lördag, juli 01, 2006

Danskjävlar

Igår var en bra dag på alla sätt, utom ett. Danskjävlarna. Jag glömmer från år till år hur mycket jag hatar danmark och deras språk. Deras jävla kager och latenta talfel. Visste ni att frukost betyder lunch. Så dumt. Ska berätta mer nästa vecka. Jobbigt att blogga per mobil. Såg syskonen wainwright, moz, shout out, happy mondays, lite dylan och deathcab. Extas. Fan detta funkar inte. Känner att jag tagit en strawberry daquiri för mycket för att skriva. Över och ut för nu.

15 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Du har det bra du, Mike! (Bortsett från danskjävlarna då...)

Anonym sa...

Personligen tycker jag att danskarnas (och även norrmännens) morgonmat är ett bättre namn för det vi i sverige kallar fruksot.

Anonym sa...

Dricker du verkligen strawberry daquiri på roskilde? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag väljer nog kanske att skratta med dig och gråta av avundsjuka...

Anonym sa...

Vad ska man säga? Ernst Hugo hade rätt.

Anonym sa...

Det var det jag misstänkte med festivaler, inga bra och kända band, bara skit. Jag tycker synd om dig...

Danskar är mongon, vi är mer lika aborginerna än danskar.

Emi sa...

Jag SA ju att du skulle stanna i Skåne. Då sa du att jag var avundsjuk. Nu får du äta upp dina ord där borta i pissleran med danskjävlarna! ;P

Antira sa...

för att inte tala om deras "siffror". dom har ju helt ologiska, even for me, anledningar till varför det heter 75, 50 och allt det där.

Nemo sa...

"strawberry daquiri"...shit där sprack min illusion om en Mike som var straight-edge-Roskilde...dvs fulöl/tetravin.

Anonym sa...

morrrrgänmääääääd

Anonym sa...

Det är väl så det brukar låta när svenskar åker utomlands. Inga köttbullar, konstigt språk, folk kör som galningar, ingen ordning mm mm.

Lipa mer då! Jag sitter fan hemma på kontoret medans du glassar med Strawberry daquirri.

Du verkar ju vara nöjd med banden i alla fall. Tacka fan för det.

Anonym sa...

Snabb tanke: Med anledning av toapappers-dilemmat, hur fixar du bajamajor? För er män så skriker ju era besök "jag måste bajsa och det genast" mer än att köpa papper.. Mjukar upp stämningen i kön med "Går du hit ofta?"

Peppe sa...

Strawberry daquiri ? Respect.

SixesAndSevens sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Cliff Hanger sa...

För att inte tala om hur dumt det är att "rolig" betyder lugn.

Anonym sa...

Det danska räknesystemet är uppbyggd av 5 snes.
1 snes är lika med 20, alltså 5 * 20 = 100
tres (60) är alltså lika med tre snes tre-s.
firs (80) är lika fir-s.
Snes brukades tidigare i Skåne, Ex. "Har du en snes kringlor. Får man systemet förklarat "på den rigtige måde" är det hur lätt som helst.