Efter mitt förrförra inlägg snokade jag runt lite till på the interwebz och det visade sig snabbt att den besvikne slöjdläraren Roland från Borlänge varken var ensam eller först med att gå ut i lokalpress och hänga ut Jula som de satans internetsvin de är.
Nä. Det visade sig även att när Anna-Stina Wermelin, 83 år från Karlstad, satt i godan ro och bläddrade i Julakatalogen så fann hon minsann ett erbjudande på en gräsklippare som föll henne väl på läppen. En sån där smidig sak som startar med bara ett knapptryck, vilket var pattperfa eftersom hon inte orkar dra igång en motor med det klassiska snöret. Priset var asbra så hon åkte till Jula vör att sätta sprätt på pensionen. Gott så. Väl där blev Anna-Stina dock informerad om att hon kunde få den till ännu bättre pris om hon gick med i deras kundklubb. Men Anna-Stina har ju varken internet eller e-post och då vet vi ju alla hur det går... eller INTE går.
"Anna-Stina kontaktade Julas kundtjänst men fick samma besked där och hon känner sig lite diskriminerad.
– Det låter ju inte klokt. Det är ju inte alla* som har internet eller e-post."
Ska det verkligen vara så här Jula?
Lägg av med det här och försök å skit i alla de här nymodigheterna, försök å få det som har varit gammalt å fungera först, innan ni ger er in på alla de här internet-helvetena och jävla skit'n. Och tekniken hit och sms dit och jävla skit hit och dit!!?
Det är smått fantastiskt att den här lilla historien fick gå i tryck. Jag är verkligen förbluffad. Dels för att Anna-Stina redan var asnöjd med erbjudandet men lackade ur såpass när hon insåg att hon inte kunde snika till sig extra rabatt och genast ringde till Värmlands Folkblad. Men också för att det verkligen är helt jävla otroligt hur händelselös verkligheten i Värmland verkar vara att man lyfter den här typen av historier på en helsida.
*bara 97% av befolkningen
10 kommentarer:
hahah ja, fyfan för Jula! kan inte låta bli att tänka på klassikern: http://www.youtube.com/watch?v=Kr_O6gDujL8.
Mike:
Det är både viktigt och vackert att du tar upp detta.
Jag vet dock inte riktigt hur jag ska förhålla mig till sådant här.
Jag menar vad händer om jag skulle dyka upp till Anna-Stinas förmodade mobilisering av sin division av den grå-armén - utan virkpinnar?
Skulle jag får vara med då Anna-Stina?! Skall jag uteslutas bara för att jag inte råkar vara född på 1920-talet? Det är väl för fan inte mitt fel att jag är född efter revolutionen.
Jag skulle vilja gå så långt som att säga att det skulle kunna vara Anna-Stinas historiska dito som köpte historien om att Jesus morsa inte hade en affär med killen som hade gatukökte längre ner på gatan.
Han med de där fräscha och färska pitabröden. Han som gjorde exotiska inköpsresor till Bethlehems motsvarighet till Ullared.
Skönt att kaffemaskinen fungerar igen så här på morgonkvisten.
Ha en fantastisk dag.
Awiiawa. Wawaa.
Mallan:
Jag tänker osökt på. http://www.youtube.com/watch?v=xf8beJji6zk&feature=fvwrel
Sjukt även att det är nästan exakt samma typ av bild som den på gubben - grodperspektiv framför den grå, ondskefulla JULA-kolossen
Jag föreslår att du gör en mailgrej av det här. Maila Jula och fråga hur faen du ska kunna få vara med i kundklubben eftersom du inte har en mailadress.
mallan: haha är det han från "lack gubbe"? jävla gubbas i alla fall :)
Bananen: du hade troligen inte fått vara med. du måste ha upplevt två världskrig för att vara "julahats-worthy"
Anna: hahaha ja, kan det vara en konspiration månne??
anonym: hahaha jag ska ta tag i det redan idag! Bra idé
DEN diskussionen har jag haft massor med gånger. Tycker det är bra om viktiga funktioner är tillgängliga för alla, även de som inte har dator/vill använda dator. Men just ett vinstdrivande företag känns väl inte som en viktigt samhällsfunktione...
Och samtidigt väljer jag själv att inte gå med i kundklubbar etc som kräver email, eller så använder jag mitt "spamkonto", för jag vill inte ha deras mailutskick. Hur tidningarna kan tycka att det är viktigt nog att trycka förvånar mig storligen. Å andra sidan känns det som om svenska tidningar är fulla med den typen av grejer, vi går mot en amerikanisering av media - tryck obetydligheter så märker folk inte av betydligheterna och och vi kan förvandla dem till lydiga marionetter.
Märks det att jag är lite bitter idag?
först klovn och sedan det här inlägget. grinar fan av skratt.
Den här då?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15548407.ab
Sjuka är ju att det är två olika tidningar
Skicka en kommentar