fredag, september 19, 2014

Livet är en fezt!

Fuck you Andra Långdagen! Fuck you Majornas Megaloppis! Fuck you hammarkullekarnevalen!

Och fuck you very much Kulturkalaset!

Varför bara nöja sig med det ena när man kan få det andra och tredje på samma gång? Nä, här ute i orrrten vet vi hur en slipsten ska dras. Här jobbar vi med mashups. Hypermodernt och superduperfestligt på samma gång. Och imorgon är det dags igen för den årliga tillställningen mitt i Hisingens El Dorado – Brunnsbodagen. Lär er stava till det era jävla innerstadshipsters.




Under tre intensiva timmar bjuds det på aktiviteter som passar alla. Vad sägs om loppis, levande musik, ansiktsmålning och ballongdjur. Ballongdjur I tell ya! För att inte tala om en liten skön mek-studio för alla som cyklar fixiebike (vilket jag misstänker kan bli en rätt obesökt aktivitet för jag har faktiskt inte sett en enda person trampa runt på hipsterhoj sedan jag flyttade till Brunnsbo = skönt) och så superaktiviteten "Sänk din handlare". BOOM!

Själv är jag fett sugen på att sänka den sura gubbfan på Brunnsbo Spel & Tobak.

Välkomna!

4 kommentarer:

Honey sa...

Mmm...frestande. Och jag bor ju onekligen på lämpligt avstånd. Men jag tror jag gör något annat i helgen istället, rensar avlopp eller så.

Spader Ess sa...

Jahapp, ännu en ohipphets-spik i min kista. Var tvingen att googla vad en Fixiebike var för något...

Anonym sa...

Haha! "Sänk din handlare" - låter fantastiskt. Du borde ta och besöka festivalen och avlägga en bloggrapport, Mike!

mikebike sa...

Honey: Såså. nu ska vi inte vara såna. Det ena utesluter inte det andra. Vi ses imorgon då.

Spader ess? Va? hur kan du ens ha missat detta. Min farfar som fyllde 94 i sommar droppade det som referens när vi sågs senast.

Anonym: känner mig manad ska jag säga.