onsdag, januari 14, 2009

Jävlar i min lilla blogglåda!



Jag har gått och blivit nominerad till Stora Bloggpriset i kategorin "vardag". Jag ska villigt erkänna att jag igår kväll knappt visste vad det var. Jag visste att några bloggare jag tycker väldigt mycket om hade nominerat mig, t.ex. Ulrika Good och Tyskungen. Jag trodde givetvis inte att jag skulle komma med på shortlist. Det vore ju helt befängt. Men det gjorde jag. Sjukt. Kul. Fast jag är såklart inte dummare än att jag fattar att jag är helt rökt när jag tittar på konkurrentuppställningen.

Nu har jag i alla fall vattenkammat mig, tagit på lite luktagottvatten och putsat upp min profil lite. Korrigerat till min rätta ålder och tagit bort det fåniga epitetet "turbopappa" som jag har blivit frågad om så många gånger men aldrig kunnat svara. Det var något jag skrev när jag skapade bloggjäveln sommaren 2005.

Jag antar att omröstningen börjar snart och jag kommer att vara extremt glad för alla som röstar på mig.


Etiketter:

40 kommentarer:

The Girls Of Florida sa...

Ha den äran det är du värd. Nu håller jag både tummar och armbågar för dig.

Anonym sa...

Extremt glad? Låter inte så värstans för en pessimistisk realist på 32 sura år. Hade vänta mig något mer i stil med "Rösta på mig, för f-n! Annars ska jag köra ner en lyktstolpe i halsen på dig! FATTAR DU DET?"

Men det kanske är att överdriva lite. Jag röstar på dig i alla fall - för säkerhets skull.

mikebike sa...

Floridagirlsen: Tack tack. armbågar till och med. inte dåligt.

stellan: ja... du kanske har en poäng. Men jag är ju inget svin egentligen. Jag är ganska snäll och våldsamt vanlig, då blir man sån, extremt glad.

Anonym sa...

Men majken, då är det kanske dags att dra ner brallorna på nytt och börja tigga röster? Vad lockar du med denna gång - spotify?

Anonym sa...

Jag gillade din gamla presentation bättre, det var mer schwung i den... buhu.

Anonym sa...

Kan du inte kalla dig för Bronson-pappa eller så?

//Kalla Kåre

mikebike sa...

kronbladh: haha jag har ju fan skänkt bort alla jag kommit över. har inga kvar. rösta bara är du snäll.

lingon: ja det var det men jag orkar inte en fråga till om det där jävla turbopappa. den som är nu får duga så länge. till jag filat på en mer rättvisande.

kåre: tål att tänkas på. kanske ska göra nåt på det. Jag döpte ju till och med ett gammalt företag jag hade efter den mannen en gång i tiden.

Anonym sa...

Tufft, grattis! Men hur tusan röstar man?

Anonym sa...

Grattis det är du väl värd.

Grymt kul. du får min röst givetvis, (Skall bra komma på hur f*n man röstar) ;-)))

Kanske skulle skrämmas lite typ, "Rösta på mig annars skickar jag Ryssland på dig"

Vi vet ju alla vad Ryssland kan.

Johan I Majorna

Erik Laakso sa...

Kommer du på galan då? Vore ju kul att få en livebild av mannen från bloggen menar jag. :)
Återigen, grattis. Och jag tror du har en hyfsad chans att kamma hem det här faktiskt.

Mamman sa...

Du är bättre än bäst, dräpande helt enkelt! Jag röstar.

Mr Elway sa...

Klart som fan du sopar banan med de andra. Du är den ende av de nominerade som jag har på min bloglovin'.

mikebike sa...

trogen besökare: på storabloggpriset-sajten. tror inte den har börjat ännu.

johan i majorna: tack tack. ja ryssen kan allt.

erik laakso: jag vet inte. galor är inte riktigt min grej. tror du? alex shulman har ju typ hundra gånger fler läsare än jag per dag.

annakarin: tack för den du. det gör mig glad.

Anonym sa...

Det där miffot so kommenterat de nominerade var ju ändå lite styrfull...

om blondinbella och att hon inte var nominerad.

"Jag tycker personligen att hennes blogg varken är bättre eller sämre än de nominerades bloggar."

Har hamnat på hennes bakgård på internet en gång och det framkallade svåra ångestattacker.

Madelen sa...

Får jag rösta? I så fall får du LÄTT min röst! Kan inte komma på någon blogg som är bättre än denna... framförallt inte nu när det uppdateras i princip varje dag! :)

Kram & grattis!

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Jag kommer göra allt i min makt för att du ska vinna.
Speciellt nu eftersom jag själv inte är nominerad. *argh*

;-)

Nackdelen med såna här tävlingar är generellt att man känner pressen att överprestera för att vinna.

Lova att inte fastna i den fällan. Fortsätt bara som vanligt så kommer du ta hem det här.

Dessutom tror jag att Alex kommer avsäga sig sin titel om han får en. Han har ju varit väldigt kritisk tidigare.

Och jag har ju haft rätt förut, eller hur?

;-)

/Klaus

Anonym sa...

Haha, jag hoppas du vinner så att du själv får äran att delta i en smådassig gala, man kan ju bara hoppas att den kommer upp i guldbagge-klass. Bara jag hittar hur man röstar så lägger jag min röst på dig också. Det svider i själen varje gång Schulman får uppmuntran att fortsätta skriva...

