måndag, mars 06, 2006

Bloggfrossa erbjuder gratis Klagogramservice v.1.02

Som ett led i mina ambitioner att utveckla Bloggfrossa kom jag att tänka på mina funderingar jag hade kring en klagogramservice för ett tag sedan. Det skulle fungera ungefär som telegram och blommogram fast med den lilla skillnaden att man gör mottagaren uppmärksam på sitt missnöje istället för tvärtom.

Min idé var ju att man skulle kunna beställa specialskrivna klagobrev och då kunna välja vilken förargelsenivå man kände att man ville kommunicera, samt tillval som lyxgnäll eller vanligt tråkigt.

Jag fick till min stora förvåning snabbt ett antal beställningar på hämndbrev. Bland annat en kille som önskade göra upp med en slyngel på Dells kundservice. En annan hade trots upprepade försök att säga upp en prenumeration fortsatt få paket nerdimpande en gång i månaden och kände hämndbehovet surra ända från fötterna.

Arbetsförmedlingen har visat sig generera mycket vrede ute i stugorna, likaså CSN, Försäkringskassan, Plusenergi. Vissa tycker att mäklare är heta hatobjekt medan andra bara har en keffig granne, jobbig före detta, idiot till chef eller bara har blivit rippad på för mycket deg hos bilreparatören (vem har inte det btw).

Kort sagt, det finns ett stort sug hos människor att leverera skopor med missnöje och sofistikerade förolämpningar till sina ryggapor. Få dem att förstå att gränsen är nådd.

Dock orkar man sällan ta sig för att plita ner sina väl valda ord och dra iväg dem. Det kan lätt kännas som att man upplever förnedringen en gång till och proportionerna har en tendens att nå orimliga gränser om man gör det själv.

Därför är det å mycket bättre att anlita en kille som har gjort gnäll till en hobbyverksamhet och låta honom tuta i den stora tutan när klagonerven värker för mycket.

På sikt kommer min klagoservice självfallet bli en betaltjänst men såhär i början är jag givmildheten själv och tänkte alltså åta mig några testfall helt kostnadsfritt. Tanken är att jag får möjlighet att testköra verksamheten och får se hur det fungerar. Jag sköter alla klagogram per e-post och kommer publicera dem här på Bloggfrossa tillsammans med det svar gnället genererar.

För att jag ska kunna anta mig ett case behöver jag följande info:

Beskrivning av oförrätt - Kortfattad beskrivning av problemet, vad du utsatts för, vem som utsatt dig för det osv.

Missbelåtenhet – Gradera på en skala mellan 1-3, där 1 är lätt missnöje och 3 angränsar till vansinne. För att jag ska veta vilken gnällnivå jag ska lägga tonen på.

Övrig information – Vitala uppgifter som rör fallet. All information i form av mejladress till mottagaren samt annat smått och gott som kan tänkas vara av intresse för mig.

Kom ihåg

Inget fall är för litet. Det måste inte röra sig om händelser som fuckat upp ens liv för all framtid. Det kan räcka att städaren på det lokala badhuset glömt att städa bort alla hårstrån från golvbrunnsfiltret eller att McDonaldspersonalen snålat med saltgurkan en gång för mycket.

Så kom igen och skynda, det är happy hour just for you.

Anlita mig per e-post eller i kommentarfältet.

44 kommentarer:

Anonym sa...

Okej
Beskrivning av oförrätt - att författaren inte tar sitt medmänksliga ansvar utan utsätter läsaren för rad efter rad med grinig ilska och sjukligt hämndbegär.
Inte ens ett försök att blanda upp det med en smula livsglädje, positiv gnista eller ljus.
Galna kosjukan, fågelinfluensan, istid....kom igen vi behöver inte mer ensidig svärta i våra liv.

Missbelåtenhet – Tja jag bedömmer det till en tvåa.

