torsdag, mars 30, 2006

Vårkänning - iallafall nästan

Idag vaknade jag på bra humör och det blev bara bättre när jag kom ut och kände solen gassa. För första gången sedan sommaren tog slut förra gången frös jag inte. Tvärtom jag kände mig nästan lite varm. För första gången på oerhört länge tänkte jag inte att "vaffan gör jag häregentligen... somebody kill me pleeeease".

Alla människor jag mötte såg lite vackrare ut än vanligt, lite varmare, lite mer kärleksfullt inställda till livet. Jag var såpass nöjd med tillvaron att jag till och med stämplade på vagnen.

Sedan köpte jag brekky på johnséns konditori, en rågbulle och kände lukten av sjysst bryggkaffe komma från vår moccamaster. Humöret verkade ha kommit för att stanna. I två minuter.

Innan jag ens hällt upp en kopp börjar min kollega P att häckla mig för att jag inte använder droppstoppen på bryggaren så att det droppade ut på plattan. Han toklackade och sa att jag var den mest talanglösa människan på jorden.

Gött! Så var man tillbaka och redan efter lunchen var vädret lite sämre, människorna lite fulare igen... och så vidare.

Jag hämnades genom att berätta lite för ingående om handlingen i "A History of Violence" som jag såg igår.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ljuvligt, blev nästan mer deppig av att du skulle gått omkring och varit glad hela dagen, Thank Good att det inte var så. Är inte jag lycklig behöver ingen annan heller vara det heller. Så du har fyllt din uppgift idag också.

Anonym sa...

...du har fortfarande inte berättat vad "duff" är för nåt. :)
Nyfiken till döds fortfarande! Du måste berätta, jag lovar att hålla tyst... ;)

Vi på Kantarellen sa...

Det här var nog den mest mentalt upplyftande blogg som jag av en slump hittade.:-)

Hit kommer jag tillbaka om humöret råkar dala.

mikebike sa...

anna - no can do - jag skulle säkert bli förklarad rikspervo av alla som inte känner mig. inget bra i dessa hagamannentider;)

mamselamsen... du har ju varit här och drällt i kommentarsfältet förr. visste du förrestenb att det var efter att ha följt din blogg någon vecka i juni förra året som jag startade bloggfrossa... bara en sådan sak. din blogg var den första jag läste.

Anonym sa...

du borde nästan kunna tillägna en hel rubrik till "A history of violence" eftersom d e helt otroligt att filmen ens får visas på bio, sämsta skiten ever.

snacka om c-rulle i tv-format. årets sämsta fajtscener inkluderade :/

mikebike sa...

ja jag blev ganska besviken på den filmen också. särskiltr som NP sundgren ändå sa att den var bra. har för mig han satt 4 på den.

men c-film... vet inte det... så kass tyckte jag inte den var men den satte sig ju inte direkt.

Anonym sa...

mike, det kanske var så att du såg den rullen efter ett besök på the piratebay? För jag kan hålla med den anonyme om att den sög illa, speciellt när man betalat en massa för å sitta i en biosalong och softa. Jag blev riktigt förbannad när eftertexterna började rulla, så kass var den!

Anonym sa...

Det var snöstorm i stockholm idag: allt jag fick ur mig när jag vaknade och såg det i morse var en Doktor Kosmostextrad: "apa toa mamma runkar hitler äter bajs"

Cliff Hanger sa...

Ha ha, du beter dig som jag gjorde i mellanstadiet, då jag hämnades en oförrätt genom att avslöja lite för mycket av "Twin Peaks" för en kompis som var såld på det och skulle se ett avsnitt på video som jag redan hade sett. Men effektivt var det. :-)