Blue sa...

Grattis!!!

Klart värd det. Och det betyder ju att de flesta av dina kommentatorer har en del bakom pannbenet ;o)

Lukta gott alltså...Old Spice eller :-p

Anonym sa...

Du tigger så osnyggt.

-Luca

Daniel sa...

Lycka till.

Nu tar du hem det här. Sedan ska det festas i champagne la dolce vita!

Anonym sa...

Men en sån storfräsare minsann. Grattis! Jag ska rösta om jag kommer på hur man gör.

/Anique

Fiffi sa...

Grattis killen!
Du är så jävla jävla värd att vinna.
12 poäng från fiffigalaxen!

Anonym sa...

Ååååh grattis! Har följt din blogg i flera år och du är en stor IDOL!

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Vi tar ett glas champagne när du tar hem det här på galan.
OK?

/Klaus

Anonym sa...

Jag röstar naturligtvis på dig!

Men man är allt lite orolig att ev. vinst och tillhörande stardom skulle förstöra vardagskänslan i bloggen och få dig att censurera mer... Dina lustmord på div kända personer kanske skulle få en annan ton om du var polare med deras polare så att säga. Börja hänga med Pelle Porseryd på innekrogar i Sthlm och skriva att veckans Idol var fantastiskt a la Alex Schulman... Följa bästisarna i stjärnor på is och bua när de åker ut istället för att slakta hela formatet?

Äh det är en risk man får ta!

mikebike sa...

madelen: alla får rösta men jag vet inte riktigt när det börjar.

klaus: jag lovar att fortsätta som vanligt. jag kan inget annat. tack som fan för att du röstar på mig. känns väldigt roligt.

rasseltassel: du jag vet inte om jag är så sugen på nån gala. men jag är glad för din röst om jag får den.

blue: hahaha ja old spice just prexis!

luca: jag tigger verkligen inte.

daniel: tack

anique: åhh man tackar. längesedan du kommenterade här. du har mest synts hos kvinnan i hushållet;) jag vet inte hur man röstar, vet inte ens om röstningen har påbörjats.

fiffi: åh tackar så väldans mycket. är den igång nu alltså? omröstningen.

emma: tack så hemskt mycket. vad roligt att du läst i flera år. det är ju skitkul.

klaus: alltså gala är inte min påse direkt. jag vet inte om jag ska åka. men om jag gör det ska vi definitivt skåla.

anna: tror inte du behöver oroa dig ;) risken känns inte direkt överhängande att jag skulle byta personlighet och bli helt rubbad. men tack för att du röstar på mig.

Anonym sa...

Shulman kan dra nåt gammalt över sig. Hans ansikte är så överexponerat i medierna att vardagsrealismen har sjunkit till en låg nivå trovärdighetsmässigt.

Anonym sa...

Man kan rösta från och med vecka 4, alltså nästa vecka på: http://storabloggpriset.se/

Jag röstar såklart på dig, Mike!

Anonym sa...

Lycka till!

Medelklassman sa...

Bloggtävlingar känns ungefär lika hett som diverse galor. Men bara för att det är du ska få en röst av mig i alla fall.

Medelklassman sa...

Eller om det är cookiebaserad omröstning ska jag rensa cachen 684gånger och rösta om och om och om igen....

Kanske nån händig polare kan skriva ett litet hacker-script? Ska kolla...

Anonym sa...

Du har min röst...hoppas du vinner :O) (d borde du)

Anonym sa...

Så fort man kan börja rösta så har du min röst. Du har länge varit den enda blogg jag läser, fram tills jag började läsa J:s blogg i förrgår :-)

Blygisens betraktelser sa...

Du SKA ha det här priset, Miken.

:-)

Robbelibobban sa...

Du kommer att sparka röven av dom andra, så är det bara. Kör hårt!

Anonym sa...

Klart du ska vinna, har svårt att tro att det finns en bättre blogg. Har rekommenderat hur många kompisar som helst att läsa här, tack för briljant läsning!

Anne sa...

Gratulerar! Du har min röst, var så säker.

Anonym sa...

http://tonarsmorsa.se/2009/01/14/jantelagen-och-stora-bloggpriset/

;-)

Anonym sa...

Tjenis!

Klart du skall vinna! Jag vet redan hur jag röstar ;)

Sedan är det lite charmigt att smått tykne Mikebike, killen som jabbar och slänger iväg en och annan högerkrok, skriver om precis det han vill, tufft slår ner på orättfärdigheter etc. sådär helt uppriktigt erkänner att "...jag kommer att vara extremt glad för alla som röstar på mig".

Den lite ödmjuka formuleringen frammanar bilden av den busige, ostyriga Kalle & Hobbe-Kalle när han sitter hos fotografen, vattenkammad och lite nervös.

Sist, när det var aktuellt med "Tyskungens Pris", blev det ju lite mer horeri om man säger . . . helt rätt men ändå . . .

Även om du nu är nominerad och kanske skulle vinna, så skulle jag bli extremt glad om du framöver inte väljer att använda ett mer politiskt korrekt språk. Det skulle förstöra charmen liksom . . .

Vad gäller nomineringen som sådan så avslutar jag med ett "Ja jävlar vilket rätt val!".

Go gôbbe i Götet

Anonym sa...

Och ja ja. Jag är skyldig till en nomineringsröst i alla fall. Det är du värd.