Övrig information – Målet för attacken äger en skriftlig förmåga som gör avtryck hos läsaren. Det är en gåva som innebär ett ansvar ( enligt Bamses devis..."den som är väldigt stark måste också vara väldig snäll").

Anonym sa...

Snacka om duktigt levererad käftsmäll här ovan. Mein Gott.
Nej, fortsätt sprida budskapet Mike. Jag är på.
Ska bli riktigt intressant att se vad ditt senaste inlägg genererar.
//tyskulf

Nemo sa...

Mål för attacken: Jacobs Café i Haga

Beskrivning av oförrätt: En snorkall vinterdag för några år sedan (långsinthet in prydo) stod mina små töser och representerade Hagakyrkans barnkör ute på torget mitt i Haga. Köpmannaföreningens årliga julmarknad. De sålde hembakt från en liten vagn och stod näpna i små tomteluvor och bjöd på saftglögg o pepparkakor till förbipasserande och framförallt till dem som handlade. DÅ - personal från Jacobs Café lösgör sig ur lokalernas mörka inre och påpekar att barnen "stör verksamheten" dom "tar kunder från oss".

Alltså... ett fik som kränger lattes för 35:- och säljer illa bakade kanelsnurror för 25 bagis samt har mage att skylta upp lite salladsjox för 60 pix...dom har Hagas bästa solläge typ många dagar om året och här...en enda dag på året - då slår girighetens fula tryne ut i full blom och manar ideella småknoddar att pissa off och ställa sig nån annanstans.

Missbelåtenhet: 2

Övrig info: Sedan den dagen har jag inte försuttit ett enda tillfälle att sprida mitt missnöje över detta utsugarhak. Jag kommer inte att fika där mer. Varje gång jag cyklar förbi och ser leende människor som ryskt sitter och jäser vid huväggen och sörplar latte tittar jag brunt och får ibland nån sorts ingivelse att stiga av min stålhäst och hålla ett brandtal över utsugarfasoner i allmänhet och den girige Jacob i synnerhet.

mikebike sa...

Mari: Ditt klagogram är jag rädd att jag måste tacka nej till. Förstår man inte poängen med bloggfrossa bjuds man inte på gratisgrejjer. så är det bara;)

Ulf: mitt gospel har bara börjat...

Nemo: mycket utförligt måste jag säga. det enda som fattas är en mailadress dit jag kan leverera. Eftersom vi lever i en digital tidsålde så måste klagogramet levereras så.

Bäst hittills och jag förstår och känner med dig. Det enda är att det gått några år och det är inte ens säkert att den personal som arbetar där idag är kvar. De är förbruknuingsvara i den branschen. det skulle inte vara bra om det skickades ett oförtjänt klagogram från denna klagogramservice. har du den digitala leveransadressen till mr jakob himself?

Anonym sa...

Och jag som trodde jag saknade empati... känner starkt med nemo (tycker jag för den delen ofta att jag gör)! Mikebike eftersom jag är säljare och man inte får kasta sten när man sitter i glashus - dvs jag kan själv inte utnyttja dina tjänster - så tänkte jag bara erbjuda dig mina tjänster, dvs får du för mycket jobb med detta så kan du be mig leverera, självklart skickas brevet i så fall först till dig så att du kan bearbeta det så att det håller rätt klass.. Jag blir mer som en klagobrevsskrivararbetare, jag vill jobba på golvet igen.

Nemo sa...

Tyvärr, Mike - Jacobs Café har inte kontakt med den digitala världen. Det närmaste jag kom var denna länk;

http://www.hagashopping.nu/butikval2.asp?ID_kat=5&ID_meny=21

Å andra sidan; jag har nu fått vädrat mitt missnöje på en sajt som har fler läsare än vad jag hoppas Jacobs får på en enda solig vårdag... och jag hoppas att fler följer det goda exemplet att fika på seriösa, gemytliga fik...eller ännu hellre - gräsa i Slottskogen med hembryggt kaffe, hemgräddade bullar och smucka kakor

Anonym sa...

