onsdag, mars 07, 2018

Said by retards

Ibland är det gött att få jobba med att försöka göra lite skillnad på riktigt. Känna att det man lägger ner sin kraft på inte bara handlar om att öka försäljning eller varumärkeskännedom eller marknadsföra ett påhittat värde, utan något som betyder något lite mer. Därför har det varit jäkligt kul att den senaste tiden få ha varit med och skapa och lansera en kampanj för Gil – ett kooperativ som med ideella värden samordnar assistans för människor med funktionsnedsättning. Ni vet de där tokiga rackarna som gjorde CP-ölet, CP-dockan och har stökat omkring lite här och var med sina socialpolitiska kampanjer. Deras grej har blivit att provocera för att nå fram genom bruset med sina budskap, som i grund och botten handlar om att människor med funktionsnedsättning ska ha rätt att leva sitt liv på samma villkor som alla andra.

Eftersom de har jobbat mycket med fysiska produkter hittills ville vi hitta på något digitalt. Det har varit svårt. Men också jävligt roligt.

Kanmpanjen heter Said by retards och är ett instagramkonto (@saidbyretards) där människor med olika funktionsvariationer citerar världens dumheter förpackat som inspirational quotes med storvulen musik och cheesy bakgrundsbilder. Poängen är att sätta fingret på hur mycket folk det finns på olika typer av maktpositioner som beter sig helt efterblivet, men att det är människor som lever med funktionsnedsättning som ofta refererade till som retards, cp och mongo etc. En tankeställare. Men det är också kul, med glimten i ögat.

Nu är det strax Internationella kvinnodagen och vad passar då bättre än att uppmärksamma den med lite klassiskt kvinnohat signerat den Trump och den gamle SD-röven Erik Almqvist:


För att ta del av denna kampanj (och gör det är ni snälla) hade det varit hyvens om ni följde @saidbyretards på instagram. Det finns ingen fläskig mediabudget i ryggen. Inte en enda spänn faktiskt. Tanken är att vi med ihärdighet och uthållighet ska få kontot att växa organiskt.

Och för den som vill ha lite mer info om kampanjen så finns det på: saidbyretards.com



9 kommentarer:

Helenschki sa...

Riktigt provpcerande och tankeväckande tummen upp. Har en regional kampanj att rodda hem innan året är slut. Såklart begränsad budget men ändå budget hojta om du vill ge lite råd om hur man kan skapa en kampanj för att påverka folks attityd till arbetsinvandrare i Thailand och Malaysia (dvs påverka i positiv riktning dessa länder är beroende av arbetskraftinvandring men arbetare från tex Myanmar och Kambodja behandlas ovärdigt och såklart är det kvinnan som utsätts för den värsta diskrimineringen).

Johanna sa...

Följer redan, mkt bra! :)

adde sa...

Lyckat!

mikebike sa...

Helenschki: Tack och kul att du läser här fortfarande. Du det låter ju som ett väldigt fint och viktigt uppdrag du har fått. Svårt att svara så här på rak arm men jag ska fundera. Och du får gärna fråga om du kommer på något och vill bolla något.

Johanna: grymt. jättekul att du gillar.

Adde: Tackar hörru!

Helenschki sa...

Tack! Ja det är spännande men tricky för vill ju göra ngt som faktiskt gör ngt. Och såklart jag läser!

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

Unknown sa...

Jag måste erkänna att här i Sverige är det väldigt svårt att få en kraftfull stavkista som kan återställa brutna äktenskap eller relationer. Men med hjälp av internet kunde jag komma i kontakt med den här kraftfulla stavningskanalen Dr .Adodo efter att ha läst mycket bra recensioner om honom på internet så jag kontaktar honom genom dessa detaljer via e-post: Adodospelltemple@gmail.com Och efter att jag berättade om min relativ stress så berättade Dr.Adodo att jag skulle lugna ner att min älskare kommer tillbaka till ursäkter för att lämna mig, jag lärde mig aldrig att detta skulle bli möjligt. Bara inom 48 timmar som jag kontaktade Dr.Adodo min älskare skickade mig och ett textmeddelande som säger att jag skulle förlåta honom och innan jag visste det han var redan på min plats och bad mig att acceptera honom tillbaka. Du kan kontakta Dr.Adodo på hans e-postadress Adodospelltemple@gmail.com

Unknown sa...

Email Dr. Isikolo för riktig kärleksspell: isikolosolutionhome@gmail.com. ring eller Whatsapp eller Viber honom på +2348133261196

Hej tittare, jag heter Iva Stefan Jag är mycket glad att dela detta *** vittnesmål, jag blev skadad och hjärtadbruten när min man lämnade mig med våra två barn, jag var förvirrad och visste inte vad jag skulle göra, jag älskade honom så mycket, jag försökte allt jag kunde för att få honom tillbaka men till ingen nytta, på en trofast dag när jag kom från jobbet mötte jag en vän av mig som jag förklarade mitt problem till och hon berättade för mig om en stavningskrock som heter "Dr Isikolo" som också gör henne gravid när hon letade efter ett barn, kontaktade jag stavningskanalen via e-postmeddelandet som hon gav mig och stavningskastern berättade för mig vad jag skulle göra och jag gjorde precis som jag fick veta att mina raser överraskar, min man som inte länge ringde mig ringde mig och börja be om ursäkt för alla de missförhållanden han gjorde mot mig, och nu älskade han mig mer än någonsin, bröder och systrar om du passerar något snälla problem kontakta honom och jag ger dig 100% garanti för att han kommer att lösa dina problem. det här är hans kontakter isikolosolutionhome@gmail.com. ring eller Whatsapp eller Viber honom på +2348133261196

Ahmed Ashid sa...

How can i ever stop saying thank you to Dr Movo, After taking his product today my sexual life is health and balance am living up to my wife expectation. For the past 11 years i have been struggling with weak erection and premature ejaculation. I have spend money on it but no cure until i took this product from Dr Movo just within few days i got cured. for his products contact him email drmovo.supernaturalherbalmedic@gmail.com or WhatsApp/Call +2347061865209.