torsdag, maj 09, 2013

Ett inställt lopp är också ett lopp

Göteborgsvarvet närmar sig med stormsteg. Nästa lördag för att vara specifik. Men jag kommer inte springa. Träningen har inte gått som jag har tänkt mig. Inte alls faktiskt. Det känns som att jag inte gör några framsteg. Jag har svårt att sänka mitt tempo till under 6 min/km när jag springer mer än en halvmil. Förra året landade jag ju på 2.17 och jag tror inte att det skulle gå så mycket bättre i år. Jag vet liksom redan hur det känns att springa på den tiden så om jag inte tror (vilket jag inte gör) att jag kommer klämma det på två timmar blankt är det lika bra att skita i det. Därför har jag bestämt mig för att delta i loppet från en uteservering istället. Och börja sikta på nästa år (igen).

Så för den som är intresserad att springa loppet finns en rykande färsk startplats att hämta här. Tjej eller kille spelar ingen roll, men ni kommer att springa i mitt namn för det går inte att ändra namnet tyvärr.

Maila mig om intresse finnes.

6 kommentarer:

adde sa...

Det var tråkigt att höra. Men du kommer nog att njuta mer från uteserveringen om du inte är förberedd, som sagt.
Vill du ha en annan utmaning som är både kortare, snällare mot kroppen och i behagligare miljö kan jag tips om Risveden Terräng i september, 17km i skogen. :)

Anonym sa...

I'm excited to discover this page. I wanted to thank you for ones time just for this fantastic read!! I definitely appreciated every part of it and i also have you bookmarked to check out new things on your web site.

My blog; crear facebook

Robbelibobban sa...

Hur kul vore det inte om en elitlöpare tog över din startlapp och sänkte din tid med en timma, vilken prestationsångest inför nästa år då :)

Suzan sa...

Är själv anmäld men kan tipsa om ditt inlägg här om du inte redan "blivit av" med din plats?

mikebike sa...

Adde: Ja det är lite trist men som du säger. oförberedd är ingen hit. nästa år!

Robbelibobban: Mycket kul hade det varit. Spelar inte så stor roll vad det blir för tid men om det blir en bra får jag ju en bra plats nästa år :)

Suzan: Ja för fan tipsa! Verkar inte vara nåt vidare tryck på startplatsen.

Johanna sa...

Jag har aldrig sprungit men höll på att göra det i år, spontant beslut dagen innan. Tog dock mitt förnuft tillfånga som tur var.

Alla säger "ha bara som mål att ta dig runt" men det kan man ju inte ha? Alla har väl någon måltid i huvudet som man kommer bli asarg om man inte klarar? Min är två timmar. Bättre än det och jag är nöjd. Sämre än det och jag är inte nöjd.

Och vi kan väl säga såhär. Det finns en anledning till att jag inte sprang. Risken överträffar chansen rätt mkt.