Vad hände med att vi skulle få lära oss nåt nytt varje dag, MikeBike? Tycker jag låter trevligare än denna nya grej om hämnd...

Joshua_Tree sa...

Aha! Så du ska bli vår alldeles egen motsvarighet till Liftarens Guide Till Galaxens Wowbagger den oändligt utsträckte, han som for runt och förolämpade universums alla varelser i bokstavsordning.

Anonym sa...

Har inte klurat ut nåt bra ställe än, men ang den sidan jag pratade om. jag skriver inte heller så mycket om föräldrarollen, man kan joina ändå.

Anonym sa...

Suck, dom där slynglarna på DELL-service...

Anonym sa...

Vilken bra idé att hjälpa till att skriva klagogram. Jag är 'tyvärr' inte missnöjd med något för tillfället men lovar att återkomma om jag behöver din hjälp.

Systrarna Syfilis sa...

"Anonymous said...
Vad hände med att vi skulle få lära oss nåt nytt varje dag, MikeBike? Tycker jag låter trevligare än denna nya grej om hämnd..."

Ehh? Sen när handlar den här bloggen om att ha trevligt? Mikebike är så underbart negativ och bitter! Det är så livet ska levas! Klaga är bra för kroppen!

Anonym sa...

Hmm. Jag inser att det förmodligen ligger bortom Eder klagogram-makt, men nog borde någon göra något åt den här sorgliga historien med Tomas Ledin och VM-låten?
Än sen, säger Ni? Jo, det har ju faktiskt visat sig att en VM-låts kvalitet är avhängig det svenska lagets framgångar. Vår nations stolthet står på spel. Om Galenskaparna & After Shave fick oss att torska mot Costa Rica, hur många Trinidad/Tobago-baljor ska då inte Tomas Ledins demoraliserande orsaka?

Anonym sa...

Du är för härlig, mikebike. :)

A sa...

Ser att du har mycket att uträtta, men om du skulle få en liten stund över så är jag oerhört irriterad på Telia och skulle verkligen vilja skicka ett klagogram!!Om du hartid förstås!?:)Jag har ju märkt att jag inte är värd allas tid...ex Telias då...

Anonym sa...

Hehe, go for it Mike!

Jag skulle vilja skicka ett klagogram till min föredetta mobbare under högstadiet som jag träffade när jag var ute för ett par veckor sen som av någon anledning trodde att jag skulle vilja prata med honom så här tre år efter vi gick ut... men jag antar att det är svårt att skriva ett klagogram som är tillräckligt pedagogiskt för att en totalidiot i hans klass ska kunna förstå. Jag återkommer ifall jag kommer på någon annan! :)

Anonym sa...

hahah detta är ju en lysande affärs ide.
Du besitter grymma skills när det gäller formuleringar vilket gör att klagogrammen blir en het potatis.

Men det finns en som är tyngre och det är Peter Wahlbecks figur - Klagarn. Han e kung på att klaga den mannen men du kan bli en god runner up.

Om jag orkade så skulle jag leta upp min gamle fiende från förr och låta han få smaka på dina klagomail men väljer att njuta av att inte ens veta vart fanskapet finns plus att bara veta vart jag skall vända mig när det behövs tungt klagomål.

mikebike sa...

Nemo: sorry, jag skulle gärna skriva en textbaserad näsbränna till "jakobs" - jag gillar inte ens deras skitlatte. men som sagt jag levererar i nuläget bara per mail.

Anonym: nåt nytt varje dag? det har jag aldrig sagt. en gånge per vecka men jag vetefan. trodde det skulle vara lätt men plötsligt höjs ju förväntningarna. jag kommer nog att skapa en ståendepunkt som heter värdelöst vetande lite längre fram... den som läser får se. dessutom handlar detta inte om hämnd egentligen. det är en motpol till blommogram och dylika tjänster

joshua: sorry men jag är helt borta på liftarens. den bok som ALLA verkar ha läst. fna, jag tänkter nog göra en grej av att inte läsa den;)

Björn: ja jag kanske hör av mig. tack iallafall.

