fredag, juli 29, 2005

Not so Foxy anymore!

Imorse vaknade jag med en svidande bakfylla. Det blev en blandfylla igår hemma hos några vänner. Vin, öl och whiskey i mängder. Det är det bästa... men imorse var det inte det bästa. Jag låg på soffan och spanade in "Lönsboda Fox", en kortfilmsdokumentär om intermezzot som utspelade sig när Samantha Fox uppträdde där 2002. Nåt förbannat bonnaläppamongo blev alldeles till sig och grabbade tag i hennes bröst, som om han pallade äpplen, när hon kom nära publiken. Sam hade fått ett spel och bankade micen i ansiktet på odygdspåsen och spräckte ansiktet bra på honom... hahaha alltså vilket jävla folk det bor i Lönsboda. Två polare fick en idé om att göra lilla Lönsboda till sveriges rockmetropol, good luck boys! Lyteskomik i högform.

En vän till mig har berättat att Lönsboda är den mest inavlade byn i Sverige - fan jag som var helt säker på att det var Edsbyn. De talar tydligen om det på läkarlinjen. Charmigt att bo i en by som är utsatt på kartan som inavelskadornas Mecka. Nå, nu har de både det och Samantha-Fox-incidenten.

De visade klipp från hennes konsert på sthlm pridegala 2003. Samantha var sig lik men hon var då sannerligen ingen Fox. Hon rörde sig som en skitnödig dvärg på scenen och all den sex hon utstrålade när jag var liten pôjk var som bortblåst. Då var hennes bröst min stösta dröm... hahaha ja jag säger då det.

En annan som håller på med sina bröst en del är Shakira. Jag såg en video med henne och nån latinamerikansk förortsdandy på Z-TV idag. Hon har uppfunnit Bröstjucket. Alla tjejer i hiphop- och R n' Bvideos juckar ju loss som det värsta. Dock med sina nedre regioner. Shakira gör det med brösten. Jag har inte riktigt fattat dealen. Vill hon se sexig ut? Jag tycker hon ser närmast spastisk ut.

Sedan var jag och fikade med en kompis på Café Puh på stigberget. Nothin' fancy. Sedan gick jag över gatan och köpte på mig lite högoktanig litteratur i form av "Tvekampen" boken som filmen Rambo - first blood baseras på. Alla killar läste den när vi gick i högstadiet. en tia kostade den så jag tänkte att what the heck för femon spänn fick jag både tvekampen och Hemmingways "Klockan klämtar för dig". Manligare litteratur får man leta efter. En bra motvikt till bröstjuck mm.

Inga kommentarer: