torsdag, april 19, 2012

Jag tror att jag hatar Blå skottet jr

Som jag skrev i förra inlägget var mitt inköp av en minicykel kanske aningen överilat. Rättare sagt det var en idiotaffär. Jag har så länge jag kan minnas mer eller mindre ikoniserat självaste existensen av minicyklar. Gillat dem för att de är ihopfällbara och nostalgilett åt gamla minnen. Längtat efter att få lägga vantarna på en. I fantasin har det infriat lycka och framgång i sin renaste form. Nu vet jag bättre. Jag är fan 189 cm lång och ramen är som på de flesta minicyklar 21". Min dotter Stella som är sju år har en barncykel som är 20". En stackars liten grisatums skillnad. Det är inte kosher.

Jag borde förstått bättre. Men det gjorde jag inte. Och nu står jag här. Som en idiot. Med en cykel jag hatar. Ja, jag hatar fan den där vidriga lilla minicykeln. Jag känner mig lurad av mina egna hjärnceller. Det känns som att jag burit falsk vittnesbörd. Mot mig själv. Därför tänker jag göra det enda rätta och adoptera bort det lilla aset till samma summa som jag köpte den för. Imorgon cyklar jag förhoppningsvis för sista gången på den. Den ska bort. Jag ids inte titta på den fan för den påminner mig om mitt misslyckande.

Vilken införsäljning va?

Well, jag kan inte ljuga. Om någon läsare mot förmodan blir sugen på att äga en klassisk minirex i originalutförande – med duonav (2 växlar) och allt – så inte mig emot. Ni får den för samma pris som jag köpte den för (och huka er nu) 1200 riksdaler. Den är ganska ful i färgen (metallsandpapper ingår) och är du över 180 cm kan du glömma att du får köpa den. Då kommer din partner bara att peka, skratta och håna dig. Vilket du förtjänar. Men filantropen i mig önskar ingen den besvikelsen så därför har jag mina principer. Det är inte förhandlingsbart. Eller jo, möjligtvis om du känner dig lyckligt singel och har en självdestruktiv läggning att jag kan göra ett undantag.

Så. Här är den lilla jäveln:


Låt budgivningen rassla igång... igång... igång... igång... igång... igång...

17 kommentarer:

David sa...

Nja, hundra spänn ger jag. Men då ska den hand-levereras till dörren (i Los Angeles). Jag bjuder på pizza och öl när du kommer trampandes...

Ontherun sa...

Jag bjuder 200! Men då skall du jonglera med brinnande motorsågar när du kommer. ..och jag bor i Mölndal, så att orka cykla hit är inte -helt- orealistiskt.

Dano sa...

Mikebike du skulle ju aldrig ha annonser på bloggen? ;)

Unknown sa...

jag har föröskt leva ihop med en tjej som har en cocker-spaniel, så ditt misstag med cykeln känns cp. HUR TÄNKTE DU!?!?!?!

Anonym sa...

1 200 kr Hahahahahahahaha.

Den försäljaren skulle man träffa, Du är inte sugen på en bil?

Har en Renault Megané -99 classic ca 9 000 mil.

Låt oss säga ett riktigt kompispris, hmmmmm 1 253 000 SEK.

Taget?

Trevlig helg =))

Johan I Majorna

mikebike sa...

David: Taget, jag ska äta och dricka dig ur huset!

ontherun: jag vet inte hur erfaren du är gällande försäljning men praxis är att köparen kommer och hämtar skiten hen ämnar köpa. Men kom du så ska du få se på motorsågsshow din jävel ;)

Dano: den tiden är för längesedan förbi :)

Unknown: Jag fattar inte kopplingen mellan cocker-spanieln och min hoj.

Johan: Med all respekt men de här jävla cyklarna ligger på mellan 1000-2000 på blocket. Ja, det är sjukt, men så är det.

Blue sa...

Säljer du till en Hisingsbo? Du glömde precisera det i annonsen, men jag utgår ifrån att det borde vara drömköparen? :o)

(Jo, jag vill faktiskt ha en minicykel - nej, inte av samma anledning som du köpte den)

Johanna sa...

Förlåt men HAHA.

mallan sa...

jag vill LÄTT ha den cykeln. söp bort min nästan nya monark så blå skottet känns som en bra reboundcykel. synd att det är så långt, hade köpt den

fiskhandlarn sa...

Jag kan ge 500 kr för den, och då kommer jag och hämtar den med.

mikebike sa...

Blue: Jag säljer den utan prut även till hisingsbor. WYSIWYG. Är du seriöst intresserad? Ska dock bara kolla med en vän som inte bestämt sig än.

Johanna: ja ok, förlåter dig dårå. haha

Mallan: Bussfrakt är inte så dyrt vettö!

Fiskhandlarn: Det skulle vara ett hån mot min plånbok. Jag har cyklat till och från jobbet 4 ggr. Den ekonomiska förlusten skulle bli lika mycket som jag skulle få betala om jag åkte taxi istället. 1200 är utgångspriset och för dig kan jag leverera den personligen. såvida du fortfarande bor i Majorna :)

S. sa...

Jag har alltid tyckt att de där cyklarna ser lätt efterblivna ut ända sedan jag först såg sådana på tyska campingar som tioåring. ;)

ro6ert sa...

Köp en plasthoj vetja.

Anonym sa...

Hmm... rostig minicykel för 1200? Skulle inte tro det

Petra sa...

HAHAHA! 1200 spänn? HAHAHA!

Jag betalar dig 1200 om du levererar den till min dörr här i Växjö. Min Gunhild verkar ha gett upp och duger knappt att cykla med till jobbet 700 m bort.

fiskhandlarn sa...

Senast jag hade en begagnad cykel fick jag laga den för så mkt pengar, så jag lovade mig själv att aldrig köpa en för mer än 500. X) Men 600 kan jag ge, och hämtar den gärna (bor inte i Majorna längre).

Blue sa...

Ja, den här Hisingsbon är faktiskt seriöst intresserad, hade varit ball att hoja runt med den bland alla överklasscyklar. Samt att den är extremt bärbar. Skulle ha svarat tidigare men har roat mig med att ligga däckad i migrän.

Du når mig på min überhemliga mailadress topdog_0000@hotmail.com så kan vi ta det därifrån, känner inte för att helt outta min identitet. Tror att J har min riktiga mail, om hon minns mig och har kvar den, det var grymt längesedan jag skickade bacon till henne :o)