onsdag, april 19, 2006

Framsteg i klagogramkarusellen

Idag kände jag att Comviqs tidsfrist hade tagit slut och mailade en liten påtryckning:

Jag skrev ett låååångt klagogram (se nedan) till er förra veckan för en
klients räkning. Har ännu inte fått något svar. Jag har väldigt många
läsare varje dag som väntar med spänning på någon form av svar från er.
Detta bekräftar ju faktiskt precis det jag skrev om.

Ni är ett företag som sysslar med kommunikation men det ni är absolut
sämst på är just att kommunicera.

/mikebike - bloggfrossa.

Nu på kvällen fick jag svar:

Hej,

Vi ber dig vänligen komplettera ditt ärende med ett telefonnummer där vi kan nå
kunden det gäller, så ringer vi upp snarast möjligt.


Med vänlig hälsning

TELE2COMVIQ
Kundservice
Joanna Holm

Till min klient S:

Alltså, det verkar som att det väntar en form av upprättelse från Comviqasen til dig S. Det skulle vara finfint om du mailar ditt nummer till mig så kan jag leverera det till dem omgående. Så får vi ett slut på den förnedring de utsatt dig för. Dig och alla andra. Fan vad fint, det är lite som en omvänd martyrgärning från din sida.

Tänk om de vill ge Stenbäck juniors gamla bassethund till dig. Han som finns med på alla kontantkort du vet. Hade inte det varit smutt...

7 kommentarer:

  1. Anonym11:21 em

    Bra! På dem bara!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Anonym12:30 fm

    Oj. Fan vad bra Mike. Dina klagogram är genialiska. Du kommer gå till historien, mark my words det finns en efterfrågan efter sånt här. Hoppas klagogramet till Apple också får ett svar. Ska bli ett nöje att höra vad dem har att säga till sitt försvar.

    SvaraRadera
  3. Anonym10:03 fm

    nu vill jag ju inte vara den där som alltid måste påpeka negativa saker (men tyvärr är jag nog just den). ärendet i fråga och dess karaktär borde väl ha lärt oss vid det här laget att om comviq säger sig ska "ringa upp snarast möjligt" så torde det innebära någongång långt efter att den feta tanten sjungit och isen som frusit till is i helvetet för länge sedan börjat smälta igen och sen fryser till is en gång till. men ja. att få det där svaret från dem var kanske framsteg nog. hurra.

    SvaraRadera
  4. Mikael: Hej på dig. Du jag lovar att ditt klagogram ligger i "pipen" som det heter på gammal frän it-bubleslang.

    Joanna: hahaha... när den feta tanten sjungit... mycket roligt.

    SvaraRadera
  5. mmm...marab...no...mmm...månland...no...mmm...mikeBIKE!!!

    The superklagogrammannen!

    ta ta ra ta * fanfarer* folket jublar, comviq darrar, stenbeck light kryper upp för väggen och tar med sig tapeterna!

    Word!

    SvaraRadera
  6. fuck.. efter mi...ska det vara MikeBIKE...hatar blogger!

    SvaraRadera
  7. Tack stefan jag blir rörd.

    SvaraRadera