måndag, oktober 08, 2012

En liten fundering bara...

Det finns ju ett ordspråk som lyder: "Fat people are hard to kidnap". Men det verkar inte helt smidigt att väga 200 pannor och ge sig in i kidnappningsbranschen heller.


Såg ett mugshot på mannen som i Aftonbladet refereras till som 200-kilosmannen och beskrivs som gangster, Victor Joseph Espinoza. Han greps när han försökte "kidnappa" en 10-årig kille. Fräscht. Tydligen var det tack vare polisens infraröda kameror man upptäckte honom. Men frågan är om de verkligen behöver använda sån CSI-skit när man jagar en kille med en haka så matig att den troligen syns från månen med en sketen teaterkikare. Dessutom säger ju lagen om alltings rimlighet att en kille med sådan volym bör ligga och trycka inom en hundrametersradie.

Hur som helst, jag tittade på bilden och förbluffades över hans fetma. Sedan började jag fundera lite. Jag undrar verkligen hur Victor Joseph Espinoza skulle se ut om han testade den roliga appen Fatbooth? Alltså på riktigt. Klarar appen sådan extremfetma eller kollapsar den? Jag tänker att hans ehhh... dubbelhaka, kanske tar ut sig själv och neutraliseras helt av någon slags meta-lag. Kanske uppstår ett helt parallellt universum.

Fan, nu har jag fått det på hjärnan så nu måste jag nästan veta.

6 kommentarer:

Spader Ess sa...

Det är sådana tester som till och med forskarna vid partikelacceleratorn i Schweiz avråder ifrån.

Bubbel sa...

Ha ha ha - dagens gapskratt!

mikebike sa...

Speder ess: haha då vet man att det är allvar. Vi kanske är Espinozas partikel på spåren?

Bubbel: :)

Johanna sa...

Ta en bild av herr Espinoza med appen och testa. Våga!

Six sa...

Han ser ju rätt appad ut. Hakan ser lite fejk ut tycker jag allt. Jag kan ha fel.

mikebike sa...

Johanna: Frågan är om jag vågar mig på ett sådant riskabelt experiment. Kanske sätter jag igång ett upplösande av relativitetsteorin?

Six: ja han gör ju det. Men tror inte att snuten har kittat upp med fatbooth-app på mugshotkameran. Så kontraproduktivt på nåt sätt.