Rumbaqueen: du är välkommen tillbaka när du känner att ett klagogram skulle sitta som en keps.

Syfilis: känns fint att ha dig/er på sin sida. vi som förstår får försöka hålla ihop mot optimismens galna hejdukar som intet annat vill än utplåna oss pessimister.

Ron Ob: alltså det är en grej jag faktiskt tänkt ondgöra mig över fast inte i brevform. vart skulle jag skicka det? men jag höll på att smälla av när jag läste det. jag trodde ledin hade gått och lagt sig nu. nåt måste göras

Emelie: tackar!

Annelie: maila mig mer info enligt mallen jag skrev. så som nemo gjorde sitt inlägg så ordnar jag det. skulle vara ett sant nöje att få hjälpa dig med dem. dock skulle jag personligen vilja ta itu med BBB men detta är ju inte för min egen skull så det får vänta. hör av dig vettja.

Hanna: Jag skulle nog kunna plita fram nåt bra tror jag. även till en idiot;) kirra epostadress och lite mer info om aset så spelar vi hård boll... ;)

El pedro: du är också välkommen åter när du verkjligen behöver hjälp. mitt nöje.

hahaha klagarna ja han hade jag glömt bort. fan vad bra han var.. det var väl klagarn som figurerade i ullaredvideon?

Tack alla - utom mari såklart. Jag har känt mig lite nere hela dagen och då är det extra skönt att veta att det finns fler som jag. torkar bort en tår... *flinar*

Anonym sa...

missnöje är den billig terapi, men slöseri med tid.
Livet är för kort för missnöje, missunsamhet och andra negativa känslor.

/truebiker

Anonym sa...

truebiker: du skojar?
Så kan bara någon skriva som har varit dödligt sjuk eller är frireligiös.
Har du inte varit dödligt sjuk eller är frireligiös ska du nog ta dig en liten funderare på om du begriper dig på saker och ting.

Anonym sa...

vet ej om klagarn e med i ullaredvideon men han e för skön när han sågar coca cola och sedan sockerrörsplantage.....ah vilka tider det var.

Anonym sa...

oj, hela bildadressen kom visst inte med. jag försöker igen.

BILD

mikebike sa...

Mikael jag känner med dig och ska fundera lite och återkomma. Jag tar caset. Jag är själv lite irriterad på applestore eftersom jag ringde för att beställa min ögonsten (mac PB 12") där. Killen i kundtjänst ville knappt ta min beställning om jag inte tog deras feta supportpaket som gäller tre år och "bara" kostade 4000 pix.

Alltså mac må stå för de fetaste prylarna både utseende- och hållbarhetsmässigt men de som säljer skiten verkar ha kromosom kortslutning.

till sist... jag kollade bilden sist och jag måste erkänna att jag la mig raklång i soffan och skrattade. jag skrattade så mycket att jag började grina. men hata mig inte för det. det var inte skadeglädje... det var bara det att det är som taget ur ett fyndigt filmmanus... "without music, life would b". Alltså det är bara så jävla dumt. jag vill veta EXAKT vem som gjorde jobbet... knullad i ögat av en borrmaskin... hahahah jag skulle aldrig ha kunnat sagt det bättre.

Nat sa...

Mike, du kan konsten att röra om i grytan du. Inte bara skriver du så man får många goda skratt, du lockar andra att göra det.

Jag läste också stackars Mikaels historia först och tittade på bilden sist.

Höll på att skratta mig lealös. Så här tidigt på morgonen. Jag fnittrar fortfarande. Kan inte låta bli. Förlåt Mikael med pod.
hahahahahahaha
Det är inte skadeglädje, det är humor.

Tack för ett gott skratt!

Anonym sa...

