tisdag, mars 06, 2012

Saker man gör tillsammans...

Idag var jag hemma från jobbet. Känner mig ganska krasslig och tyck-synd-om. Ledvärk, illamående, feberfrossa och sånt. Då är man inte så tuff. Josefine mår också lite so so. Det är trist att må dåligt. Men det är också lite mysigt för man kan passa på att hitta på grejer ihop då. Sånt man inte gör varenda dag... T.ex. så gav Josefine mig nyss en komplett manikyr. Vilken grej va. Det har jag aldrig fått innan.

Hon började med att polera upp en medelglans på naglarna med slags polersvamp. Sedan applicerade hon en cleanser med inbyggd peeling typ, som hon masserade in på naglarna. Vidare strök hon på ett lager myrrolja som tydligen stärker och bygger upp. Det blev blankt utav bara fan. Glans 8. Till sist applicerade hon en mjukgörande nagelbandsconditioner och smörjde in mina händer med en mandel/jojoba-handkräm.

Nu så här direkt efteråt är det svårt att tro att de här späda tassarna alldeles nyss såg ut och kändes som ett par grovarbetarlabbar. Formade av kontorstidens tand och hårt tangentbordsknattrande. Luktar gott gör de också.

6 kommentarer:

Johanna sa...

Haha, vilken LYX.

Johannka sa...

Usch, jag råkade blanda ihop mani med pedi och satt och trodde att du beskrev hur hon högpolerade dina fötter, det var obehagligt.

tobbe_j sa...

Exakt hur mycket feber hade du när du skrev det här inlägget? :)

Fifi sa...

Lyxigt!
Jag borde nog skippa fotmassagen till förmån för manikyr nästa gång maken erbjuder sig

Bukkake sa...

Sedan spände hon på dig en xxx och sig själv en xxx...

Nej vänta det är ju sådant som vi gör här nere nu. XOXO från Tokyo

mikebike sa...

Johanna: Oh jess!

johannka: det får det bli nästa gång :)

Tobbe: Ca 39 :)

Fifi: ba gör't

bukkake: det ska böjas i tid!