fredag, oktober 24, 2008

Konstiga sökord

Då och då kollar jag vad folk söker på för att hitta till min blogg. Oftast är det något perverst eller bara konstigt. Det är lite kul och lite ledsamt.

Idag när jag kollade så såg jag att första sökordsträffen var från någon som googlade "drakbord". Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det. Det är både perverst och konstigt på samma gång. Jag försöker föreställa mig hur det gick till och får bara upp en väldigt fördomsfull bild. Jag kan inte se något annat än en acnehärjad slyngel i sina sämsta år som sitter på sitt pojkrum iklädd Hammerfall-T-shirt och googlar efter tjusiga inredningsdetaljer.

Det finns så mycket sjukt tacky prylar man kan inreda en svendomsborg med; som barskåp, takfläkt, spegelvägg och vattensäng osv. Men drakbord. Ärligt talat, hur fan kommer man på att skriva in "drakbord" i sökfältet?

18 kommentarer:

Anonym sa...

det var den fredagskvällen. hahaha, du e störd! Tack. Jonas

Anders sa...

Han kanske hade sluntit på tangenterna när han skulle skriva "drakborg", precis som du själv slant i rubriken? Men man ska aldrig förstöra en bra skröna...

Mattias Lyckne sa...

Och så ska vi ju inte glömma att din blogg kom upp när personen sökte på detta ord ;)

Anonym sa...

Hahahahahahaaa... Du e GULD MikeBike!
// J

mikebike sa...

jonas: tack själv :)

anders: haha ja jag korrade det nu. man kan ju alltid hoppas. men vad är en drakborg?

kort: haha nej det ska vi inte glömma.

J: guld. inte dåligt. tack :)

Anonym sa...

Du är verkligen ordens mästare mike..."acnehärjad slyngel, svendomsborg". I min perfekta värld styr du svenska akademin med järnhand.

Josefine sa...

Du verkar vara en riktig skämtare mikebike. Guld är du med ser jag. Låter fint det! Var handlar du dina drakbord? På Atlantic?

mikebike sa...

anonym: haha ja det skulle se ut det. akademin... haha trevlig tanke iallafall. tack.

Muffin: Haha ja självklart. jag samlar ihop pengar för att kunna köpa mig en riktigt maffig pjäs.

Anonym sa...

Jag hade aldrig hört det ordet förut, men OJ vilka sjuka skapelser man hittar genom google på ordet drakbord.
Lika mycket god smak som dom där affischerna med svart sammet och neonfärger.

/adde
(va i hela friden menas med att det inte går att skriva in "Namn/URL" längre?)

mikebike sa...

addde: låter konstigt. kanske nåt tillfälligt. jag har inte ändrat några inställningar.

Spader Ess sa...

hmm, jag tror att någon här har glömt hur det var att vara hormonstinn tonåring. Själv hade jag varit eld och lågor efter ett eget drakbord till min hårdrocksborg till pojkrum. nu fick jag nöja mig med ett egentillverkat av utplattade ölburkar.:-)

Dock skulle jag idag inte vilja ha ett om dom så kastade det efter mig. Men jag ser hur min egen son trånar efter dem när han ser dem....

Anonym sa...

Jag och mitt ex bodde ihop med en utav hans kompisar ett tag. Han hade ett sådant bord. Med tillhörande svärd (pluralis). Vi lyckades dock lokalisera dem enbart tills hans rum för det mesta men när vi minst anade så stod det nån orch eller liknande och lurade på tv-bänken eller liknande. Han var 25. Punkt.

Anonym sa...

hur kollar man vad folk sökt på??
mvh generationen INNAN datahackers.. ;D

Medelklassman sa...

Drakbord, dvärgsex, nazism. The possibilities are endless...

Anonym sa...

Mikebike, "Drakborgen" är ju ett klassiskt och kultigt sällskapsspel från... öh... sent 80-tal, tidigt 90-tal kanske? Svårt att få tag på idag men det finns nog ett par exemplar på Tradera och liknande. Kanske var människan ute efter det? :)

/Moa

Redaktionen Tidningen Varför sa...

En perfekt beskrivning av Mats - århundradets största loser:
http://tidningenvarfor.blogspot.com/2008/09/vi-mste-tala-om-mats.html

The Girls Of Florida sa...

Vad sägs om "supertjejer". Den är vi mycket stolta över.

Anonym sa...

Fast kan det inte ha varit så att läsaren 1) var inne på din blogg och läste texten om drakbord. 2) undrade hur många träffar drakbord egentligen ger 3) gjorde en sökning, fick träffar, en av dem var din sida. 4) gick in igen på din sida eftersom det var där han trots allt ville fortsätta.

I alla fall vaknade en lust hos mig att se vad en google-sökning på sökordet drakbord skulle ge när jag lästa din drakbords-text.