fredag, december 12, 2008

Nya vänner

Man kan aldrig få för många vänner sägs det. Och idag fick jag ett mail av någon som heter Vero Kuro som säger sig ha hittat mig och vill bli min vän. Underbart. Hur kan man neka någon som gör ett sådant charmigt närmande att bli ens vän?

Vero vill att jag ska skriva tillbaka så att jag kan få en bild. Inget konstigt med det. Smicker som awaiting you lovely reply sitter såklart också där det ska.
Hello
My name is vero Kuru,In my search for friends through these sites,
(www.sugen.nu,annonslatsen.com, dagenslankar.se, toppensideor.com,
uppslaget.se) i came a cross your profile and after going through it,
i then made up my mind to contact you as my friend, hope you don't
mind,If you are interesting in knowing more about me,l want you to
write back to me, so that l will give you my picture for you to
know who l am.

Awaiting to see your lovely reply soonest,have a nice day.
Yours.(kuru.vero@yahoo.co.uk)
vero.
Eller så är Vero bara en liten internätt-busare med taskig skrivförmåga som försöker fula till sig mailadresser att skicka spam i gross till. Jag skulle vilja svara Vero att om jag hade vetat adressen hade jag kommit och hälsat på med en bultpistol. Det är svårt att syssla med spam om man sitter fast i väggen.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe ...spamdårarna skulle man vilja skicka till en väldigt "speciell" gubbe boendes i Missisippi, med ett hus "utan innerväggar", som du skrivit om för länge sedan.


:-)

Anonym sa...

Sugen.nu? Hänger du på såna sidor?? Ja man häpnar. Det roliga är ju att det finns ufon som nappar på sånt här.Hur dum är svennebanan egentligen?

mikebike sa...

hahaha du menar harold of leatheroaks? ja mycket bra idé.

mikebike sa...

redbanner: ehh nä inte jag men han/hon.

Spader Ess sa...

Inte helt okänd på nätet, den där Vero Kudo

http://antifraudintl.org/showthread.php?p=48209

Anonym sa...

hahaha. Exakt! Så hette han. Googlade just på namnet. ...men stannade där.

Hua!

Fredrik sa...

Går du på honom med bultpistol gör du liiite mer än bara sätter fast honom i väggen.
Spikpistol för fastsättning, bultpistol för avrättning.

Det är min ramsa för att inte ta fel.

. sa...

Vad är det för jävla namn då? Kusin med Osmo Vallo?

Anonym sa...

Tjena!

Den där översättningslänken funkar liksom hela tiden och jag kollade just upp dina senaste bravader på bloggen . . . på engelska.

Gillar speciellt rubriken "Tack Björn!" översatt från svenska till just engelska - "Thanks Bear!" ;D Helrätt men ändå så fel!

Ha en redi´t go´ helg!

Go gôbbe

Anonym sa...

Du skulle snackat ihop dig med mannen på tåget.. han är nog van att utföra tjänster medelst bultpistoler.

Daniel sa...

Skicka lite pengar åt gossen så slipper du bästa-vän tjafset!

. sa...

Mikebike, kan du hjälpa en som har kängururelatives att fatta hur man lägger in en översättningsfunktion??

Tesa sa...

*asg* Onekligen jättesvårt.