tisdag, augusti 24, 2010

McFlurry-mysteriet 2010 – del 5

Hej Mikael!

Jag ber verkligen om ursäkt att du inte fått svar tidigare. Anledningen att det tagit lite extra lång tid är att jag tagit detta vidare till vår Marknadsavdelning som i sin tur kommer skicka ut information till alla restauranger gällande detta ärende.

Din feedback och dina synpunkter är väldigt viktiga för oss. Det hjälper oss att bli bättre och utvecklas.

Min kollega, XX, har kommenterat på din facebooksida och tackat för visat engagemang samt bett dig återkomma med en adress så att vi kan skicka dig ett par kuponger. Du får gärna återkomma med adressen även till mig så att jag kan skicka en liten kompensation till dig.

Med vänlig hälsning,
XX, McDonald's Kundservice McSvar

--

Hej igen XX!

Det gläder mig att ni tar tag i detta på allvar. Tror du att restaurangerna kommer ta det på allvar den här gången? Det vore en lättnad. Lova att höra av dig om vad ni får för gensvar. Facebookgruppen växer och många är spända på att få veta om det verkligen kommer bli ändring.

Det är roligt att höra att ni uppskattar mitt engagemang. Kul att kunna vara till hjälp. Sån är jag.

Din kollega XX:s kommentar verkar inte ha fastnat. Kunde inte se något när jag var inne förut. Hälsa henne och tacka, men säg att hon gärna får skänka kupongerna till någon som behöver dem bättre än jag. Det skulle göra mig glad. Någon hemlös kanske. Eller någon annan som inte har det så lätt här i livet. Ingen Sverigedemokrat bara.

Och vad kompensationen anbelangar. Får jag vara så fräck och fråga vad det rör sig om?

Bästa hälsningar
/mikael

20 kommentarer:

Jonna sa...

Haha. De vill ha din adress så de kan skicka en hitman.

Andrea sa...

Kuponger? K-U-P-O-N-G-E-R?

Vad hände med svaret "jag skall omgående personligen se till att varenda McFlurry i landet härdanefter icke förblir oflurrad, om jag så skall flurra varenda bägare själv!"

Kuponger? Tssss...

Wagner sa...

"Du får gärna återkomma med adressen även till mig så att jag kan skicka en liten kompensation till dig."

Ge dom adressen nu. Dom riktigt vibrerar ju av längtan efter att få olla din nästa beställning. Kan du väl bjuda på efter allt besvär du ställt till med? Bara att skrapa av osten så försvinner det mesta av bismaken.

mikebike sa...

Jonna: De vill tysta mig. Men även obekväma sanningar måste fram :)

Andrea: Ja jag är lite besviken över hur de försöker slinka undan med mutor.

Wagner: Nädu, jag låter mig inte mutas. Jag vill bara att de ska sluta fuska med flurrningen :)

Burgschki sa...

Jag tror att du är på god väg att skapa ett monster här.

wysiwyg sa...

Men är det inte bara:
Jag läser vad du skriver, typ jag hör vad du säger!

Anna sa...

Tyvärr är den slut, men lagret skall fyllas på!
http://toppluva.fredrikberggren.se/

Nått att värma skallen med va?

Emelie sa...

Lyssna på det här: jag var på MAX i Jönköping igår och köpte nån lyxmilkshake som vars annons stolt braskade HANDGJORD. Den smakade förbannat bra, men från tvärsöver bordet kom påpekandet att den INTE VAR FLURRAD (inget MAX-vokabulär, men utgången är väl densamma). "En gång är ingen gång" ansåg jag medan jag upplyste mitt lunchsällskap om dina öden och äventyr på Donken. Nu är jag bra sugen (ja, jag erkänner, på milkshaken också) på att köpa en till och se om ofoget är utbrett även här.

Emelie sa...

En annan fundering: hur många tror att de inte flurrar på McDonalds i Ryssland? Sverige är ju på god väg ner i slappträsket överhuvudtaget (nej, Sverigedomkraterna är inte lösningen) så det kanske är hårdare tag överlag som är lösningen? Jag är nämligen helt övertygad om att de följer reglementet, Putins och Medvedevs undersåtar. Konsekvenserna brukar bli för jobbiga annars. Typ döden (Anna Politkovskaja).

Daniel sa...

Hej Mikael,
Din inlägg om McFlurry-mysteriet har fått mig och mina danska kolleger att fundera på hur situation ser ut i Danmark. I dag skickades en av kollegerna till McDonalds för att se om flurrandet är enbart ett nationellt problem eller om det sträcker sig utanför de svenska gränserna.

Resultatet är svårtolkat som du kan se från bilden. Kollegan hade svårt att se om den flurrades förhand eller med maskin då köpt gjorde i en drive-through, men han berättade att det gick väldigt fort att få McFlurryn och det kan ju nästan bara betyda en sak...

Vi kommer försöka göra några fler tester de närmaste dagarna för att få en bättre bild av problemet.

Hälsningar,
Daniel

Anonym sa...

Säg att du vill ha McFlurry kuponger eftersom du ej kunnat få de McFlurry du efterfrågat!!!!!!!!

Sedan MÅSTE du använda dem och klaga när de ej gör McFLurry som sig bör. Kanske kan huvudkontoret ordna med att du kommer på beök och de gör 10 MCFlurry?

-Luca

Sackboy sa...

@ Daniel >>> Om man tittar på smartiesen så ser man att dessa ligger ovanpå glassen istället för att vara blandade i glassen.

Detta är ett tydligt tecken på att den inte är flurrad.

Danskjävlar.

snellie sa...

en egen flurrymaskin?

optikerdotter sa...

du får mig att nervösskratta och skämsigt hålla händerna för ansiktet. helt underbart! "sån är jag". jösses.

Helena sa...

Hur skulle världen se ut utan hjälpare som du Mike?!

Nina sa...

Men gud jag dör!!! "Kul att kunna vara till hjälp. Sån är jag." Jag håller med optiker dottern jag sitter med knallrött ansikte och håller lite för ögonen, det här är helt fantastiskt underhållande och samtidigt SÅ pinsamt. You go Mikebike!

Ola sa...

http://www.facebook.com/group.php?v=wall&viewas=0&gid=6251219701

adde sa...

@Ola:
Herregud, det här är ju ett globlat problem!

Anonym sa...

Härligt mikebike!

Att någon som är en bit upp i medelåldern ändå kan skriva så skönt kaxigt - det ger t.o.m. mig hopp! :-)

Keep up the god work mikebike!

Anonym sa...

Förr hade ju Donken en grej att om de i kassan inte frågade om man ville ha plusmeny när man beställde så fick man det gratis. Det enda sättet att få bukt på detta är att man får Mc Flurryn gratis om den är oflurrad! Eller hur?!
//Lisa - Trogen men ofta sviken "Mc Flurry Daim med kolasås" beställare