Ville bara flika in att ägaren av Jacobs är en styrketränande svart kille på typ 195 cm, med "iceman" tshirts, och en pimpmerca för 600K... och att han ser ut som han lyft en hel del skrot eller knådat en hel del deg, välj själv.
Han kanske blir arg, och då hade inte jag velat vara författaren till mailet. Skriver detta då jag uppskattar bloggen och författarens existens. Utan att ha någon verklig vetskap om han är våldsam, han kanske är just som bamse, jättesnäll.

mvh
m.

Anonym sa...

Klagogramservice v.2.0

Jag tycker hela den här klagogram servicen verkar lite tam... Jag vill att den som utsatt mig ska känna det tillbaka. Ett mail kan ju bara ignoreras men en noga uttänkt hämd kan kännas länge och ge den drabbade rättvisa!

T.ex. Varför inte leverera en klassisk brieost i datorn till supporten på dell och applestrore? Det är ju en present "that keeps on giving" till dom verkligen förstår vad det är som luktar. Alla i rummet kommer ju först misstänka varandra för diverse kroppsodörer.

Jag vet, jag vet, det kan vara svårt att implementera men ibland behövs lite civilcourage Mikebike.

mikebike sa...

Nat: tack hörru, blir mycket glad när du säger så. angående mikaels ipod så är det så jävla talanglöst av de nsom fått i uppdrag att lösa beställningen. jag hade nog sprängts om samma sak hänt mig. jag förstår vreden han känner... det är samma känsla som att den har legat i en offentlig toalett liksom. den kännsi inte lika skön längre... klart mikael ska få hjälp med ett fett klagogram. jag hade nog inte nöjt mig med missbelåtenhetsnivå 2 dock.

anonym: tack för att du tänker på min fortsatta existens. jag vill dock framhålla att jag inte är den som tigger muck bara för att jag skriver brevet... man tackar ju inte blomsterhandlarn när man får blommogram

exilola: det är viktigt att skilja på klagogram och hämnd. Klagogramet har syftet att låta mottagaren veta att det florerar ett stort missnöje pga något denne gjort (eller inte gjort) eller sagt. En hämndservice låter iofs lockande men då pratar vi inte längre freebees eftersom det kräver mycket mer minutiös planering och nogrannhet för att få till den perfekta hämnden. kanske när jag startar "Hämnd AB" att du blir sugen att anlita.

Anonym sa...

missnöje är den billig terapi, men slöseri med tid.
Livet är för kort för missnöje, missunsamhet och andra negativa känslor.

/truebiker

9:47 PM



adde said...
truebiker: du skojar?
Så kan bara någon skriva som har varit dödligt sjuk eller är frireligiös.
Har du inte varit dödligt sjuk eller är frireligiös ska du nog ta dig en liten funderare på om du begriper dig på saker och ting.

Jag tycker allvarligt att man inte ska hänga upp sig på trivialiteter, vi lever för kort.
* Religion = waste of time ( gud bor inne i dig)
* De allra svartaste hardcore-pessimisterna menar ju de facto att livet är en enda väntan på döden, sålunda: dödsjuk? ja varför inte :o)

Nat sa...

Jo, jag fattar också ilskan. Särskilt för att jag fattar det här med musik och det citatet är speciellt för mig.Musik är halva mitt liv. Utan min mp3spelare stannar livet.

Någon gång när jag orkar ska jag berätta om turerna kring installationen av nytt bredband. Och hur jag reagerade på att vara utan internet i över två veckor.
Efter fjärde samtalet till deras kundtjänst kastade jag saker vilt omkring mig.

Upc kunde lika gärna ha chimpanser anställda, de är smartare.

Kan hända att du antager ett uppdrag till då.

//Nat

Anonym sa...

Om jag kunde hitta en vettig e-mailadress till VHS skulle du gärna få skicka en känga från mig. Kan man använda en "har du synpunkter på websidan"-adress? Nää.. kanske inte.. Varför undviker de ha en klago-mail? Konstigt tycker jag. Nästan som om de själva visste vilka puckon det är som jobbar där. Nästan lika irriterande som CSN.

Anonym sa...

ok. hur många här har egentligen kontaktat Jacobs Café och försökt luska ut deras mailadress?
ringde precis och blev mycket illa bemött av en ung dam som helst av allt ville trycka ner telefonen i halsen på mig lät det som.
detta gör mig än mer förbannad. kom igen mike - kan du inte dra iväg ett fax eller något? man kan inte se genom fingrarna på sådana här praktexempel av översitteri. ett klagogram måste helt enkelt bli av.
/ulf
ps. de hade ingen mail. tror hon ljög. fy faen.

Anonym sa...

En attack på Eniro 118 118 vore på sin plats.

Bakgrund.
Ringde vid ett tillfälle nummerupplysningen för att få reda på ett nummer utanför Sveriges gränser. Efter några dyra minuter i kö svarade en kille slött så in i helvete, -Eniro 118118 det här är Mats, eller va fan han hette. Bara svarsfrasen tog 30 sekunder varpå ytterliggare en tia rök. När jag till slut förkunnade mitt ärende så sa han i sitt snigeltempo, -Då får du ringa Eniro utland. Jag slog det nya nummret och döm om min förvåning när samma snigel svarade. Jag frågade vafan de höll på med och om han inte kunde ha hjälpt mig direkt. Det kunde han inte då detta var en annan och dessutom dyrare tjänst.

Missbelåtenhet: 2

Som jag ser det är det uppenbart att personalen har nå´n form av bonus för att suga ännu mer pengar ur sina kunder. Åtminstonde är de tillsagda att dra ut riktigt ordentligt på varje samtal.


Jag är även irriterad på Telia för deras sätt att blåsa folk på pengar. Först inför de en tilläggstjänst som talar om vem som ringer, nummerpresentation. När tillräckligt många tecknat sig för denna tjänst erbjuder de plötsligt sina kunder att kunna ringa anonymt genom en enkel knappkombination på telefonen.
Ja jag vet att det är flera år sen men jag var tvungen att få det ur mig.

mikebike sa...

ok. känns som att jag har ett par case att bita i nu. bra. jaan kan du maila mig mer exakt info. vem ska jag maila på eniro? kostar det verkligen per minut? är det inte per samtal? är du osäker på vad personen hette? (spelar inte så stor roll. jag kan dra in varenda jävel i detta) exakt såna grejer att du var tvungen att ringa ett annat nummer när du ändå var på tråden och det tillråga påallt var en samma person som svarade. sånt får mig att ladda pumphaglet i min fantasi.

Anonym sa...

OK!
Här kommer lite kalla fakta.

Att ringa Eniro 118118 kostar 4,25 kr i startavgift samt 11,25 kr/minut mellan 08:00-18:00 vardagar. Övrig tid är startavgiften 7,25 kr, dock är minutpriset det samma...WoW!

Att söka ett utlandsnummer (även om samma räv svarar) kostar 13 kr i startavgift samt 19,50 kr/minut mellan 08:00-18:00. Övrig tid lägger dom till 5 spänn på startavgiften.

Man kan således säga att jag blev uppkörd på några tior av Skalman den där kvällen. Tyvärr minns jag inte hans namn då en pava författardricka passerat strupen men det är skit samma, ALLA som jobbar där förhalar samtalen..

Anonym sa...

Glömde den enda mailadress jag kunde få fram, nämligen:

kund@eniro118118.se

En chefjävel borde få det istället, men de läser väl inga mail utan ägnar sig åt laxsnittar och annan gratismat på nå´t jävla chefsseminarium..

Anonym sa...

Jag e pissed off för att BBM inte fick oscar för best picture... skicar details per mail till dig.

Anonym sa...

