torsdag, juli 21, 2005

Lädertanten

I mitt grannhus bor det en viktigpetter till kärring. Hon håller koll så att ingen missbrukar tvättidssystemet. Bokar man en tid och inte tar den utan skiter i den så kan man ge sig fan på att hon ska kommentera det. Det sköna är att jag kom på henne för någon vecka sedan med att tvätta innan sju på morgonen (har man småbarn så är tvättid klockan åtta rena semestern) och sedan dess smörar hon som det värsta för mig som om jag hade makten att sätta dit henne för ett riktigt grovt brott. Hon tjatar och maler i så min hjärna skaver mot insidan skallen. Jag vet inte vilket som är bäst egentligen, men jag tror att jag föredrar hennes otrevliga jag, för hon är tio gånger värre när hon är trevlig.

Hon ser fan inte klok ut heller. Hon kanske är 70 år men ser ut som det dubbla. Maken till russinhy har jag aldrig varit med om. Hon ser ut att vara gjort i läder. Sladdrigt läder. Det är precis som om hon monterat in ett solarie som taklampa. Hon ser så jävla osund ut att man inte kan se henne i ögonen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns alltid en tvätthitler i gemensamma tvättstugor. Ofta en äldre dam med namn som Ulla eller Britt, men yngre modeller förekommer säkert också. Jag hoppas att jag själv inte någonsin kommer få ett så tråkigt/ensamt liv så att dagens höjdpunkt är att kontrollera torktumlarens luddfilter med ett mikroskop för att sedan kunna sätta dit den illivilliga person som nedlåtit sig att glömma plocka undan sin luddatom. Kanske bäst att flytta någonstans där man inte delar tvättstuga för att vara på den säkra sidan :-)