onsdag, maj 02, 2012

"En go gäng #21"

Män som gillar att spränga grejer (msn-män kanske?)

Rolig rubrik. Spränga "upp" bron liksom. Gillar också den tomma blicken hos samtliga (som jag för övrigt själv kan känna igen mig mycket i). Den där som signalerar att det inte finns nåt mer där. Att man är ren som ett rör efter exempelvis hårt umgänge med råintensiva barn. Att pedagogerna som arbetar med barn inte ser ut såhär varje dag stärker min tes om att småskolelärare bara måste sällas till de hårdaste jävlarna som går i ett par skor.

Bonuskredd till han med det mustiga skägget till höger. Snyggt skägg. Jag håller själv på att fila på ett rejält skägg. Men det är svårt. Många motgångar. Inte så att jag tänker spränga en bro. Men ändå.

7 kommentarer:

Axel sa...

Notera hur skäggkillen jobbar med en ganska oansenlig mustasch. Okonventionellt till ett sådant massivt skägg. Kan det möjligen vara kutym när man ska spränga upp broar?

Arne sa...

... inte tänker spränga UPP en bro menar du? Spännande med skägg! Kramar!

mikebike sa...

Caravaggio: hahaha ja ytterst okonventionellt. Kan ha att göra med att han gillar keso till frukost. Då måste man trimma staschen, annars blir det en vidrig tillställning.

Arne: Jag vet inte vad de menade med spränga upp... och tack så väldans för skäggpepp :)

Arne sa...

Nä jag vet, jag menade att du inte hade tänkt spränga "upp" en bro eller så, i stället för att du inte hade tänkt spränga en bro. Äh ja är du med?

Arne sa...

Nä jag vet, jag menade att du inte hade tänkt spränga "upp" en bro eller så, i stället för att du inte hade tänkt spränga en bro. Äh ja är du med?

Axial sa...

Rubriken beror säkert på att nån hade för bråttom vid översättningen. På engelska säger man ju "blow something up"

mikebike sa...

Axial: säkert.