Tack Mike, det låter väldigt bra! Jag tänkte faktiskt sätta en trea först men jag inbillade mig att det säkert irriterar mer än vad det egentligen gör, och att ingen skulle förstå min feta irritation. Hittills har alla som sett den bara sagt "men hallå, det är ju bara ett citat". Men nu när jag mött allt detta stöd och förståelse så uppgraderar jag mer än gärna till en trea, om det är tillåtet.

"Make them understand", som någon bad ass actionskådis skulle ha sagt, med halvraspig bad ass whiskey-röst.

Anonym sa...

Nyss hittat till din blogg och sitter nu varje kväll med ett brett leende och läser. Fan vad grym du är på att skriva! Skriv en bok vettja! Arbetsförmedlingen i Kungälv btw, skrattade så tårarna sprutade. Uppvuxen i den ankdammen så jag hade förmånen att se en inre korrekt bild av mannen med ballongchinosarna i det där trista huset b a k o m Nämndhuset. /Andrea

mikebike sa...

Jaan och mikael: Jag kommer att ta mig an era case. se et själv som klienter. jag kommer klura lite under några dagar och skickar sedan brevet. publicerar på bloggfrossa när jag får svar. får jag inte svar så publicerar jag brevet ändå.

mikebike sa...

andrea: tack för dina snälla ord. fan det lindrar träningsvärken (efter pass2) till och med. kul med en läsare som "vuxit upp i ankdammen" också. mange tak!

Anonym sa...

Fy faan vilken bra idé. Du strålar!

Är du fulltecknad eller finns det fortfarande chans att få ett klagogram skrivet av dig?

Undrar
Beatrice

mikebike sa...

när du sweettalkar sådär beatrice kan jag ju inte gärna säga stopp. skicka din förfrågan så får vi se om jag kan klämma in den;)

Stefan sa...

ExilOla sa att...

"T.ex. Varför inte leverera en klassisk brieost i datorn till supporten på dell och applestrore? Det är ju en present "that keeps on giving" till dom verkligen förstår vad det är som luktar. Alla i rummet kommer ju först misstänka varandra för diverse kroppsodörer."

jag kiknade!Precis det jag oxå vill!

mikebike: keep it upp-klagoservicen har ett egenvärde. De som dissar är med all säkerhet själva infiltratörer som harvar sina dagar på telia,eniro,upc,fortum,nordea,bostream,bredbandsbolaget, apple...och känner sig
a)hotade
b)träffade
c)att någon har ögonen på dem


negativ energi är också energi

Frida sa...

jag vill mer än gärna nominera Niklas på Dell's kundservice.. Han är nog den snällaste människan som finns där (hrmf)
att få honom att förstå att vår cd-läsare (el va de nu heter var sönder) tog ungefär 15 min. då hade han dessutom tvingat mej att sätta i en skiva o så kunde han inte förstå att det inte fungerade. smart kille. Men i vilket fall som helst han släppte mej ett tag i telefonrymden o tvingade mej o lyssna på kass musik... suck.. sen kom han tillbaks o undrade om jag skulle va hemma på torsdagen.. o jag bara jaa de e jag. då säger den jävlen jaa men då kommer din cd-läsare då o jag blev överlycklig. kom cd-läsaren? NEJ. Den skulle dessutom leveraras till dörren... En vecka senare ringde jag till Dell igen. Vem svarade? Jo NIKLAS! :) Så jag frågade var cd-läsaren blev av.. då säger han att dom inte har skickat den än!!! KATASTROF liksom. Två veckor senare får jag en avi från posten om ett paket som kan hämtas ut. det var vår cd- läsare som skulle hämtas på posten. Och den osm skulle komma med hemleverans. Så därför ska Niklas bli omhändertagen av dej. missbelåtenheten är en klar 3:a.
Mejladress o dylikt till niklas vet jag inte, jag vill inte veta heller tror jag. men man kan ju kontakta supporten ;) thx