måndag, april 30, 2012

Äntligen har jag hittat en riktig manskanal på internet

Sitter och läser lite på min absoluta favoritsajt "msn MAN". En riktig Ulf Brunnbergare. Antingen har hjärnorna bakom den inspirerats av sin andlige ledares sommarprat och rippat hans fullkomligt briljanta idé om en speciell manskanal. Fast på nätet. Eller så är det kanske Ulf Brunnberg själv som står bakom. Ingen skulle förvåna. Så jävla fräckt. Precis vad som behövs. Ett skönt plejs speciellt för oss män, där de skriver om grejer riktiga män gillar och vill läsa. Ett ställe där man slipper en massa fittsnack så att säga.

Några fantastiska exempel:

Berömda krigsslag
Så jävla skönt med lite matnyttig historia i form av lättsmälta fakta om de 8 viktigaste slagen genom tiderna. Göttiga fakta som mellan vilka det stod, när, var och hur många som blev dödade. Djuplodande som en tweet. Manligt och gött.   

11 saker som alltid är inne
Älska listor liksom. Och finns det något skönare än klassiska manslistor som kan påminna en om och befästa vad som är kosher att gilla om man har en kuk hängande i brallan. Här har redaktionen forskat och kommit fram till att elva " tuffa grejer" män alltid gillar och aldrig tröttnar på är explosioner, främlingslegionen och färgen svart. För att inte tala om klassikern "att hålla någon i ett huvudlås". Den som inte får vinballe av att lattja runt och göra headlocks på sina killkompisar räck upp en hand nu. Bög!

Facit till tjejers luriga frågor
En superfiffig överlevnadsguide för hur man som kille ska lyckas navigera sig fram helskinnad genom det minfält av trixiga frågor som är typiskt brudar att ställa. Klockrent. Pedagogiska exempel på bra och dåliga svar när ens flickvän frågar ifall hon ser tjock ut eller om man älskar henne, blandas med lösningen på den mytomspunna matematiska ekvation som kvinnors hjärna är programmerad med när det kommer till uträkning av av antalet sexpartners mannen haft före henne. Tydligen är det så att tjejers hjärnor alltid utan undantag multiplicerar ditt svar med två, så om du redogör för att du har knullat med tio personer filtreras svaret i hennes tjejöron och svaret som skickas till hennes hjärna blir tjugo. Shit asså! Det gäller också att ljuga väl, för tjejer vill inte att man ska ha varit med för många före henne. Men inte heller för få. Knäppt kan tyckas men så funkar de tydligen. Alla med fitta.
            
Höhöhö...

Jag gillar också att de satt ihop en smidig liten verktygslåda med handgripliga knep för att undvika klassiska falluckor som uppstår vid frågan om man någonsin har varit otrogen (eftersom det är en naturlig för att inte säga självklar del i mäns dna) eller om man älskar sin partner (här får man både rätt svar = "ja" och en lista på mer opassande svar som "det kan vi väl säga". Bra som fan. Verkligen.

Och jag älskar universella svar på hur man ska agera när man ställs inför den kniviga frågan: "Vad skulle du vilja ändra på hos mig?"

Jag citerar:
"Detta är en fälla - se till att du inte går i den. Du ska självklart inte ändra på något, och undvik att önska dig större bröst eller en plattare mage. Men om du måste föreslå några ändringar, tänk på följande:


- Du ska stänga dörren när du skiter (detta borde vara självklart, men tydligen inte för tjejer)
- Du smaskar nog lite för mycket.
- Sätt in de skitiga besticken i diskmaskinen.
- Du borde använda g-string oftare."

Så enkelt. Så bra. Äntligen kanske jag kan få ro att koppla av och vara trygg i min manlighet. Nu när jag har hittat mitt rätta forum. Ehhh...

18 kommentarer:

XXX sa...

Förvånande att människor vill visa upp sin dumhet så öppet.
Antar att det finns en plats för alla här i världen...så, då har jag varit politiskt korrekt så det räcker för den här dagen.....

mikebike sa...

xxx: Varför är folk så rädda för att vara politiskt korrekta?

Anonym sa...

NEEEJ! Fan vad tråkigt! Det här var ju en sjukt kul blogg en gång i tiden! Numera feministpredikan... DO NOT WANT!

Ja ja, det är bara min åsikt, jag har haft sjukt kul plus fått upp ögonen för Jonas Adner och Tobias Boström här, så tack för det.

Ha det bra!

Klara sa...

