Vad vill ni mig Nordea? Jag fattar inte.
Har fått mailet nedan skickat till mig en massa gånger nu. Jag har ju redan skickat mina uppgifter tre gånger. Funkar det inte den här gången får ni maila mig ett kontonummer som jag kan föra över alla mina pengar till manuellt. Så får vi det överstökat.
Deal?
----------
Kära kund,
Nordea tekniska serviceavdelning håller på att utföra en planerad uppgradering av mjukvaran för att förbättra servicekvaliteten åt bankens kunder.
Vi ber dig att börja proceduren för att bekräfta dina bankkontodetaljer. Klicka på länken, som du hitter i slutet av det här e-postmeddelandet, för att göra detta.
http://kund-ref264036971.nordea.se/onlinetekniska/service.aspx
11 kommentarer:
Hehe, det är inte lätt att vara banken till lags:)
:)
Ja, hur många gånger ska som fråga efter samma sak? Va f.., läs om mailet istället.
Y: nä men jag försöker göra vcad jag kan för att underlätta deras jobb ;)
Det är gott med vänliga och tillitsfulla medborgare, kunder och kontohavare...
Hahaha!
Som dom kört i en radioreklam för Telias säkerhetslösningar (tror jag det var?)
Kommer det upp en pop-up på ryska på din dator, skriv bara in ditt visakorts nummer så försvinner den...:-)
Haha.. varför får jag aldrig dessa utskick? Är också trogen Nordea-kund ju..
Läste Nordkorea istället för Nordea. Galet var ordet. Heja!
Hrm. Se upp med de där. Finns dolda faror. Jag skrev ett obscent och hånfullt svarsmejl till en phisher och nu tror jag att jag är uppskriven på varenda spamlista på internet...
Nordea skriver ju på sin internettjänt att det ALDRIG skikar ut mail till folk. Om nån mailar i Nordeas namn vill nån antagligen roffa åt sig dina pengar.
Nordea skriver ju på sin internettjänt att det ALDRIG skikar ut mail till folk. Om nån mailar i Nordeas namn vill nån antagligen roffa åt sig dina pengar.
Skicka en kommentar