmhatare för den som inte uppmärksammat det.

Men så lyssnade jag på ett låttips från en som kommenterade hatlistan. En popgrupp som heter Sibiria har gjort en riktig cynisk myslåt riktad direkt till allas våran Christian.

Lyssna här!

"...vem tror du betalade din hoppgropssand?"
Jag småler fortfarande...och jag måste nog erkänna att jag hatar Chrille lite jag med;)

11 kommentarer:

Anonym sa...

När det gäller friidrottare är väl Christian Olsson rätt okey, han känns som en vanlig göteborgsgrabb. Däremot Holm och Patrik Kristiansson kommer högt på listan.

mikebike sa...

jo visst är det så... men lyssna på låten... långsökt men roooligt!

Anonym sa...

Jag har hört låten, spelades lite på radion i somras. Den är kanon. Dom har visst skickat den till Christian också men hans agent slängde den i soperna så Chrille skulle slippa se en. Har för mig att det blev en artikel i skvallertidningen Aftonbladet också

Anonym sa...

Jo den låten hade sina 15 minuter nångång i sommras och visst kan man inte annat än att hata på de som flyr skatterna men gärna bor kvar i Sverige. Jag hade säkert blivit lika girig om jag var i samma skor men til then så ska jag fortsätta att sticka pinnar i ögonen på dem.

Anonym sa...

Det är väl okey att fly skatterna om man vill leva och bo i Monaco men då kan man väl tävla för Monaco också

Anonym sa...

Långsökt, vet inte det, det är väl helt sannt? MEN jag har ändå full förståelse för att man flyr skatt när man har kanske 5 produktiva år och drar in massor... för att sedan under resten av sitt liv bara dra in liiiiite... ja som Ingmar Stenmark, Björn Borg med flera de har ju fått gå till soc efter avslutad idrottskarriär... stackarna! Skönt att de inte har behövt lägga de obetydliga summor de ändå dragit in, på obetydligheter som svensk sjukvård!

Anonym sa...

Jag gillar Holm som sjutton.
Men kungen är ju Sjöberg. Att röka på inhoppningen är respekt !

mikebike sa...

säg inte så björn. jag blir ledsen. sjöberg var stencool. men holm... han är en sån...

mikebike sa...

tomten: jo det är väl sant teoretiskt men det är inte så konstigt att man flyttar. sverige är byggt för att förhindra ekonomisk framgång. jag tror nog chrille o co har betalt sin hoppgropssand innan de flyttar. men som sagt det är väldigt lustigt med låten. jag kan inte låta bli att gapflabba för de sätter ju fingret på något;)

Anonym sa...

Jag vet inte vem killen är.. faktiskt- jag borde nog börja läsa tidningar--?

Northernlight sa...

Sibiria gjorde en väldigt viktig låt med "Christian Olsson". Jag tycker att texten inte alls är långsökt utan de sjunger precis så som det är. Christian tog gärna samhällets stöd i form av utbildning och träningsmöjligheter. Och när han ska ge tillbaka nåt av dessa pengar så flyttar han. Helt sjukt! Och det är ju inte alls så att han skulle svälta ihjäl p.g.a de svenska skatterna. Han skulle klara sig utmärkt. Om en idrottsstjärna sätter in sina pengar på ett bankkonto kan han föröka sina pengarna utan problem. Hur många i samhället har möjligheten att sätta in 500 000 Dollar på en gång och kan sedan vänta på att räntorna gör sitt? Det är inte många som kan.