onsdag, oktober 17, 2012

Regel nr 1: Jiddra aldrig med företag som baserar hela sin affärsidé på mens

Den 8 oktober postade britten Richard Neill följande inlägg på Bodyforms (Libresse) facebook-vägg:


Och igår kom svaret:




Tipstack: Familjen Nordstierna

15 kommentarer:

  1. Underbart!

    SvaraRadera
  2. Fyfan vad grymt. Och slutklämmen...fantastiskt.

    SvaraRadera
  3. Tiggerrr: haha ja så jävla bra.

    SvaraRadera
  4. Molly5:28 em

    Självklart är detta marknadsföring och inget annat :D

    SvaraRadera
  5. Haha det är ju helt underbart! Det är annat än när jag klagade på Libresses kampanj "roligare att ha mens" när dom hade designade omslag till bindorna. Jag fick varuprover som svar. Tack liksom.

    SvaraRadera
  6. Molly: menar du inlägget också? Alltså planerat? Hoppas inte. Oavsett är det ju marknadsföring med tanke på uppmärksamheten.

    Jo tjena: kräv din rätt till en film. En bra kampanjidé för övrigt. :)

    SvaraRadera
  7. underbart! och det finns nog få andra sätt att göra det bättre på än att vara så där brittiskt knastertorr.

    SvaraRadera
  8. Anonym8:53 em

    Det enda som avslöjade att hon var liite upprörd var den avbrutna pennan. Kul och snyggt! /Bellaciao

    SvaraRadera
  9. Anonym10:40 em

    Kallt och sarkastiskt upplevde jag det som bara, även om det är marknadsföring.

    SvaraRadera
  10. Dream on - SCA kommer aldrig att anlita eran lilla sunkbyrå - hur mycket du än försöker! Detta var dessutom grymt töntigt för alla över 12 år.

    SvaraRadera
  11. Anonym1:35 em

    Men Stina, är du här igen nu? Hade vi inte ett samtal nyss om att uppföra sig i sällskap?

    Jag ber om ursäkt å Stinas vägnar. Hon har ännu inte lärt sig att det tydligaste sättet att avslöja sin mognadsnivå, är att använda mognadsnivå som argument. Inte heller går det att få henne att sluta tugga på tröjärmarna.

    Att hon sen blandar ihop mensskydd med en re-enactmentgrupp är inget jag kan göra nåt åt. Som om Society for Creative Anachronism skulle behöva representation? Jag vet inte var hon får allt ifrån.

    Hon såg dem slåss på en medeltidsfestival i Gnesta förra året och sen dess är riddare det enda hon kan tänka på. Hon sitter och gnessar på soffan till en sliten kopia av Ivanhoe nästan varje dag.

    Vi erbjöd oss att hjälpa henne gå med i någon lajvargrupp men hon har ju lite svårt för det sociala så hon straffade ut sig rätt fort. Rhinoskins är inte populära. Särskilt när de inte ens har rustning på sig. Dessutom var det stört omöjligt att få henne att lämna stocken när det var dags att gå hem.

    Ursäkta om hon störde. Vi gör vårt bästa men hon är bara snabb när hon ser en öppen dörr.

    mvh
    Stinas mamma.

    SvaraRadera
  12. Molly2:05 em

    Jag tror definitivt att hela alltet är marknadsföring. Fb-inlägg och allt. Det är helt enkelt för bra för att vara sant och cyniker som jag är vet jag vad det betyder. Det är inte sant!

    SvaraRadera
  13. Sant eller ej, så jävla bra. Mens blev plötsligt lite skoj, vem kunde ana?

    SvaraRadera
  14. Mästerligt användande av de sociala medierna!

    SvaraRadera