måndag, oktober 31, 2016

En sista suck

Det har blivit dags för andra halvlek. Idag är sista dagen jag är en man i trettioårsåldern. Imorgon fyller jag 40. Fy fan. Jag är inte redo. Hur blir man det egentligen? Blir man det?

Jag antar att det bara är att bita ihop och ta det rakt upp och ner. Jag fattar att det kommer gå över och att fyrtioårsåldern säkert också har nåt. Men jag ska inte sticka under stol med att jag just nu har en klump i magen. Jag trodde inte att det skulle bekomma mig och jag har lyckats skjuta det ifrån mig. Tills nu.

Det är ändå ett paradigmskifte. Är det nu man ska behöva oroa sig för prostata, svag pisstråle och starr? Eller är det femtioårsålderns frukter?


10 kommentarer:

Markattan sa...

Äsch, du lutar dig lite tillbaka och kollar på allt du åstadkommit och sen inser du att du har minst lika lång tid kvar.
I femtioårsåldern kommer känslan av att inte behöva bry sig om vad andra tycker. Mycket befriande.

Markattan

Markattan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Markattan sa...

Och grattis såklart.

Markattan

Anna sa...

Det är nu läsglasögonen kommer in i livet.

PappaBand sa...

Finns bara en väg framåt:
Köp en HD, ta jägarexamen, Skaffa hagelbössa.
Eller vad vet jag? Kanske skaffa vattensäng??

/PappaBand (50 om en vecka...)

mikebike sa...

Markatan: tack så mycket!! Bra pepp.

Anna: fan det skulle vara fuckat. Jag är ju närsynt som en mullvad.

PappaBand: Vattensäng!! Wow. där sa du nåt. 40-årskriser är designade för idioti.

Z sa...

DÖÖÖDEN

Z sa...

Nån sa att du synts lite oftare på Joe & The Juice. Stämmer det? Verkligen.

mikebike sa...

Z: döden döden. Och nej det stämmer inte är jag rädd. Jag har en aning om var du hört det ryktet dock.

Z sa...

Piuh!