söndag, april 01, 2012

Sexchock

I fredags mötte mig information som med massiv kraft utlöste total anarki och senare ett strängt undantagstillstånd bland mina hjärnceller. Jag är fortfarande medtagen.

Aftonbladet (ja, jag vet att försäkringen inte täcker skador som uppstått i samband med konsumtion av deras "nyheter") rubricerade en artikel med aggressivt raka budskapet: "Myrdal: Det sexuella fick oss att återförenas".


Det överföll mig och jag hann faktiskt inte ens uppfatta vart hän det hela skulle barka innan det var försent. Alldeles fruktansvärt försent. Det var precis som att vakna med känslan av någon främmande persons närvaro i rummet, och innan man vet ordet av så har man fått en hästspruta med bedövningsmedel inpressad i halsen. Resten bara händer och man befinner sig på ett fullt medvetande plan, men är totalt hjälplös inför det vansinniga övergrepp som ska till att braka lös.

Aftonbladet går rakt på sak. Andrea och Jan Myrdal har hittat tillbaka till varandra efter sin uppslitande skilsmässa, som i sin tur tydligen berodde på att Andrea munhuggits om en påse böcker med Henning Mankell (absolut inget konstigt med det). Sedan går de direkt på citat: "Vi har en ytterligt stark sexuell bindning som inte går att bortse ifrån, säger författaren." OMAJGAAADDDD!! Den satt där den skulle. Jag kände en omedelbar svullnad på ögats bindhinna. Som efter en välriktad högersving medelst säckhandske. Att mina stackars ögon skulle tvingas förmedla budskapet, om den ofräsche 84-årige författarens sexualitet, till min intet ont anande pannlob är en tragisk historia i sig. Plötsligt var alla viljestyrda muskelrörelser i min kropp helt satta ur spel. Jag skulle bli tvungen att ta mig igenom resten av artikeln stavelse för stavelse som nån lessen jävel med Locked-in syndrome. Ni vet som han i fjärilen i glaskupan.

Några rader förflyter som i dimma och sedan pumpar Andrea in en slagserie med citat som avslöjar mer än någon människa på denna jord kan må bra av:

"Jag kom till honom för att hjälpa honom med packning. Det tände till ordentligt, resten kan du gissa. Jag är en kvinna som inte gillar att springa runt och söka en karl, säger Andrea Myrdal."


Jag säger som Ranelid. Herrrrrrrrrregud! Jag behöver inte gissa. Jag förstår att det har något att göra med hur Jan Myrdals åderbråcksgistna skinnpinne petats in i en eller, gud förbjude, flera av den där tantens kroppsöppningar.

"Jag har mycket temperament och är en latinotjej. Det jag har i handen kan jag kasta. Vi är väldigt olika personer men däremot det rent sexuella... Han är som en 50-åring! Han tillfredställer mig precis som jag vill."

Som en femtioåring? En man med impotens, girig hängbuk och prostata som en tennisboll alltså? Jag kan inte nog tacka Andrea för att hon i alla fall inte gjorde jämförelsen med en ungtjur, kåt tjugoåring eller något annat vidrigt.

Vid det här laget känner jag mig så mentalt misshandlat att jag knappt vet vad jag heter. Resten av texten förflyter i en, helt enligt Aftonbladets standard, händelselös sörja och jag hinner nästan vaggas in i en falsk trygghet om att inget mer hemskt ska hända mig. Men då sätter de in dödsstöten. Och det är mannen med de ändlösa köttets lustar, Jan Myrdal himself, som tar fram sin dolk och formligen klyver hjärnstammen på mig med sin vedervärdiga slutreplik.

"Det finns två saker som betyder något för mig: arbetet och könet. Har man en så oerhört stark sexuell gemenskap som vi då blir det möjligt och nödvändigt att lösa det andra."

Alltså, jag har inget emot att gamla människor har sex. Tvärtom. Det är säkert jättefint. Dock vill jag inte bli serverad en riktigt så visuellt matig informationsmacka om den gamle vänsterrävens kuk lagom till helgen. För att inte tala om nyhetsvärderingen i det. Att låta en journalist göra en djuplodande redogörelse om en 84-årings med en könsdrift som endast verkar kunna förgöras i Mordor. Finns det verkligen inte något med mer substans. Typ vädret. En extrabilaga på det svenska marsvädret hade kunnat generera ett stående nominering till stora jounalistpriset i jämförelse.

För er tappra få som läst fram till hit vill jag be om ursäkt. Jag vet att det var fel av mig att dra ner er i smutsen, men jag var bara tvungen att få det ur systemet. Det är inte personligt. Hoppas ni förstår att jag bara var tvungen att prioritera min egen hälsa över er. Och till alla er med självskadebeteende. Här har ni direktlänken till ondskans boning.

22 kommentarer:

Ron Obvious sa...

Nåja, det är ju ändå Myrdal vi pratar om. Mannen som har en speciell porrdator och en för att skriva på. (Sant, han har själv nämnt det i en intervju.) Av hästsvansen kan man också utgå ifrån att det inte direkt är något vaniljsex han är intresserad av.

XXX sa...

Livet, denna morgons så trötta liv, fick plötsligt en guldskimrande kant. Att skratta är gott, att skratta högt är godare och att skratta rått är det bästa av allt.
Tack!

Anonym sa...

När man inet kan hälsa på i Albanien, Kampuchea eller Cuba längre för lite skoj är det väl det privata sexlivet (och Nordkorea) som återstår?

-Luca

men det får man väl inte säga i det här landet sa...

