fredag, augusti 26, 2005

Vilken skräll!

Jag fick precis reda på att hantverkarna som vi anlitat för att kitta upp vår lya med lite sjysst spackel och vit färg har anlänt. Innan utsatt tid också. Ibland så blir man förstummad. Jag trodde det var genetiskt omöjligt för det där släktet att hålla tider. Jag tycker alltid att man tänker på hantverkare som några jävla lallapajsare och så går de och håller ett löfte helt plötsligt. Ibland är världen bra konstig.

Men det kanske är den fanstastiska fördelen med att anlitar dem svart För på samma gång får man ju dessutom bonusen att svenska staten inte tjänar en spänn på det. Ren ohämmad njutning.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och vad bra det gick sen med dina svart anlitade, nogranna samt kvalitetsmedvetna färgstänkare. En sådan servicemindhet kan försörja vilket dagis som helst.

mikebike sa...

ja jävla skit aldrig får man vara glad!

Anonym sa...

Grejen är att hantverkare är bra på EN sak; att komma tidigt på morgonen. Att de sen schappar vid 15-snåret är en annan femma... Förresten, att du anlitar dem svart, kan du ju bli anmäld för!!

mikebike sa...

du har helt rätt maya! jag tror bestämt att herr holm bara klarade 2.21 på ullevi. jag orkar faktiskt knappt kolla upp det exakt men jag hörde det i förbifarten. sweet!

ja katta vi får se hur det blir. imorgon har de sagt att de ska vara häv vid åtta. annars har de sagt vid tvåtiden och kommit mellan fyra och fem på eftermiddagen. verkar vara det enda yrket med internationell tidskodex.