måndag, februari 28, 2022

Fifan

EU och övriga västvärldens sanktioner mot Ryssland är hårda och tydliga. Det får vara slut på skit. Men när alla andra sluter upp bakom Ukraina och förkastar det vidriga övergrepp som pågår från ryska regimen och deras papphatt till ledare då kan man ge sig fan på att det finns en genomkorrupt äcklig internationell organisation med så mycket sylt i ryggen att de inte ids annat än att huka för Putin. Fifa. Fifan för Fifa.


The dude bro's: Infantino och Pyttin


Att utesluta Ryssland från VM borde i dagsläget vara gjort i en enklare snytning. Ingen vill spela mot dem. Ingen vill se dem i ett VM. Ingen vill ha ett skit med dem att göra så länge de är inne i Ukraina och vevar. Sanktionerna dundrar över Ryssland på alla fronter. Utan pardon. Det borde vara en självklarhet att bojkotta VM för alla lag som inte vill ha blod på sina händer och fötter i det här läget. Men den korrupta piss-organisationen FIFA med den ryska rövhålsrengöraren Gianni Infantino i spetsen beslutar ändå att låta Ryssland delta i playoff-spelet. Med vissa sanktioner framhåller de malligt. Men eftersom Fifas hårdhandskar är gjorda av jell-o innebär det att de får spela i andra tröjor än de tänkt och och på "neutral mark". Sorry, Infantino, men det finns ingen neutral mark längre. Jag spyr av deras mesighet.

Alla vet att det är skillnad på der ryska folket och den ryska regimen. Men det går inte att låta någonting vara business as usual nu. Genom att isolera Ryssland på alla plan blir hela nationen en tryckkokare som förhoppningsvis hinner briserar inifrån, innan Putin får för sig att faktiskt trycka på den röda knappen och göra game over med världen. 

Därför är Fifas fega beslut extra provocerande. Är det kanske läge att avpolletera det där vidriga roffar-posset en gång för alla? Starta en ny internationell fotbollsorganisation och lämna Fifa-svinen till Ryssland så kan de kicka boll bäst fan de vill. På riktigt. Hade inte fotbollsvärlden varit en finare plats utan dem. Jag förväntar mig att Sverige bojkottar allt som har med fotbollsmästerskap att göra.

13 kommentarer:

Lafamilia sa...

Kul att du är tillbaka; inte så kul att samtiden brinner.
Som säkert alla sett, så är där en fortsättning där de blev avstängda, som ryska förbundet överklagat. Jag lämnar deras slutkläm här, så man riktigt, riktigt kan ta in den:

"...Vidare skriver det ryska förbundet att de inte fått rätten att framföra sin ståndpunkt innan ett beslut togs i frågan och att det förfarandet kränkte deras grundläggande rätt till ett försvar."

https://www.svt.se/sport/kriget-i-ukraina-xxx-xxx/ryssland-overklagar-fifas-dom

mikebike sa...

Lafamilia: Tack kul att du kommenterade. Och ja hahaha helt otroligt, man börjar nästan undra om de jobbar med ironi på hög nivå eller om de försöker sig på svår humor (too close). Jävla dårar. Men men hörde imorse att FIFA valt att ignorera överklagandet.

Anonym sa...

Fifa måste vara en gyllene bastion för allsköns mutkolvar, skurkar med samveten rymliga som jupiter, folk som har rövat sig fram via sina respektive länders egna små incestuösa fotbollskluster. VM i Quatar är ju kronan på verket för denna föredömliga gruppering. Blästra dom. Mvh/Exilväschötten

boy sa...

I think this article is useful to everyone.
รีวิวแฟชั่น
บาคาร่าเล่นยังไง
ตารางบอล
วิธีเล่นหวย
สล็อต

Unknown sa...

Sverige bojkottade ju på sitt eget vis kan man säga.

maya elijah sa...

Hej vänner, detta är mitt vittnesbörd. Jag har varit gift i 5 år och vi bor tillsammans i 9 år. Vi var skilda i 4 månader. Han vill lämna och vill inte rädda vårt äktenskap. Vi var ett fantastiskt par (åtminstone jag trodde på det) och bråkade sällan. Några månader innan han åkte hemifrån var han så inaktiv och sov mycket. Jag insåg att han hade en känslomässig koppling till någon, och jag bekräftade att han var attraherad av henne. Sedan sa han att han inte längre var kär i mig och att han inte kunde leva med mig. Jag bad, grät och så vidare i månader. Jag behöver verkligen hjälp och jag vill ha tillbaka min man. Jag surfade på internet när jag såg en kvinnas vittnesmål om att Dr. Alaba var en underbar trollkarl som hjälpte till att bota myom, och hon kunde tvinga sitt eget barn att återfå sitt lugn hemma. hon skrev hans kontakt och jag kopierade honom, först misstänkte jag den här kontakten, men jag behöver verkligen en permanent lösning på mitt problem, så jag skickar honom ett meddelande som förklarar min situation, han sa till mig att se till att min man kommer tillbaka om jag har att bete sig så som han påpekade för mig, jag gjorde allt han sa till mig, och den fjärde dagen fick jag en ursäkt från honom om att han inte visste vad som var fel på honom, samma kväll återvände han hem och bad för alla hans synder och eftersom vår kärlek och äktenskap har blivit starkare, vill jag tacka den store magikern av trollformler Dr Alaba för hans goda arbete och lycka i livet igen. Om du har samma familjeproblem eller andra problem, kontakta Dr Alaba idag på: dralaba3000@gmail.com eller kontakta honom på WhatsApp och Viber på detta nummer: +1 (425) 477- 2744 Kan utföra alla trollformler du tror att jag jag ett levande vittnesbörd ................

Anonym sa...

Heja för en ny text snart!

T sa...

Åh alltså det finns få moment i livet som är så ljuvliga som när man har en pissig, jobbtrött kväll, tar en dusch, köper öl och sätter sig vid datorn och kommer på ...Bloggfrossa! och så har du ett nytt inlägg här. Ser nu att det är ifrån februari men vafan, det är nästan februari ju!
Du är bäst, skriv mer!

Anonym sa...

Hallå! Snubblade in här igen efter att en kollega svarat på ett mejl från 2016 (!) där jag rekommenderade din blogg. Hoppas att det kommer fler inlägg från dig!

/Cliff Hanger

Anonym sa...

SKRIV!

Anonym sa...

FIFA. Organisationen är ju röten från topp till botten och har varit det i decennier. Money talks, and bullshit walks. Infantino verkar ju vara på gränsen till debil. Så nej tack FIFA.
Mvh/exilväschötten

https://sextoysonlinestore.com sa...

Most of the sex products and sex toys are available at Sex Shop Sextoysonlinestore.com  ❤

Anonym sa...

BLOGGA!