onsdag, december 06, 2006

Don't try this at home

Steve Moseley. Så stavas årets meste losertyp.

Idioten trodde han vunnit 14 mille på en skraplott och spontanbad sin chef att stoppa upp jobbet i röven och stack iväg för att kolla på en Aston Martin. Något man hört folk säga men som alla vet att man inte gör. Om man inte råkar heta Seve Moseley då.

Det roliga för oss och det synnerligen tråkiga för even Steven var att han tagit fel på ett nummer och visade sig ha vunnit nada. Steve inser att det var överilat och handlar precis som vilken annan man som helst utan någon stolthet what so ever. Han gick in på chefens kontor, vek isär sina skinkor och lipade tillbaka sitt pissjobb. Fy fan.

Ännu värre är det faktum att han faktiskt fick jobbet tillbaka är att hans kollegor fullkomligt fistade honom med hån och pekningar så det blev ohållbart för Steve "Vinnar'n" Moseley att existera under samma tak som dem. Så han fick sluta igen.

Dubbel förödmjukelse är den bästa förödmjukelsen.

Det är gåshudsvarning på det scenariet om man har bara lite inlevelseförmåga. Snacka om att goofa.

Läs mer >>

12 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.. fan vilken historia. I det läget ska man ju lätt göra en George Costanza, dvs. bara gå tillbaka till jobbet som om inget hade hänt.

Anonym sa...

Ren Dilbert klass!:-)

Anonym sa...

Va?? Måste man tro att man har vunnit flera miljoner för att be chefen stoppa upp jobbet i rektum? ( rektum är ett så underbart kliniskt ord )
Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har sagt liknande ord till min chef men lik förbannat så har jag kvar mitt jobb. Här i härliga Svedala kan man nämligen bete sig i princip hur som helst utan att få sparken. Den fantastiska lagen om anställningsskydd.....

Anonym sa...

men det dummaste är väl egentligen att killen säljer sin "story" till en tidning :)

givet får han in pengar på att sälja storyn men wtf, han gräver bara djupare i den bajsgrop han redan ställt sig i.....

mikebike sa...

ac: haha ja en klassisk costanza hade det fått bli.

Anonym sa...

Fan jag trodde folk bara gjorde sådant i tecknade filmer och amerikanska sitcoms.

Anonym sa...

HAAA HAAA HAAA!! Fy fan vad tragiskt. Men han har troligen råd att köpa en meter rep i alla fall.

Anonym sa...

Haha.. ja jobbig sits för Steven. Vill dock påminna mig att en person under min uppväxt trodde sig ha vunnit big bucks på travet och bjöd hela värdshusets gäster på sprit hela kvällen. Det han fick var väl typ 500 spänn från ATG och en räkning på X antal 1000 kr från värdshuset... Vad säger man? Shit happens :)

Anonym sa...

Du yttrycker dig så underbart målande. "Vek isär sina skinkor" och "fistad". Jag tyckte inte jag såg det på Aftonbladet.
Hahaha!
Skulle du inte kunna liera dig med någon kvällstidning och spegla deras nyheter men med dina texter? Det hade gjort min dag i alla fall. Big bucks!

Vi på Kantarellen sa...

Tänk om det hade varit jag som gick till chefen och bad honom flyga och fara.

Han hade nog tagit ut skilsmässa från mig... för att jag inte vann.

Anonym sa...

Kalla mig patetisk, men fan, jag känner för snubben, snacka om ångest, helvete att gå och tigga tillbaka skitjobbet, iof är alla jobb skitjobb men det är en annan story.

Anonym sa...

det e så jäkla kuuul ! =)