onsdag, juni 06, 2007

Jag dödade inte Povel

Ibland slås man av hur dumma vissa kommentarer är.

Häromdagen skrev jag att jag har svårt som fan för Povel Ramel eftersom han massproducerat en massa klämkäck humor som jag inte pallar alls. Jag pratade om ett stipendie han instiftat som är lika käckt som Povel själv. Jag stör mig på det.

Nu är han död.

Då ramlar det in kommentarer om att jag fått som jag ville, att jag dödat Povel etc. Andra snackar om tajming. Det är vid sådana tillfällen jag blir riktigt trött.

En kurs i svensk läsförståelse någon??

För det första så ville jag inte att Povel skulle dö, jag tycker bara att hans typ av humor är svintråkig. För det andra så tror jag att ett blogginläggs makt över liv och död är något mer begränsad. Snararde är det väl rätt känt att pacemakeroperationer på nittotaggare har en tendens att strula ibland. Vad gäller tajming så tycker jag inte att det var dålig tajming. Varför skulle det vara dålig tajming att säga att jag inte sympatiserar med rickitickiticki-ramelsk humor medan han lever. Det hade varit sämre tajming att såga honom idag precis när han dött.

Men jag kan hålla med om att det är ironiskt att jag ondgjorde mig över hans käcketikäcka humor för bara ett par dagar sedan eftersom jag nu kommer tvångsfödas med just den varan. Gissa om SVT kommer duka upp en fet kavalkad av minnesprogram och hyllningsgalor.

Jag kan inte låta bli att skratta. Snacka om att bli biten i röven av självaste Povel. Somliga straffar gud genast - resten tar Povel hand om...

19 kommentarer:

: \ sa...

haha, sista raden var klockren!

Anonym sa...

http://www.quixoticals.com/2007/05/these-guys-need-girlfriends.html

Om du inte sett det, titta noga! Eller titta igen. Hysteriskt hysteriskt roligt!

Doktor Svårmod sa...

Ullis: Hahahahahah vad i helv.. :'D

Anonym sa...

Med min kommentar om tajming menade jag naturligtvis att det var ironiskt att du råkade såga honom precis innan han trillade av pinn. Faktum är att jag just tänkte stämma in i dissandet, men då hade gubben precis gått och dött.

Men det spelar ingen roll: Povels "humor" var sjukt kass och tramsig. Så, må gubben vila i frid. Och snälla, snälla SVT: låt hans alster vila med honom.

Anonym sa...

Död eller inte. Povels grejer kanske var roliga på 50 talet, men knappast idag. Att artister kan med att stå under ett polkatäcke för 30 lakan säger ju mer om artisten än om Povel egentligen...

Det är vid såna här tillfällen när SVT bara pumpar ut gammal skåpmat man är grymt nöjd med att inte betala TV licens.

Anonym sa...

Ullis: Det hade varit intressant om MC Ramel hade regiserat videon. Kändes knappast klämkäckt men dock hysteriskt roligt. Denna sorterar man in under kategorin "avsaknad av självinsikt"

Anonym sa...

DU DÖDADE HONOM

/Katta

mikebike sa...

ullis: fan alltså jag pallade knappt hälften. vad rubbat. killar i grupp alltså...

andreas: japp fattar att du menade det. men egentligen handlade ju inlägget om hans jävla stipendium och omständigheterna kring utdelandet, samtidigt kommer jag in å hur tråkig jag tycker povel är. spelar ingen roll att han sedan gick och dog. det var stundens ingivelse. det hgade varit surare att såga honom idag. jag ser det lustiga men ändå inte.

da bomb: så du är en smitare ;) ja det är väl bara att njuta då av att inte betala när de änder en hyllningskoncert med robert broberg.

katta: jag trodde du sysslade med vetenskap i dina studier... har ni börjat med voodo nu med?

Anonym sa...

Haha, jag ser din oförrättade min ändå hit bort Mike :)
Och jag tror dig.
/Annica

Anonym sa...

Funny boy som Povel skulle sagt...

Anonym sa...

Vad du än gör så gör du det för mycket. Lagom?

mikebike sa...

luca: lagom är inget kul alls. jag hatar gråzoner.

Anonym sa...

DU DÖDADE HOHOM

Anonym sa...

Om du dödade honom så kan vi ha varit i maskopi. Jag höll ju med i precis allt du skrev :-)

Anonym sa...

Povel var en ordkonstnär och -ekvilibrist. Du och dina bloggtexter är bara juvenila, patetiska rättstavningsförsök jmf Povels texter och språkkänsla.

B'a s'att du vet, pucko

Anonym sa...

Så klart att du inte dödade Povel. Robert Gustavsson och Arne Weise lever ju bara för att ta ett par exempel.

Anonym sa...

hmm, nu fick ni faen igång mig med, Robert Gustafsson....var rolig i typ en sådär 10 minuter, sedan blev han bara för mycket...pinsam är nog ordet jag söker, och Arne Baize som mina söner så glatt trycker ur sig är i samma årgång som neanderthal maffian som svt brukar anlita numera för kultur är ju sååå chique, ge mig hellre babben larsson med jordära humor än någon skrynklig bock vid namn Arne eller blasé Robban. Tur vi alla får tycka olika, annars vore det världskrig för lääänge sedan ^^

mikebike sa...

Anonym:
Povel var en ordkonstnär och -ekvilibrist. Du och dina bloggtexter är bara juvenila, patetiska rättstavningsförsök jmf Povels texter och språkkänsla.

B'a s'att du vet, pucko


Hahaha... vad fint att du tar dig tiud att öppna stora ordboken för att komma till povels räddning. "Evilibrist" och "juvenila". Wow vad du kan;)

Om povel var ordkonstnär så är du ordonanist.

Fröken Lund sa...

Touché!