Nu fick jag ont i själen. Jag förstår inte, vem vill ha de här upplysningarna om någon annans sexliv? Vem är den tänkte mottagaren av den här texten?

mikebike sa...

Ron Ob: Hahaha mannen vill inte släppa in snusket i sin arbetsdator så han köper en dator speciellt för ändamålet. men hur som helst. Jag vill inte veta vad han håller på med utan kläder.

XXX: haha

Luca: Well du sa det själv. det privata. när aftonbladet gör reklam för Jan Myrdals bånge är det tyvärr väldigt oprivat.

men det får man väl inte säga: du jag och alla andra som intet ont anande försöker komma ikapp nyhetsveckan via kvällspressen.

da bomb sa...

Haha, så kul.

Jag blev själv helt perplex när jag läste artikeln och fick snabbt fokusera på annat.

Klara sa...

Det var verkligen vidrigt. Verkligen. Jag trodde inte att jag skulle känna mig mer pryd än en 84-åring.

Spader Ess sa...

Förstår inte riktigt äcklet över det hela? Man får väl helt enkelt försöka välja vilka bilder man frammanar...
Att från den informationen du valde att vidarebefordra frammana så frånstötande imaginära bilder får nog mer stå för din fantasi. :-)

Själv tycker jag att det ger hopp för framtiden. Har ingen lust att gå omkring och oroa mig för att inte kunna hålla på långt upp på ålderns höst.

mikebike sa...

Da Bomb: du kunde det ändå? :)

Klara: hahaha, men man behöver väl inte vara pryd bara för att man inte vill ha myrdals balle i ansiktet när man läser aftonbladet.

Spader ess: ok du hajar inte. var bara snäll och håll dina sexuella utsvävningar och göromål borta från kvällspressutrymme. det är inte det att jag inte unnar Jan Myrdal ett härligt perverst sexliv. Jag unnar honom bara inte att servera mig det rakt in i ögonen medan jag försöker komma ikapp i nyhetslödet.

Vivan sa...

Såg en dokumentär med den gode Jan och hans tidigare fru. De lät informera att de nyttjade inte toapapper utan använde bidé, som alla civiliserade människor! Han är bra på det där med att skapa bilder...

Anna sa...

Ååååh härligt att någon tar tag i den här artikeln!!! Jag var nära att dela den på fejan när jag såg den men insåg att bland mina "vänner" ska man inte låtsas om att man klickar på sånt som handlar om kändisar, sex och kändissex. Tur att det finns andra som inte är för fina för att bjuda på ett skratt!

Jag älskar din åldersrasism (dummaste ordet någonsin?), känner igen mig i den där geriatriska avsmaken som slår tillbaka på en själv varje gång man fyller år. Jag har haft fyrtioårskris sedan jag fyllde 20.

adde sa...

Otroligt äckligt och galet dåligt omdöme av dom att "gå ut" med sådant. Och jag tycker det är lika äckligt och omdömeslöst om de hade varit 23, 39 eller 52 år gamla. Det där är privat.

Anonym sa...

Jag hoppas på att ligga lika mycket när jag är 84 som jag gör nu. Ska du lägga ner redan innan 50-strecket Mike? Det tycker jag verkar väldigt prematurt och förhastat faktiss!

/Ginny

mikebike sa...

vivan: haha han är våldsexhibitionistiskt lagd.

Anna: ahh, jag är inte åldersrasist. jag försöker bara förbereda mig inför min egen ålderdom.

adde: Ja jag vill gärna att jan myrdal slutar prata ut i kvällspress om sin balles trängtan.

Ginny: ja nu var det ju inte det det handlade om, vilken många verkar ha missuppfattat. jag vill också knulla när jag är 84 om jag blir så gammal. men jag lovar att jag kommer ha den goda smaken och inte bli allt för detaljerad med hela svenska folket.

Petra sa...

Jättekul att dom har ett bra sexliv, på riktigt! Men jag håller med dig, jag vill inte läsa detaljerna om varken deras eller någon annans sexliv, oavsett ålder, när jag försöker läsa ikapp nyhetsflödet. Kalla mig pryd men jag får obehagsryckningar i ögonlocket när jag läser sådant.

Raggoparden sa...

Håller med Adde, iaf andra halvan av meningen (bryr mej inte om Myrdals o läser inte aftonblaskan) men vad säger du Mike, skulle det vara lika illa med samma "information" om det handlade om ett ungt hett kändispar?

mikebike sa...

Raggoparden: på ett teoretiskt plan ja. i verkligheten måste jag nog erkänna att nej.

z sa...

Blev du lite förbjudet hård av Jan?

mikebike sa...

z: nu förstår jag inte riktigt din logik.

z sa...

Logik och logik. Jo, du för närmast tankarna till en Veddigeraggare som fått frågan om han gillar att vara med killar. Så där fäktande försvarsmässigt, helt utan att du blivit anfallen av något annat än din egen hjärna - det är där bilden av Jan och hans sexande gör grejer med dig.

EnglandsNina sa...

Hahah, gud vad roligt! Det är såna här tillfällen jag önskar min man kunde perfekt svenska, det blir liksom aldrig lika roligt när jag ska sammanfatta vad du skrivit. Glad påsk!

Fröken Karin sa...

Så pinsamt fina i kanten många av er är och så pinsamt att inte kunna hantera en 85-årings skrävlande om sitt sexliv. Så pinsamt att det bara är ok att unga får göra det i tidningar, i teve, i radio och i reklamen, i busskuren, ute på stan, på bussen.. Så pinsamt.