Ja Brunnberg ja. Det FINNS ju redan en manskanal med nya tuffa vapen från israel, bygg drömbilen, ändlösa andra världskriget-berättelser och den marknadsförs under namnet tv10. Men det är bra att man får oumbärliga tips på den där msnman, alltid lika aktuellt.

It's all gonna be fine sa...

Anonym: lol wut?

mikebike sa...

Anonym: ja herregud vad kul vi har haft. Trist när det blir så här. Riktiga predikningar. Av värsta sorten också. Jag är ledsen att jag kritiserade din favvosida och att vi nu måste gå skilda vägar. Hoppas du hittar några riktigt bra bloggar att följa som inte håller sig med en massa fittsnack av värsta sort. Lycka till.

Klara: ja gött är det. Men det behövs på internet med.

Anonym sa...

Tja wendela på aftonbladet är ju ett alternativ för dom som tycker att msn man är för manligt ;)

mvh
Thomas

Burgschki sa...

så sjukt kul och bra skrivet. tycker det är så skumt att ngn gnäller om feministpredikan när det du egentligen gör är att visa att män inte är så jävla dumma i huvet de ofta framställs som.

och det här med pk, vad är grejen med skitnödigheten och ängslandet kring detta?

förresten har tänkt på att du behöver en mountainbike. cykla är det absolut bästa och tuffaste och roligaste som finns, men du hamnade ju fel från början med en skitcykel. du ska ha en aslätt mountanbike med såna där nya växlar som inte har några "steg" utan glider liksom så du kan ha exakt precis vilken växel du vill.

jag kan asmycket om cyklar pga min killes pappa har sportcyklistaffär som hobby (jag vet, KILLE!!) och hälften av mina kompisar i hamburg jobbar som cykelbud. så jag vet alltså vad jag snackar om.

mikebike sa...

Thomas: men jag tycker inte att msn man är för manlig. Jag tycker att det är en idiotsida. Och jag tycker precis lika illa om "kvinnosidor"

Burgschki: jag litar på att du kan dina hojjar. Men jag vill ha en singlespeed, en avskalad snygg sak

Anonym sa...

(Första) Anonym igen.

Jag trampade visst på en öm tå, jag tar ett steg tillbaks och ber om ursäkt.

En följare mer eller mindre gör ingen skillnad för Eder.

Lycka till!

Tjocke-Kjell (på "Bon-Bon" i Alingsås) sa...

Jag tror att jag kan hela alla upprörda känslor här i kommentarsfältet:

http://www.youtube.com/watch?v=772HaIpRVtg

Bättre nu?

Burgschki sa...

åh ja singlespeed är ju asbra, kan ju vara en mountainbike också.

var så orolig för att du gett upp cyklandet helt.

Johanna sa...

Men vaa, finns denna sida?! Borde ju inte bli förvånad, men det är ganska svårt att inte bli det. Vilka är de, de som sitter där och filurar ut dessa journalistiska mästerverk? Det undrar jag verkligen. VILKA är de?

(Dock ett visst underhållningsvärde. "Alla män gillar färgen svart och explosioner" - Hahaha.)

Anonym sa...

Har inget att säga om ytlig humor med listor och sånt. Tror inte det säger så mycket om de som läser det heller faktiskt. Men! Jag förstår inte vad du vill säga med första punkten "Berömda krigsslag
", varför tar du med den, det är ju skitkul! Kan inte få nog av sånt faktiskt :). (får nog erkänna att det verkar vara ett väldigt manligt intresse av ngn anledning)
/H

Anonym sa...

Visst är det härligt att alla funktioner utgår från amerikanska idioter. resultatet blir därefter...

mikebike sa...

anonym(igen): tack! nej ingen öm tå. Bara så otroligt töntig kommentar.

Burg: har inte ens börjat!

johanna: haha ja vem skriver där. vem vem VEM? och vem läser där? och "journalistiska" är väl lite att ta i ändå :)

H: jag gillar också historia och fakta men alltså vad går de igenom. namn på platsen, mellan vilkja och hur många som dog. värt att slösa hjärna på. och i mixen av all skit på den sidan blir det precis lika värdelöst som allt annat.

http://rutan.blogg.se sa...

Det finns en "kvinnokanal" där också, den heter MSN Mode & Skönhet:
Tjej-appar till din smartphone
Bli proffs på nätshopping
Väskan du aldrig tröttnar på
5 tecken på att han är giftasredo
Gör honom till din drömkille
Kändisarnas galna hårfärger
osv osv osv

mikebike sa...

Rutan: OMG. Det tänkte jag inte ens på att kolla. skönt med tydliga fack ändå. då slipper man tänka överhuvudtaget.