tisdag, oktober 19, 2010

Modemanifest à la Trettioplus

En av mina absoluta favoritbloggare, herr Trettioplus (soon to be 40+), publicerade idag ett öppet manifest där han listar kläder av icke önskvärd natur. Listan innehåller hittills bara två futtiga punkter, så därför tänkte jag passa på att hjälpa honom på traven genom att länka till ett gäng episka radiospottar från för länge sedan. Dels för att de passar temat så fantastiskt väl och dels för att de i sig bär stort ansvar för hur min kärlek till reklambranschen en gång i tiden uppstod, och hur det kommer sig att jag ens jobbar med det jag gör idag. Copymässig humorbriljans i sin allra renaste gåshudsform – än idag.

Lyssna och njut:

Camouflagemönstrat >>

Byxor av så kallad Cargo-modell >>

Spandexkläder >>

Hawaiiskjortor >>

Dressmankläder >>

Jeansshorts >>

Batikmönstrat >>

Manspälsar >>

Tangaspeedos >>

Ätbara underkläder >>

4 kommentarer:

Fisken sa...

Radioreklam är fan kul. Varför har de inte fattat det i Sverige än?

mikebike sa...

Fisken: Rättelse... KAN VARA KUL. Nä jag vet inte varför nivån är så låg på radioreklam i Sverige. Storåkers har dock gjort ett grymt bra jobb med riksgälden på temat dåliga förlorare.

N sa...

Fy fan vad bra.

mikebike sa...

cj: haha ja fan vad bra de är, nästan allihop. Jag 'älskar all you can eat buffe inventor och silent killer gas passer också :)

N: ja det är det. ruggigt välgjort. och så många.