fredag, februari 15, 2013

Trimmad

Och två dagar senare sitter jag här nyklippt, vältrimmad och nöjd så in i helvetet.


Igår efter jobbet var jag på Sharper. Gick in som en lodis och kom ut som ny. Fan alltså. Måste verkligen rekommendera det stället. Älskar't. Det är en större upplevelse än man vanligtvis förknippar med att klippa sig. Jag ska inte säga att jag känner mig bekväm där. Tvärtom. Men inte nervös heller. Det är något annat. Ett slags pirr i magen. Lite som när man var liten och var på nöjesfält. Luften är fylld av spänning, förväntan och atmosfär och man bara känner att man... gillar det. Och när blev ni förresten bjudna på whiskey hos frisören sist?

Jag har sagt det innan men jag säger det igen. Jag kan nästan inte komma på när jag spenderade 600 spänn på mig själv mer väl än hos Sharpergänget.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det här är ju internet,. Förväntningen ligger på en före och efter bild. Gärna i profil. Det vore flott om det ingick mugshot i priset.

Grillfest

Baronessan sa...

Så fantastiskt trevligt du har haft det då. Och whisky!!! Det ska jag minsann säga till min frisör - tillika dotter. Men jag nöjer mig nog med ett glas vin jag. Glad fredag!

Fifi sa...

Jag älskar stället! Eller jag älskar vad de gör med min man menar jag.

Six sa...

Se där, måste varit fin whisky och blivit en luxuös frisyr med tanka på priset. Hållr med förste kommentatorn angående bildbevis!

Molly sa...

Har alla skägg i Gbg?

Anonym sa...

Alla borde ha skägg!

adde sa...

Nästan alla har skägg i Gbg. Och de allra flesta heter Glenn.

Bra, Mike, då vet jag vart jag ska gå den dagen jag tappar greppet om tandborsten och den försvinner.

/dab sa...

Jag säger ju det, Majornaskägg som jag kallar det (läs talibanskägg) verkar ha blivit da shit i Gbg.

adde sa...

Imorrn har jag bokat tid för mitt skägg. Jag nämnde att jag läst en väldigt positiv recension här om dom, så då blev han nyfiken och skulle in å läsa själv. :)

Z sa...

tänk, medelåldersmän som vårdar sina skägg. äntligen vet vi mer om det!

mikebike sa...

Z: Härligt att ha dig här. Du bara måste läsa. I love it.

Z sa...

Har en sida hamnar i mina bokmärken så blir den läst. Jag har inga problem med det, jag läser allt jag kommer över. Dina texter får mig allt oftare att tänka på vikten av att emellanåt dekonstruera sig själv. Det kanske du skulle tycka kul, normalitetens murar blir så tydliga då.