fredag, april 24, 2015

Heja Svensk Fastighetsförmedling!

Äntligen! Ett företag som sätter ner foten. Mmm. Det får räcka nu. Hur länge har inte kampen mot barncancer förts nu egentligen? Va? Så jävla deppigt. Vem orkar med så mycket depp egentligen? Man vill ju ha lite kul också i dessa mörka tider. Dessutom finns det väl viktigare grejer att lägga pengarna på. Särskilt nu när vi står på gränsen till nya tuffa amorteringskrav och sådana sjukt jobbiga grejer som också drabbar många oskyldiga. Hur fan ska man ha råd egentligen?

Nä, så jävla fräscht initiativ från Svensk Fastighetsförmedling att våga gå emot strömmen. Ta spjärn och med fast hand besluta sig att göra sin grej.

Tyvärr tror jag att många missar budskapet och läser fel. Tror att det är det gamla vanliga köret. Inte konstigt. Det är lätt bli blasé efter alla kampanjer där olika kapitalkraftiga företag kräver en motprestation från sina kunder för att skänka pengar till välgörande ändamål. Det är det som är så jävla härligt med mäcklarna på Svensk Fastighetsförmedling. De tänker nytt.


Brrrr...

Så sitt inte där och vänta som en passiv gris. Ring det glada gänget på bild och boka en tid för värdering så att ni också kan vara med och aktivt bekämpa kampen mot barncancer.

12 kommentarer:

  1. Jag frustskrattar nu. Älskar att folk är så jävla talanglösa. Reagerade INGEN på det där? Helt sjukt faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha!

    +1 på Johannas kommentar. Hur många filter har det passerat utan att någon uppmärksammat?

    SvaraRadera
  3. Haha, åh nej! Så pinsamt, det måste ju ändå vara mer än en person som kollat på det där innan det gick till tryck.

    SvaraRadera
  4. Anonym8:53 fm

    Fantastiskt! Tycker iofs att det är tillräckligt grisigt att utnyttja barncancer för sin egna ekonomiska vinnings skull men det blir ju extra kul med ett så härligt syftningsfel.

    SvaraRadera
  5. Nordan12:00 em

    Lite som LOCUM och några andra...

    SvaraRadera
  6. Johanna: Ja alltså jag kan ju se hur lätt ett sådant fel har smugit sig in. men hur det kunnat passera inte bara till tryck utan ända ut i brevlådan utan att en enda person sagt nåt. fattar inte.

    Colombialiv: precis. helt sjukt.

    Honey: ja det och även på tryck och efter tryck innan det går ut liksom.

    Henrik Malmström: haha ja.

    Anonym: Ja det var ju en liten blinkning till just det fenomenet i texten. jag hatar när man kräver en motprestation från sina kunder för att skänka penkis till välgörenhet.

    SvaraRadera
  7. Älskar att hata mäklare.

    SvaraRadera
  8. 😳 wtf. Vilket gogäng hördu.

    SvaraRadera
  9. Ibland blir livet bara så där gratis roligt. Jag undrar om någon/några fått sparken. Men det är ju svårt att sparka nu för tiden. Kanske blir en befordran istället.

    SvaraRadera
  10. Lite som Hassan-gängets försök att få byta schampot för fett hår till ett schampo mot fett hår.

    SvaraRadera
  11. Andreas4:41 em

    Hmm, undrar om det kan röra sig om en (fullständigt efterbliven) direktöversättning av "fight the fight"?

    SvaraRadera