tisdag, juni 21, 2011

Knivboots

En kollega (med finskt påbrå) berättade att han hade varit i en skobutik i Finland och sett låga boots med, och håll i er nu, inbyggt knivfack. Det låter nästan för finskt för att vara sant. Jag tror på det för att jag vill att det ska vara sant. Klart man vill ha ett fack för kniven. Att drälla runt med en fulmora i handen eller fickan känns ju inte så ståndsmässigt. Bättre då att inspirerad av random 80-talets actionhjältar förvara den i dojjan.

Men jag kan banne mig inte hitta någon bild när jag googlar. Jag misstänker att det troligen är en ganska vedertagen produkt och att det med största sannolikhet finns ett bra finskt namn på det hele. Någon finne som vet vad sådana boots heter, eller som bara kan verifiera sanningshalten?

5 kommentarer:

Andreas i Stockholm sa...

(o)kvalificerad gissning: niiviibootsi.

Anonym sa...

Nog för att vi norrbottningar lärt oss att vi ska ha telefonkataloger under kläderna då vi rör oss österut, men detta har jag inte hört talas om.

Annika sa...

Jag konsulterade sonen vars far är finne. Han säger så här: "Det kommer ursprungligen ifrån en batman-film och sedan har folk försökt kopiera och custombygga kniv-skor. 

Ingen aning om sanningshalten i att det finns en butik i finland som säljer sådana. Däremot finns det lite shady internet-siter som säljer dessa."

Balkongnojja sa...

http://www.rocknoaksranch.com/2009_06_01_archive.html

Lååångt ner i denna bloggen finns det en bild på dessa boots ;0)

mikebike sa...

andreas: mohahahhaa

mrabroc: men så är du inte finne heller.

annika: haha mäktigt.

balkongnoja: då får jag kolla.